דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שנת 2009 - ממיתון להזדמנות 

מאת    [ 09/02/2009 ]

מילים במאמר: 1064   [ נצפה 2508 פעמים ]

שנת 2009 - ממיתון להזדמנות

התחלנו את שנת 2009 "ברגל שמאל". המדיה כולה בישרה, התריעה והכינה אותנו לשנה כלכלית עגומה. חלקנו אם לא כולנו, התכנסנו, חסכנו, המעטנו לצאת והפסקנו לבזבז.
בעיקר הרגשנו "שאיזו באסה.." וחבל שאנחנו לא מיליונרים.
אז כל זה נכון, ובאמת חבל שאנחנו לא מיליונרים. אבל מה אם ניתן היה?..
לא יודעת לגבי היותי מיליונרית, אבל מה אם ניתן היה וזה היה בידיי להרוויח יותר? להיות בטוחה במי שאני? להגיש את עצמי כמועמדת מבטיחה למשרה שאני כה רוצה?? לפצוח במשרה צדדית עצמאית בתור אופה עוגות או מלמדת סדנאות ערב לעשיית בובות או הכנת זרי פרחים? או כל דבר אחר העולה על רוחי..

אני נשואה,עוסקת בכל נושא ההתפתחות האישית והרוחנית זה 8 שנים. בעלי מוסיקאי מקצועי 12 שנים וגם אנחנו כמו שאר יושבי המדינה הוטרדנו מהמחשבה, מאיפה יבוא הכסף? הלקוחות פחתו להגיע וההצעות כולן הושהו והוקפאו.שנינו מתעסקים בנושאים שהם לכאורה "שמנת". אין בהם הכרח או צורך יומיומי.
אז מה כן עושים?

נזכרתי שלפני שנים רבות, עשיתי קורס וקיבלתי החלטה ביני לבין עצמי. היו לי שלושה סוגי אנשים שיכולתי לבחור מתוכם, "כמו מי אני רוצה להיות?"
היו את הקורבנות, אילו שתמיד האשימו אחרים במצבם. למה פיטרו אותם? כי הבוס אשם! למה לא בחרו אותם לעבודה? כי העדיפו גבר! למה לא נרשמו לשנת הלימודים בזמן? כי באוניברסיטה לא מתחשבים! וכו' וכו',
היו את האדישים, הניצבים. אילו שמסתכלים על חייהם מבחוץ, הצופים. הם אמנם לא מרוצים מחייהם, אך בטוחים כי אין בכוחם לעשות דבר. הכל בידי גורל, זה לא קשור אלי, ומה אני, בורג קטן כ"כ במערכת יכול לעשות בנידון?.. הבנתם גם אותם נכון?
אני דרך אגב, אני נימנתי , על סוג האנשים הזה. מי אני ומה אני, שאשנה סדרי עולם? שאשפיע על הסביבה ואגיד את דעתי? שאצור לעצמי הכנסה פאסיבית ואחיה בשפע? הרי רמים במעלה וטובים ממני ניסו ונכשלו..

ויש את היזמים. אותם אנשים שחיים את חייהם עם אור בעיניים. אילו שלמדו להגיד, "זה תלוי בי, ורק בי". אילו שלוקחים את האחריות על מצבם הכלכלי ואומרים כי אפשר אחרת. גם בעיתות מיתון.
כמו שהבנתם, כרתתי עם עצמי ברית להיות כמו היזמים. אילו שלוקחים אחריות מלאה על חייהם, מצבם הכלכלי והתפתחותם האישית.

אז איך עושים את זה?
נחלק את העניין ל-4 חלקים:

אמונות נפוצות ושגויות בנוגע לכסף (שאנו מחזיקים בהם)
1. "כסף לא יעשה אותך מאושר/ת". נכון, כסף באמת לא יכול לעשות אותנו מאושרים. אבל כסף לא נועד לשם כך. כסף נועד לשם הקיום שלנו. ואין ספק, עדיף להיות אומלל עשיר מאשר אומלל עני. רוב האנשים מתאימים את רמת חייהם לרמת ההכנסה שלהם, במקום להתאים את רמת ההכנסה שלהם לרמת החיים הרצויה עליהם. בדרך זו נפתחות דרכים חדשות לעשיית כסף. חיי התסכול מתחלפים במשהו מלהיב לעבוד עבורו. היצירתיות מתחילה לפעול לטובתנו.
2. "צריך מזל". ישנה אימרה הגורסת כי המזל מגיע למי שמוכן לקבל אותו. או במילים אחרות, המזל מגיע לאילו המזהים אותו.. אז האם הוא עדיין מזל? כן ולא. מזל הוא הזדמנות. והזדמנויות ניכרות על דרכינו כל הזמן. החוכמה היא לזהות אותן. כיצד מזהים אותן? מעלים את רמת המודעות שלנו לכך. קצת כמו שכשלמדנו נהיגה, ושמנו את שלט ה-"ל" על המכונית, לפתע ראינו רק את כל ה-"ל"מדים שעל הכביש. כשקונים מכונית מסוג מזדה (לדוגמא), מתחילים לראות רק מאזדות על הכביש. כך אותו דבר עם הזדמנויות. כשאנו מסתכלים לראות היכן הן נמצאות, הן צצות כל הזמן!
אמונות כמו שאילו שמיניתי קיימות לרוב. למשל: "אין לי זמן לעשות כסף", כסף נדבק לכסף" ועוד..

המכשולים שיפריעו לנו בדרך אל השפע
1. אחד המכשולים הגדולים ביותר בדרך אל השפע הוא "הפחד משינוי". רוב האנשים פוחדים ולכן לא אוהבים שינויים. פחד משינוי משתק וגוזר על האנשים להישאר במקומם. להמשיך להתלונן על כך שאין מספיק כסף, או שרע בעבודה. אני אוהבת להשוות שינוי לכאבי גדילה בנעורים. כשאנו בני עשרה, והגוף שלנו מתפתח, אחד מהתסמינים הוא כאבי בירכיים. למה? אנחנו גובהים. אז האם היינו מוותרים על הגובה ובתנאי שלא נכאב? קשה להאמין. כך גם השינוי בתודעת השפע שלנו. הוא מצריך ודורש מאיתנו לצאת מאיזור הנוחות.
מה שמוביל אותי למכשול השני:
2. "התמכרות לנוחות". הנוחות היא האויב מספר אחד של ההתקדמות וההתפתחות. כדי לצאת מאיזור הנוחות כל מה שנדרש הוא לפעול. לפעול, לעשות ולבצע. אין דרך אחרת ואין קיצורי דרך.
איינשטיין אמר זאת יפה: "חוסר שפיות זה להמשיך לעשות את אותן הפעולות ולצפות לתוצאות שונות"
מכשולים נוספים הם הסביבה הקרובה שלנו, הבורות שלנו ונטיית הקורבנות שלנו.

הדרך להתגבר על המכשולים
1. למידה/ידע. תרופת פלא לבורות, לפחד ולחוסר מעשה היא הלמידה והידע. לא סתם אומרים כי ידע הוא כח. רציתי לפני כמה חודשים לקנות מחשב. אבל ההוצאה בסך 6,000 ש"ח היתה גדולה עלי. וכך דחיתי את הקנייה חודשים רבים. באחד הקורסים שאני עושה, ישנה בחורה בעלת חנות למחשבים. סיפרתי לה שאני מחפשת לקנות מחשב. היא שאלה אותי מה חשוב לי שיהיה על המחשב, ואז אמרה שאני יכולה לסיים את הוצאה בכ-3,000 ש"ח בלבד. הייתי בשוק! כל הזמן הזה התמהמהתי וסבלתי עם מחשב ישן רק כי לא טרחתי לשאול ולבדוק הלכה למעשה כמה זה עולה.
2. סביבה תומכת. הרבה פעמים אנחנו מעלים רעיון טוב. מספרים אותו לחברים ולמשפחה והם בתגובה אומרים" אהה.. עזוב.. זה אף פעם לא ילך.." מכירים את זה? הורגי חלומות כאלה.. נשמות טובות שרוצות רק בטובתכם. האמנם??
מיצאו לעצמכם את האנשים אשר יבינו על מה אתם מדברים. שהם יזמים בעצמם, לא פוחדים משינוי. כאלו שידרבנו אתכם ויראו לכם את הדרך. ואם אין בסביבה שלכם אשים כאלו, לכו לקורס או סדנה שמלמדים כיצד להיות יזמים, כיצד להרחיב את האופקים ולהגשים מטרות. במקומות האלו לבטח תמצאו אנשים כמותכם.

להרוויח עוד 1000 ש"ח בחודש
זהו טיפ ששמעתי מערן שטרן (מאמן עסקי) והוא פתח את עיני.
אני לא יודעת מה איתכם, אבל עוד 1,000 ש"ח בחודש לחשבון הבנק שלי יעזור הרבה. זה עוד 12,000 ש"ח בשנה. אפשר לצאת לחופשה, לקנות את הסלון שרציתם, או לסגור חסכון לילד/ה.
ניתן לפרק את 1,000 השקלים הללו לימים. 1,000 ש"ח לחלק ל-30 יום זה 33 ש"ח. כלומר. צריך להרוויח עוד 33 ש"ח ביום על מנת להגיע לסכום הזה.
שבו כל יום במשך שבוע וכיתבו 20 רעיונות ליצירת הכנסה נוספת. אל תתעסקו אם זה אפשרי או לא, אם בא לכם על הרעיון הזה או לא, או אפילו אם הוא נעשה כבר או לא. בתום השבוע, יצטברו לכם כ- 140 רעיונות. קחו 2-3 רעיונות מתוך הרשימה שמרגשים אתכם, ישימים עבורכם ואתם יודעים כיצד להתחיל לפעול ע"מ שיצאו לפועל. בחנו אותם ובחרו רעיון אחד. זהו. צאו לדרך!

אז האם שנת 2009 היא שנת מיתון או שנת הזדמנות? זה כבר תלוי בכם. אם תדעו להרוויח עוד 1000 ש"ח בחודש, תדעו גם להרוויח עוד 2000 ש"ח. ועוד 10,000 ש"ח. זה תלוי נקודת מבט הסתכלות ובעיקר פעולה!
רוזבט' מוס קנטר אמר: " השינוי מהווה איום כשהוא נעשה לך, והוא הזדמנות כשנעשה על ידך".


אודליה כהן-גרין
מאמנת אישית.
אודליה כהן-גרין - אימון אישי רוחני
http://www.hiborim.co.il
054-666-4000

אודליה כהן-גרין עוסקת במודעות ורוחניות על גווניהם השונים והמרתקים. מציאת יעוד, הגשמת חלומות, הארה פנימית ומימוש העצמי דרך נתיב של חקירה פנימית עמוקה לעבר חיים בעלי אושר והגשמה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב