דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אאוטסורסינג למכירות מעבר לים 

מאת    [ 15/04/2006 ]

מילים במאמר: 579   [ נצפה 3161 פעמים ]

החשיבות של השיווק להצלחת החברה ופריצתו בשוק היא כה מהותית עד שארגונים רבים אינם מעוניינים או בוטחים בארגון שיווקי חיצוני "זר" שאינו חלק מהחברה ומחויב לה.
החשש של חברות רבות - ויש לומר כי יש בכך מהצדק - הינו כי השיווק, מעצם טבעו כבעל נגיעה ישירה בכל היבטי פעילות הארגון כרוך בקשר עמוק עם החברה וחושף את המידע הרגיש ביותר שלה.
למרות זאת ,בשנים האחרונות הולך ותופס האאוטסורסינג מקום מרכזי בארגונים עסקיים.בתוך כך,אאוטסורסינג למכירות נחשב חדשני ומיושם יותר לאחרונה. חברות רבות מזהות את היתרונות הברורים שהאאוטסורסינג מציע: במקום להעסיק עובדים של הארגון - על כל הכרוך בכך מבחינת עלות השכר של העובד והאחריות על המעסיק ,לכאורה יותר פשוט וזול לגייס חברה קבלנית חיצונית המספקת את כוח האדם,הקשרים, הידע , המקצועיות והמומחיות לביצוע העבודה.
יתרונות אלו מתחזקים בנסיבות בהן ארגון מקומי מבקש להביא את מוצריו למדינות שונות ברחבי העולם.
החדירה לשווקים בינלאומיים יכולה להיות תהליך קשה ומייגע במיוחד לחברות קטנות-בינוניות ,המבקשות לפרוץ לזירות חדשות ולהתמודד מול תרבויות חדשות וקודים שונים.
לעתים זה נראה כמשימה בלתי אפשרית.
גם כשמדובר במוצר חדשני עם יתרון טכנולוגי ברור ביחס למוצרים מקבילים בשוק ,המוצר עדיין לא מסוגל בדרך כלל ,למכור את עצמו ויש צורך בהשקעה כספית רבה בשילוב משאבים ומאמצים ,כדי ליצור לו שוק וביקוש.
ולכן לחברות צעירות שאין להן קופה מלאה מזומנים, החלופה המתאימה יותר היא זו של מציאת שותפים מקומיים או להקים זרוע מכירות בשיטת האאוטסורסינג.
אם כן, מה היתרונות של שימוש בגורם שיווק חיצוני?
קודם כל, כמובן, העלויות. העסקת מנהל שיווק פנימי ברמת מקצועיות גבוהה מצפה גם לקבל תמורה הולמת שעלולה להגיע לסכומים גבוהים - כמו כן, מאמצי השיווק עלולים להימשך זמן המגיע לשנה ויותר ובינתיים משלמת החברה משכורת נכבדת מדי חודש. ועדיין לא דיברנו על עלויות נוספות כגון רכב צמוד, ביטוח מנהלים ועוד.
בעייה זו מחמירה כאשר מהירות הגעה לשוק (Time To Market) מהווה גורם קריטי להצלחת החברה. או אז ,נדרשת החברה לגייס ,לאמן ולנהל קבוצת מוכרים גדולה(עם עלות גבוהה מאד) שתתפרש על פני טריטוריות גיאוגרפיות עולמיות.
לעומת זאת, בדרך כלל, מנהלארגון שיווק חיצוני המועסק על בסיס ריטיינר חודשי קבוע ומוסכם מראש (שזו הדרך המומלצת לקשר עסקי מסוג זה) שבוודאי אינן משתוות לעלויות של מנהל שיווק , פועל במדינות בהן הינו מצוייד במיטב הקשרים והשותפים המאפשרים לו הגעת שוק מהירה.
זאת ועוד, שיווק מחייב את העוסק בו להיכרות וניסיון רב של השוק ובמיוחד ראייה רחבה של התחום. לרוב, מנהל שיווק חיצוני, אשר המטפל בחברות שונות ומוצרים מגוונים, צובר ידע וחוויות רבים וכן ניסיון מעשי בשוקי היעד.

יתרון נוסף הוא שארגון שיווק חיצוני מתמקד אך ורק בנושא השיווק והוא משקיע את כל מרצו בכך. לעומת זאת, מהיכרות של ארגונים רבים, אפשר לומר, כי בגלל האופי של תפקיד מנהל השיווק, הוא צובר לידיו "כובעים" רבים של הארגון (על אחת כמה וכמה אם מדובר בארגון קטן). המשמעות היא שמנהל השיווק חייב לפנות זמן יקר לטובת משימות נוספות שמסיטות מהתמקדות בשיווק .

בכדי שהמיקוד הארגוני יהיה עיסוק בתחומי הליבה והותרת השיווק העולמי לגורם חיצוני , חייב הארגון להתרשם כי הגורם החיצוני עושה שימוש בתהליכי עבודה ייחודיים, המבוססים על ניסיון, שיתופי-פעולה, ידע, מקצועיות, הכרת השווקים והתרבות העסקית המקומית.
לרוב , כניסה "חלקה" לשווקים עולמיים חייבת להעשות לאחר בדיקת היתכנות ראשונית ויסודית בשוק היעד המהווה אמצעי חיוני להחלטה .
בתום שלב זה ואישורו ראוי כי החברה תחליט מקדמית אם שוק היעד הנכסף אכן יאיר לה פנים ,או שמא תוכל בהתאם לתובנות המחקר , לזנוח אותו ,ובכך לחסוך ממון רב.
במידה וניתן האור הירוק בהנהלה ,מושק שירות זה באמצעות גורם השיווק החיצוני הנעזר בכוח אדם מקומי ומיומן בשוק היעד הפועל זה מכבר מול לקוחות הקצה.
באמצעות כך מגושרים במהירות הבדלי השפה ,מנטליות ,הכרות השוק ,נטיות הצרכנים,הזמן והכסף.
משה שרת ?Skylimit -מנהלבעלים msh@skylimit.co.il
משה שרת הינו בעלים ומנהל חברת Skylimit שעיסוקה העקרי הוא הבאת חברות ישראליות לידי ביצוע מכירות מעבר לים באמצעות הקמת מערכי מכירה אאוטסורסינג ואיתור שותפים
http://www.skylimit.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב