תאום ציפיות
"עשה משהו שתמיד חלמת לעשות ותחווה משהו עליו אף פעם לא חלמת..."
רקע
תהליך שמטרתו לאתר פערים בעבודה המשותפת הפוגעים בשביעות רצון הגורמים המעורבים בחברה וביכולת לקדם את העסק . מניסיון, זהו תהליך מדהים ואם מנהלים אותו נכון, מצליחים לשפר את התקשרות בארגון, את ביצועי מכירות והגדלת שביעות רצון לקוחות.
לתהליך הזה קוראים COS : Condition of Satisfaction , תהליך תיאום ציפיות.
מה זה COS /תיאום צפיות?
שיחה אישית שבמטרתה לבדוק כיצד אנחנו פועלים מול השותפים והלקוחות כשאנחנו עושים עסקים איתם ועל ידי שיפור הקשר איתם והגדלת שביעות הרצון, אנחנו מצליחים לקדם את העסקים איתם. צריך לזכור שעסקים עושים עם אנשים ולא עם חברות ובתהליך הזה מדובר על האיך אנחנו עושים את העסקים, מה הפערים ומה אנחנו צריכים לשמר או לשפר על מנת שנוכל לעשות ביחד עסקים טובים יותר. בעצם, דרך התהליך הזה, אנחנו שואפים להפוך מספק מוביל לשותף אסטרטגי ול Trusted Advisor. סיכום השיחה או הסכם COS בונה רמה חדשה של בטחון ונאמנות שנועדה לבנות הצלחה משותפת של הגורמים המעורבים.
אחת לתקופה (שיש להגדירה מראש) יש לקיים פגישה עם השותפים, שמטרתה תיאום ציפיות. מדובר על פגישה ייעודית למטרה זו ולא שיחה שעולה דרך אגב כחלק מפגישות עבודה שוטפות. בפגישה הזו לא מדברים על המה אלא על האיך, שבסופה אנו שואפים לקבל הצהרות מהשותפים ממה הם מרוצים וממה הם לא מרוצים, ולהגדיר איתם ביחד תוכנית פעולה לצמצום הפערים. במהלך השנה, אנו מבצעים מעקב אחר תוכניות העבודה ובודקים סטטוסי ביצוע.
הסבר על התהליך
התהליך כולל שלושה רבדים:
• תיאום ציפיות ברמה האישית
• תיאום ציפיות ברמת השותפים
• תיאום ציפיות ברמת החברה
הרציונל
שיתוף ציפיות ואינטרסים אישיים ברובד האישי, מול השותפים, ומול עתיד התפתחות החברה לצורך:
• הבנת הצרכים והמאווים האישיים של כל שותף בטווחי הזמן השונים
• גיבוש חזון לחברה, מטרות ויעדים מוסכמים
• בניית מסגרת עבודה המתואמת לצרכים האישיים על בסיס הבנת המגבלות והאילוצים הקיימים
התהליך
• פגישת עבודה אישית עם כל שותף ושותף בנפרד והעלאת הציפיות
• פגישת תאום והצגת הנתונים עם כל השותפים
• בניית תוכנית עבודה ותקציב פעילות
תוצרי עבודה צפויים
• הקטנת חיכוכים ואי הבנות בין השותפים
• קביעת "גזרות פעילות" לכל שותף
• יצירת מסגרת של תקשורת ארגונית קבועה
הנחות יסוד לתהליך תיאום ציפיות ולהצלחתו
• v מחייב שקיפות מלאה
• v מחייב שיתוף פעולה מלא
• v מחייב פתיחות מחשבתית
• v מחייב השלמת התהליך, ליווי והטמעה
alon@alorin.co.il