דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הבחירות וט''ו בשבט - מבט אימוני 

מאת    [ 09/02/2009 ]

מילים במאמר: 381   [ נצפה 2574 פעמים ]

השנה הזדמנו לנו שני אירועים משמעותיים בלוח השנה זה לצד זה: ראש השנה לאילנות ויום הבחירות לכנסת ה-18 (ח"י....מעניין).

האם יש משמעות מיוחדת לימים אלו בראייה אימונית?

נתחיל בט"ו בשבט. שורשיו של ט"ו בשבט נטועים בחברה החקלאית בחברה בישראל הקדומה. במקור, הוא נועד לספירה של מצוות התלויות בארץ, ולימים הפך להיות חג העץ, חג הטבע. כיום, נחוג חג כזה בכ-30 מדינות ברחבי העולם באופן רשמי.

בעיניי, אחד השיעורים המרכזיים שיש לנו ללמוד מהטבע הוא סודו של תהליך. יש משהו מיוחד בטבע שהנו מאד סבלני, מאד מוכן לקבל את התהליך הרגיל של "חוק המינים" כפי שקורא לו בוב פרוקטור. פרוקטור מדבר על כך שבטבע לכל תהליך יש תקופת דגירה או תקופת הבשלה. כך יודע כל חקלאי כי תקופת הזמן שבין זריעת זרעי גזר לקטיפת גזרים בשלים היא כ-70 ימים. אנו יכולים לעמוד מול שדה הגזר, לתופף ברגלינו כל היום ולצעוק "נו!!! נו כבר!!!" וזה עדיין יקח.....10 שבועות. באותה מידה, הריון של כלבים (מהדני הענק ועד הצ'יוואוה הקטנטונת) הוא תשעה שבועות, ושל בני האדם תשעה חודשים.

הביטוי האולטימטיבי של "חוק המינים" מובא בתלמוד הבבלי, במסכת תענית, בו מסופר סיפורו של חוני המעגל ש"פעם אחת היה מהלך בדרך, ראה אדם אחד שהוא נוטע חרוב. אמר לו: זה לכמה שנים טוען פירות? אמר לו לשבעים שנה. אמר לו: כלום ברי לך שתחיה שבעים שנה ותאכל ממנו? אמר לו: אני מצאתי את העולם בחרובים, כשם שנטעו אבותי לי כך אטע אני לבני".

במקבילה האימונית, יש תהליכים אימוניים שלוקחים זמן, ועבודה מתמדת - בדיוק כמו בחקלאות. אלו תהליכים של שינויים קטנים וצמיחה לאורך זמן - אשר מבשילים בחלוף זמן והשקעת המאמץ הנדרש "בדרך הטבע".

מן הצד השני, יש תהליכים קוואנטיים שהם "כהרף עין". תהליכים אשר נוצרים ומושלמים בבחירה אחת. בחירה שיוצרת שינוי של המערכת כולה. זהו שינוי שהופך סדרי עולם ומתרחש במכה אחת. כך הן הבחירות לכנסת. מדובר בתהליך יחיד שנמשך יום בודד (וכן, בשוליים יש את קולות הימאים והחיילים.....) ובסופו, מערכת חדשה נוצרה. במציאות האימונית שלנו יכול אדם לבחור נקודת מבט שונה לחייו ולשנות את סיפור חייו באבחה אחת מן הקצה אל הקצה.

בחיינו עשויים להתרחש שינויים משני הסוגים. יש תהליכים שאנו צריכים לעשותם "על דרך הטבע" ויש שינויים אחרים שיכולים לשנות את המערכת כולה "במכה".

השאלה האימונית המתבקשת היא:

איזה שינוי היית רוצה להביא לחייך?

עבור איזה שינוי "בדרך הטבע" יש באפשרותך ליצור תהליך כבר היום?

איזה שינוי "קוואנטי" אפשר להניע בחייך כרגע (ממש)?
מייקל בן-דוד הוא מאמן אישי וקבוצתי, עורך דין בהשכלתו. חבר בלשכת המאמנים בישראל ובפדרצית המאמנים הבינלאומית (ICF). נשוי ואב לשני בנים. עתודאי לשעבר, במסגרת שרותו הצבאי כיהן כשופט פלילי וייצג את ישראל באו"ם במספר מו"מ. כמו כן, שימש כיועץ המשפטי של ועדה משותפת לישראל ולרשות הפלסטינית במסגרת הסכמי הביניים. ממייסדי חברת 4Life Coaching, מרצה למשפט בינלאומי בבית הספר למשפטים של המכללה למנהל, מאמן, מנחה מוביל בבי"ס "עוצמה" להכשרת מאמנים ומנחה סדנאות אימון. בקרו באתר האינטרנט שלו: http://www.4LifeCoaching.com.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב