דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הזהות שלי 

מאת    [ 02/02/2009 ]

מילים במאמר: 1327   [ נצפה 2471 פעמים ]

הזהות שלי?.

זוגות המחליטים להתחיל ולתכנן את הרחבת המשפחה נגשים למשימה מתוך אמונה גדולה לגבי ההצלחה וההשגה של התוצאה הטובה ביותר עבורם . כאשר תנאי אחד אינו מתקיים האמונה מתערערת ונחלשת ויחד עם זאת גם הזהות האישית של כל אחד מבני הזוג אשר גורמת לדיכוי אמונות וערכים, יכולות, זהות ,משאבים חשובים וכד'.

אמירות שניתן לשמוע (ממטופלות פוריות , כי גברים לא מדברים על זה) ולקבל ממטופלי פוריות לדוגמא:אולי אין לי סיכוי? אולי לא מגיע לי להיות אם? כנראה שלא נועדתי להיות אמא? אין לי כוח, מרגישה מרוקנת! די! אני מפסיקה את הטיפולים, נגמרת מהייאוש ,מחכה...מחכה...מחכה...ומתאכזבת .

 זוגות שמתמודדים עם בעיות פוריות עוברים תקופה של קושי רב הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. כשבעיה / מצב מסוים דופק על דלתו של אדם, מיד הוא הולך לחפש את התשובה אצל אדם אחר. כואב לי = אני  הולך לרופא? אין לי! = מי יעזור לי? כלום לא מצליח לי! = העברת אחריות לגורמים אחרים . ביקום ישנו חוק חשוב שנקרא "חוק המשיכה" והוא בא להסביר לנו שמה שנזרוק ונצהיר זה מה שיחזור אלינו. למה הכוונה? אם תתעוררו בבוקר בכעס מסיבות של: הבעל / האישה  הכעיס אותך... חבר/ה שמתעלמים  כי הם  כבר הורים והם לא צרכים  אתכם יותר, זה מעצבן ואתם כועסים על כולם וזה פשוט לא עובר אלא רק הולך ומתעצם...זה מכיוון שהאנרגיה שלכם זורמת למקום בו תשומת הלב שלכם ממוקדת והוא : הכעס. (אחת מהנחות היסוד ב-NLP ).

אם תחייכו לעצמכם בבוקר – יחייכו אליכם בחזרה .תאמינו בעצמכם > הסביבה תאמין בכם. תכבדו את עצמכם ואת היכולות שלכם > הסביבה תכבד אתכם. תחשבו שאתם כמו במשחק ילדים שנקרא "בומרנג" אתם זורקים כדור באופן מסוים - שימו לב איך הוא חוזר אליכם. בחיוך או בכעס? קחו אחריות על מה שאתם זורקים ואיך?"

לכל החיים יש תכלית אחת בלבד, והיא שאתה וכל אשר חי תתנסו במלוא הגדולה". "הסוד העמוק ביותר הוא שהחיים אינם תהליך של גילוי אלא תהליך של בריאה. אתה אינך מגלה את עצמך, אלא בורא את עצמך מחדש. לפיכך אל תחתור לגלות מי אתה, חתור לקבוע מי אתה רוצה להיות."  (מתוך שיחות עם אלוהים).

אם אנחנו רוצים למצוא פתרון איכותי למצב שלנו עלינו לגשת אליו ברמה הלוגית המתאימה.בNLP - neuro linguistic pogramming) ( קיימת טכניקה שנקראת "הכנסת מטרה לשרירים" שמטרתה ליצור שינוי המתחולל ברמות לוגיות רבות וניתן לעשותה באמצעות שינוי ב:-

סביבה – זוגות רבים מרגישים כי בשל המצב בו הם שרויים אינם יכולים לקחת חלק בסביבת המשפחה או בסביבת חברים הריוניים או חברים עם ילדים ובכך נוצרת תחושה של מידור או נידוי . "מסתכלים עלינו באופן שונה" , "הם חושבים שאנחנו מסכנים" ,"הם לא מספרים לנו דברים טובים שקורים להם"...מה ההשפעות החיצוניות של הסביבה עליכם ועל ההתמודדות שלכם בטיפולי הפוריות? האם הסביבה שלכם כוללת רק אנשים שנמצאים באותו מצב או קושי? מה אם תמקמו תמונה חדשה במוחכם שמראה לכם כי לסביבה יש כוונה חיובית עבורכם והם לא האויבים שלכם - אתם חשובים להם, הם רוצים עבורכם את הטוב ביותר ,הם אוהבים אתכם, הם מבקשים בשבילכם שמחה והצלחה. ברגע שתשנו את הרמה הלוגית בה אתם נמצאים ותהיו במחיצת סביבה עם נוכחות של ילדים ושמחה תאפשרו לחוויה לחלחל אליכם ולאפשר לתת מודע שלכם להפעיל את הרצון שלכם להצטרפות לאותה סביבה ...ברגע שחוויה זו הכוללת את כל מערכת החושים שלכם תקודד בזיכרון פעם אחר פעם תרחיבו את נקודת המבט שלכם  וכל זה יאפשר חידוש של אנרגיה , שמחה ואיזון.

התנהגות – מהי רמת ההתנהגות שלכם כשאתם מנהלים אינטראקציה עם הסביבה שלכם? מהו האופן בו אתם מנהלים דו שיח עם הסביבה?  כשאתם פוגשים באישה הרה ברחוב או בעבודה...באיזה רמת התנהגות אתם נתונים? מה המחשבות המנחות אתכם באותו זמן? מה אתם רואים? חווים? שומעים - קחו אחריות לפני שאתם מפרשים ! הפרשנות משפיעה על התגובות, ההתנהגות, הרגשות והמחשבות שלכם.

מה אם כשאתם פוגשים מספר פעמים באישה הרה שעומדת לפניכם ומשתפת אתכם בחוויות מהריונה אתם מדמיינים את עצמכם... מתחברים לחוויה בכל החושים והרמות ...ובכך יוצרים  את החוויה במוח שלכם עד שתיווצר במציאות .

 יכולות – ברמה זו אין בכלל שאלה! אישה/גבר  שנמצאים בתהליך של טיפולי פוריות ניחנו בכוחות וברמות תפקוד גבוהים במיוחד .יש בכם את ההתמדה, העקשנות והאסרטיביות שהם יעילים להשגת המטרה הנעלה. יש בכם את היכולת לרתום את עצמכם ואת הסביבה שלכם לקראת טיפול, יש בכם המון רצון להצליח בטיפול הנוכחי. מה האיכויות שאתם מביאים איתכם על מנת למקסם את הפוטנציאל טמון בכם? לאילו יכולות נוספות אתם זקוקים כדי לתמוך ולחזק את האמונה כך שהם יהיו מספיק חזקים על מנת לגרום לכם להתמודד עם טיפולי הפוריות אותם אתם עוברים ולצעוד את הצעד האחרון לעבר המטרה ולהגיד: "אני  ______ ואני יכול/ה.!"

אמונות וערכים – אמונות וערכים מהווים בסיס למוטיבציה. הם מעניקים אישור לדרך שבה אנו פועלים. האם אתם מאמינים בעצמכם באופן מלא ושלם שתשיגו את המטרה? מה היעד אותו הגדרתם? האם היעד הוא להשיג הריון? האם היעד הוא להיות הורים לילד - נשים רבות מצליחות להשיג הריון ומאבדות אותו בשבועות הראשונים, לנתון מדהים זה נכספתי בפורומים שעוסקים באובדן הריון (אני  מנהלת אחד כזה בעצמי) והוא העלה בי את השאלה מדוע זה קורה? נשים עוברות בדיקות על בדיקות על בדיקות ולא נמצאת סיבה מיוחדת להפלות .האם עצרת לרגע ובחנת את הבקשה שזרקת ליקום? איך הגדרת את היעד ובאיזו רמה? כדי שיעד יהיה אפקטיבי עליו לענות על קריטריונים כמו: ספציפיות, הגדרה בצורה מאוד מדויקת, בר השגה, מכוון תוצאה, תחום בזמן והאנרגיה שאת ובן זוגך מביאים איתכם ליעד הזה.

זהות -  מי תהיו שם כשתשיגו את ההיריון? מה אתם רואים שם? איך אתם מרגישים? איזה קולות אתם שומעים? איך תתפסו את עצמכם מבחינת הערך והדימוי העצמי שלכם? השאלות בטח מצחיקות אתכם והן נשמעות רטוריות משהו? לא. זה לא ברור מאליו. עד כה הייתם בזהות אחת ופיתחתם לכם זהות אחרת וברגע שעברתם דרך הסביבה > ההתנהגות  > היכולות  > האמונות  הגעתם לזהות חדשה ששם כבר יש לכם סביבה חדשה, התנהגות חדשה, יכולות חדשות ,אמונות וערכים. אם מצאתם את הרמה הלוגית בה נמצא מיקוד הבעיה ותהיו ערים לנקודת המבט שלכם ושל כל המעורבים במצב הסיכוי שתמצאו פתרון עבורכם יהיה גבוה מאוד.החוט המקשר בין כל הרמות הלוגיות אותם הזכרתי קודם הוא הזהות שלכם והשמירה עליה. הזהות היא הכרטיס ביקור שלכם לכל מקום אליו אתם מגיעים כאנשים שמתמודדים עם טיפולי פוריות. יקיריי, מה שתשדרו זה מה שהסביבה שלכם תקלוט והיחס שתקבלו יהיה בהתאם.

v      מי אתם שם לעומת אחרים?

v      אם איזו מחשבה אתם מגיעים לעבודה? למפגשים חברתיים? למפגשים משפחתיים?

v      מסתובבים ברחוב?

האם הידיעה שלכם את המצב וכמי שמגיעים ללא ילד או ללא כרטיס זהות כהורים מוריד אתכם ברמה? מפחית את הרצון או היכולת שלכם להימצא ולהתחכך עם הסביבה שלכם?

זהו שלא יקיריי! אתם לעומת אחרים לא מוותרים. להיפך. אתם מגלים יכולות וחוזקות אדירות של רצון, נחישות,התמדה,נכונות,הערכה לילד שתבראו. ילדכם לא ברור מאיליו אתם הייתם שותפים מלאים לבחירה ולהחלטה וליצירה המופלאה שלכם.

קטע נוסף מתוך "שיחות עם אלוהים" שמבהיר בצורה בהירה וברורה למדיי למה כדאי לנו לשנות את רמת החשיבה בה אנו נמצאים על מנת ליצור ולברוא אותנו כל פעם מחדש?כדי "לרומם" את החיים שלך, ראשית החשיבה שלך על החיים צריכה להיות בהירה מאוד. אתה צריך לחשוב על מה שאתה רוצה להיות.על מה שאתה רוצה לעשות ועל מה שאתה רוצה שיהיה לך. עליך להקדיש לכך מחשבה רבה, עד שתגבש לך מחשבה בהירה מאוד. לאחר שהדבר נהיר לך מאוד – אל תחשוב על כל דבר אחר. אל תתאר לעצמך אפשרויות אחרות. סלק מהמבנה השכלי שלך את כל המחשבות השליליות. היפטר מכל פסימיות. הסר את כל הספקות. פסול את כל הפחדים. כפה על שכלך להיאחז בכל הכוח במחשבה הבוראת המקורית. לאחר שגיבשת  את מחשבותיך והן בהירות ואיתנות עליך להתחיל לומר אותן כאמיתות. אמור אותן בקול. השתמש בפקודה העצומה, המזמנת את כוח הבריאה: "אני". פנה בהצהרות "אני  אל האחרים". "אני " זו הצהרת הבריאה החזקה ביותר ביקום. המילה "אני " מפעילה כל מחשבה שלך, כל אמירה שלך, מזמנת את ההתנסויות האלה, מביאה אותן אליך. היקום מגיב ל"אני ", כשם ששד בבקבוק מגיב לפקודה."

אתם מוזמנים להתחבר לעצמכם , לאמונות ולערכים שלכם, לשנות את הסביבה , את הפעולות  שנוצרות מתוך התגובות  ולהיזכר ביכולות האדירות הטמונות בכם .כל אלה כבר נמצאים בכם אתם רק צרכים להסכים להכיר בהם ולתיידד איתם.אני מאמינה כי ברגע שתגיעו להסכמה ולהחלטה להוציא את המקלות מהגלגלים הדרך שלכם שהיא מאוד חשובה לתוצאה תהיה נינוחה וקלה יותר .מאחלת לכולכם הצלחה רבה, שפע של אור ואהבה.

נעמי  בן זקן Naomi_bz@walla.com

 

 

נעמי בן זקן - מאמנת אישית
מנהלת פורום תמיכה באובדן הריון באתר אסימון
naomi_bz@walla.com
050-9035210



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב