דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם כדאי לספר את הכלב ומהי תספורת חורף ? 

מאת    [ 02/02/2009 ]

מילים במאמר: 803   [ נצפה 6053 פעמים ]

האם לספר את הכלב?

הרבה תיאוריות יש לגבי השאלות האם צריך לספר את הכלב בקיץ - והאם הכלבים סובלים מהחום? הפרווה היא חלק חשוב בבריאות הכלב ובשפת הגוף שלו , היא מגנה עליו מפני נזקים סביבתיים ומפני קרינת השמש אך יחד עם זה הכלב חי בחברת בני האדם בתוך הבתים עם מיזוג אוויר מלאכותי ומחזור צמיחת הפרווה השתנה ולכן הכלבים הביתיים סובלים מנשירה מוגזמת כמעט במשך כל השנה. כמו כן לחלק גדול מהאנשים אין זמן לטיפוח יומיומי של הכלב ופרווה לא מטופלת נוטה להיקשר, להתלכלך, להתמלא בקוצים ובטפילים. פרווה לא מטופלת גורמת לנזקים לעור הכלב מכיוון שהקשרים נצמדים לעור וגורמים לפצעים, לפרווה המדובללת לא חודר חמצן וגוף הכלב מייצר שמנים לא טבעיים, חיידקים נצמדים לעור ולפרווה וגורמים לדלקות עור שונות. בנוסף לזה נתקלתי לא פעם בתקופת הקיץ שחומרי ההדברה הקיימים היום לא הצליחו להשתלט על קרציות ופרעושים כשיש את מלוא הפרווה ולכן התספורת מועילה לבני הבית וגם לכלב, כי כלב מטופל ונקי זוכה ליותר יחס וליטופים. חשוב ביותר לא לספר את הכלב בתספורת עד העור, וכלבים בהירים כדוגמת הסמוייד אפילו לא קצר כמו לרוב הכלבים בקיץ, אלא ארוך יותר כדי להגן על עורו הוורדרד. כלבים עם אלרגיות ובעיות עור כרוניות או נטייה לבעיות עור כמו שאר פיי לדוגמה כדאי להתייעץ קודם לכן עם וטרינר. כלבים עם פרווה ארוכה ביותר שאבותיהם הגיעו מארצות קרות אלו כלבים שזקוקים לטיפוח יומיומי וגם כאלו שלא רוצים לספר את כלביהם חשוב ביותר לעשות טיפול להוצאת פרווה מתה במספרה מקצועית לכלבים .
רוב הכלבים מקבלים את התספורת בשמחה והקלה, יש כלבים שלוקחים את זה יותר קשה (וחלקם מגיבים כמו התגובה של בעליהם למצב) ולכן צריך לעשות להם תספורת יותר ארוכה, או לבנות להם תוכנית לטיפוח ותספורת המתאימה למבנה גופם ולאופיים.

כיצד לשמור על פרווה בריאה?

הבסיס לפרווה בריאה הוא תזונה נכונה מאיכות טובה המתאימה לכלב לפי הגיל שלו, וסוג הפרווה שלו. ספר כלבים מקצועי יוכל להמליץ לכם על תזונה נכונה לכלב. גם מוצרי הטיפוח בהם אתם מטפלים בכלב חשובים מאוד לבריאות העור והפרווה, שמפו של אנשים אינו בריא לכלבים בגלל רמת החומציות השונה וחשוב מאוד להשתמש במרכך או קרם הזנה לפרווה כדי להגן על העור והפרווה אחרי מקלחת כאשר השומן הטבעי נשטף ולוקח לו 48 שעות עד שהוא מתמחזר.

שטיפת הכלב כן או לא - ואיך ?

יש נטייה לחשוב שמקלחת לא נחוצה לכלב , אבל התיאוריות האלו טובות לחלק מהכלבים וגם לתקופות בהם זיהום האוויר לא היה גבוה כמו היום. כלבים שחיים בבית מתקלחים יותר מכלבים שחיים בחוץ. ולכן חשוב להשתמש בשמפו מותאם לכלבים ורצוי על בסיס צמחי. כמו כן כדאי להשתמש במרכך כדי להגן על העור והפרווה. שמפו נגד פרעושים וקרציות טוב רק לרגע המקלחת, הוא לא מגן על הכלב אחרי המקלחת ולכן אם יש לכלב הרבה פרעושים, אפשר להשתמש בו ובכל מקרה אחרי 48 שעות להדביר את הכלב על ידי אמפולה או תרסיס.

מה מספרת הפרווה

כשספר מקצועי לכלבים רואה את הפרווה היא מספרת לו את סיפור בריאות הכלב, האם הפרווה דהויה, האם הפרווה בעלת צמיחה לא שווה בכל המקומות, האם יש קשקשים, האם יש טפילים, פצעים ואולי הפרווה מבריקה, לא נושרת, משיית ונעימה, מגוון מצבים יכול להסיק ספר מקצועי לכלבים מאיך הפרווה נראית ומרגישה ולייעץ לבעל/ת הכלב איך לשמור על בריאות הכלב והפרווה ולפעמים יפנה אותו לווטרינר לבדיקה.

תספורת חורף (לכלבים בעלי פרווה ארוכה):

תספורת חורף היא בעצם טיפול וטיפוח של הכלב במשך החורף ולאו דווקא תספורת קצרה כפי שנוהגים לעשות בקיץ . בחורף מברישים בצורה מקצועית את הפרווה ומוציאים את כל הפרווה המתה, הקוצים ושאר מיני צמחים שאוהבים להיצמד לפרווה, גם בחורף יש פרעושים ולכן צריך לטפל בפרווה כדי למנוע פרעושים, עצם דילול הפרווה על ידי הברשה, ניקיון הפרווה וגילוח החלק האחורי ליד פי הטבעת ובמפשעה שנרטב משלוליות ומהצרכים של הכלב מונע מפרעושים להתקרב לכלב מכיוון שהוא נקי ומוגן על ידי הדברה מתאימה. חלק גדול מהאנשים רוצה לטפל בכלב בבית כביכול כדי לחסוך כסף, אבל טיפול לא מקצועי של בעל כלב יכול לגרום לבעיות גדולות יותר בעור ובפרווה של הכלב ואחרי שלא מגיעים זמן ארוך מאוד למספרת כלבים מקצועית , מצב הפרווה בכי רע, מכיוון שיש הרבה קשרים וראסטות, לכלוך באוזניים וציפורניים ארוכות שפוצעות את הכלב ואף משנות את היציבה שלו לאורך זמן, התספורת ארוכה יותר, כואבת יותר לכלב ויקרה יותר. ובהמשך לפעמים צריך טיפול נוסף אצל וטרינר עקב הבעיה שנוצרה בעור ובפרווה וגם זה עולה עוד כסף וזמן.

פרעושים וקרציות:

בישראל צריך להדביר נגד טפילים כל השנה . מזג האוויר פה חם כל השנה ולכן אין מנוס משמירה על הכלב פעם בחודש על ידי הדברה עם אמפולה לגזעים ארוכי פרווה וקולר נגד קרציות . חלק מהקרציות יכולות להעביר מחלה הנקראת קדחת הקרציות לכלבים וקדחת הבהרות לאנשים והפרעושים יכולים להעביר טפילי מעיים לכלבים ואם אין להם כלב בסביבה הם לא בוחלים בארוחה מעקיצות אנשים ולכן חשוב מאוד להדביר את הכלב ולהדביר את החצר והשטח שהכלב ישן בו או מעביר בו את רוב שעות היום . מחזור החיים של הפרעוש מחייב את בעל הכלב לרסס את השטח שהכלב ישן בו ואת הגינה מכיוון שרק בחלק אחד מחייו הפרעוש שוכן על הכלב ובשאר המצבים הוא על השמיכות, על השטיחים ובין סדקי הרצפות.

אסנת בזמן - ספרית מקצועית לכלבים וחתולים, מומחית בהתנהגות כלבים וחתולים - 054-4947749
http://www.lovedog.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב