דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרשת הירשזון: מאסר בפועל ו-300,000 ש''ח פיצויים למנכ''ל ההסתדרות הלאומית לשעבר 

מאת    [ 02/02/2009 ]

מילים במאמר: 422   [ נצפה 2100 פעמים ]

ת"פ 40138/08, מדינת ישראל נ' בן דוד רוסו

כב' השופטת ב. אופיר-תום - סג"נ


01.02.2009

העובדות:
1. שבעה נאשמים הועמדו לדין בשני תיקים נפרדים שהוגשו לבית המשפט, בגין מעורבותם בפרשת מירמה והונאות חמורה, אשר התרחשה בתקופת השנים 1998-2005 בהסתדרות העובדים הלאומית (להלן - ההסתדרות, או, הע"ל) ובעמותת נ.י.ל.י. בשליטתה (להלן - נילי).
2. ארבעה מן הנאשמים הנ"ל סיימו ענייניהם בתיקים אלה, במסגרת הסדרי טיעון. עומד לדין, הנאשם 2, יצחק רוסו, אשר שימש כמנכ"ל הע"ל, והואשם במסגרת כתב האישום, ביחד עם שלושה אחרים, בכירי ההסתדרות, בשורה של עבירות גניבה, מירמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועוד, שביצעו כולם יחדיו, וכל אחד מהם לחוד, כנגד הע"ל ונילי.
3. הנאשם 2 הורשע בעבירות גניבה בידי מנהל; עבירות מרמה והפרת אמונים בתאגיד; עבירות רישום כוזב במסמכי תאגיד; סיוע לגניבה בידי מנהל; הלבנת הון וסיוע להלבנת הון אסורה; וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

החלטה:
1. ענין לנו בפרשה מורכבת, מביכה ובלתי נתפשת בעיני אדם מן הישוב. התנהלותו העבריינית של הנאשם דנא, כלפי ההסתדרות ונילי, היוותה חריגה במסכת חייו. ככלל, מדובר באדם נורמטיבי, אשר ביקש מלכתחילה לנתב חייו בדרך הישר, בעזרה לזולת ובעשיית הטוב, אך כשל באמצע הדרך. דא עקא, שדווקא כשלונו של אדם ברמתו שלא השכיל להיצמד לעקרונותיו ולא ידע להרחיק עצמו מן השחיתות שאפפה את המקום אותו ניהל, הוא כישלון כפול ומכופל, שעליו הוא נדרש לתת את הדין. הידרדרותו של אדם כמותו לעולם של שקרים, של מעילות וגניבות, קשה היא שיבעתיים, ויותר מכך, התמשכותה של העשייה העבריינית לאורך זמן. קשה אף יותר היא העובדה שבמעשיו המתוארים לא פעל הנאשם לבדו, אלא פעל ביחד עם כל ההנהגה שעסקה כדרך שיגרה בהונאת חבריה, ובגזילת כספיהם.
2. נראה כי חסד עשו באי כח התביעה עם הנאשם, כמו עם חבריו, כאשר הסכימו לקשור את הסדר הטעון שבמסגרתו עתרו לעונש מתון יחסית, בהשוואה לחומרת המעשים בהם הודה. והרי, המסר שחייב בית המשפט להעביר בדונו בתיקים מסוג אלה, הוא, מסר של הרתעת נבחרי ציבור משליחת יד לקופת הכלל וגזילתה, תהיינה הנסיבות אשר תהיינה. ודוק, אין צריך לומר כי כאשר בעבריינות הצוארון הלבן עסקינן, ענין לנו לרוב, בעבריינים שעברם נקי ושלזכותם לא פעם, מעשי צדקה וחסד שעשו בעבר. האם עומדים אלה מול העשיה העבריינית נשוא הרשעתם? דומה כי התשובה בשלילה היא. פשיטא, גם אם יש בעבר הנקי ובזכויות קודמות של נאשמים אלה, כדי לרכך את מידת החומרה הנובעת מהתנהלותם בהמשך, הרי, יש בעובדה של ניצול הכח והאמון שניתן בהם, והשימוש לרעה שעשו בסמכויות שהופקדו בידיהם, כדי להגביר את חובת האמון לה התחייבו, ולהעצים החומרה בהפרתה.
3. בהתאם להסדר הטיעון, הוטלו על הנאשם העונשים כדילהלן: מאסר בפועל לתקופה של 15 חודש, מאסר על תנאי לתקופה של שנתיים, פיצוי להע"ל על סך 300 אלף ש"ח.



את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב