דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בינת תקשורת מחשבים תציג בבינת אקספו 2009 

מאת    [ 01/02/2009 ]

מילים במאמר: 721   [ נצפה 3215 פעמים ]

בינת תקשורת מחשבים השלימה בהצלחה פיילוט של פתרון לאבטחת בסיסים בתחום Homeland Security בסקטור הביטחוני.

הפיתרון, שעשוי להוות חלק ממערך האבטחה בישראל, יוצג ב"בינת אקספו 2009" (ביתן 1 במרכז הירידים, תל אביב, 23 לפברואר 2009).
הפתרון כולל מערכות וטכנולוגיות יחודיות, שהשילוב ביניהן לבין מגוון יצרנים הופך את הבסיס המאובטח למצולם ומכוסה על ידי רשת חכמה שיכולה לזהות אירועים חריגים על בסיס תמונות וידאו, ולהתריע עליהם למערכות תקשורת אלחוטיות וטלפוניות על גבי רשת IP.
גם ג'יפים יכולים להפוך לתחנות שידור ולהעביר תמונות ממצלמות IP לרשתות סלולריות.

רני קהת, ראש חטיבת צבא וביטחון בבינת, אומר: "הפתרון שנוצר בבינת עשוי לשנות את תפיסת האבטחה בגופי הצבא והביטחון של ישראל. מערכות האבטחה יהיו הרבה יותר מתוחכמות, ויוכלו לתת מענה לדרישות. אני מאמין שיישום הפתרון בישראל הוא רק ההתחלה - בהמשך יוכלו להשתמש בו גם ברחבי העולם".

הפתרון כולל בקרת גישה מקיפה, ומשולבות בו מערכות כריזה ורמזורים שמתריעות בהקשר לאירוע ספציפי, פתיחת וסגירת דלתות, וקישור למערכות תקשורת רבות.

מערכות ה-Video Surveillance (אבטחה היקפית המשלבת וידאו ומצלמות אבטחה) של בינת כוללות מערכות הקלטה, דוחסי וידאו, Video Analytics, מערכות שליטה ובקרה, תקשורת אופטית, מערכת רדיו על IP, Digital Signage (מערכת למתן התרעות ויזואליות), ועוד.

טכנולוגיית ה-Video Analytics מאפשרת לזהות אירועים לפי תמונת וידאו. לדוגמא, אדם שעומד יותר מחמש שניות ליד דלת, זיהוי פנים מסוימים, ספירת אנשים בנקודה כלשהי.
אחראי הביטחון מגדיר מה נחשב לאירוע חריג, וכאשר המערכת מזהה אירוע כזה, מתקבלת התרעה למערכת שליטה ובקרה, שמשדרת את התמונה למנהל האבטחה.
במקביל, באופן אוטומטי, המערכת מוציאה התרעות לאנשים הרלוונטיים באמצעות SMS, טלפונים סלולריים, הודעות קוליות, טלפוניה קווית, ומכשירי קשר שתשדורותיהם מועברות על IP.

המערכת מבוזרת במספר אתרים, שלכל אחד מהם מנהל אבטחה מקומי. מערכת הקשר מבודדת את מתן ההתרעות לסביבת ההתרחשות. לדוגמא, אם האירוע המוגדר כחשוד התרחש במרכז, יתקבלו התרעות ויזואליות רק ברמה המקומית מבלי להתריע בפני מנהלי האבטחה במקומות אחרים. כאשר מנהל האבטחה מקבל את שידור התמונה בד בבד עם הודעת ה-SMS וההודעות הקוליות, המשך הטיפול באירוע נתון לשיקולו.

ניהול והפצת ההודעות למנהלי האבטחה מתבצע באמצעות מערכת IPICS, שמאפשרת העברת תשדורות רדיו של מכשירי אלחוט דרך רשתות IP, וכך מתקבלות הודעות קוליות במערכת הקשר. מערכת השליטה והבקרה יכולה לשדר את התמונה באמצעות המרת וידאו לתקן IP
לפי תקן H264.

מיקום המצלמות ודוחסי הוידאו ניתן לשינוי בהתאם לצרכים הביטחוניים, ואפשרי בהתקנים נייחים או ניידים. כשמדובר בהתקן נייח - התמונה מתקבלת בעזרת סיב אופטי. במקרה של התקן נייד תתבסס התקשורת שבאמצעותה מועברים נתונים על רשתות סלולריות, על תשתיות סלולריות כמו HSPA - High Speed Package Access, תשתית המספקת קצבים גבוהים ומאפשרת להעביר תמונות מקצה לקצה. קיימת אופציה נוספת - להקים רשת אלחוטית עצמאית לצורך העברת התמונות. למקרה זה ניתן להשתמש בטכנולוגיית Wimax או
Wireless Mash / Wireless LAN.

הפיכת ג'יפ לתחנת Wimax
במידה וההתקן נמצא ברכב (כמו ג'יפ), מבצעים הקשחת הציוד כדי שיוכל לעמוד בטמפרטורות, טלטלות ותנאי השטח. במידה ומעוניינים להשתמש ביכולות הללו בפעילות מבצעית מבלי להתקין תחנה קבועה של Wimax, אפשר להפוך את הג'יפ לתחנת קליטה על ידי הרמת האנטנה.
הג'יפ הופך לתחנת בסיס ומכסה שטח מסוים, שכולל רכבים אחרים שנמצאים בסביבתו, נהנים מהקליטה והופכים לתחנות שידור ניידות.

חיילים שנמצאים בסמוך לג'יפ שהפך לתחנת בסיס כזאת יכולים לשמש כהתקנים ניידים בעצמם, אם הם לובשים ווסט על מצלמה שמשדרת לרשתות אלחוט על IP.

רמזורים, מערכות כריזה ופתיחה / סגירה אוטומטית של שערים לשעת חירום
כן משולבות בפתרון האבטחה המקיף של בינת גם מערכות כריזה אוטומטיות, שמעבירות מסרים על פי האירוע והאזור, בנוסח "נא לפנות את המבנה" או "נא להישאר במבנה" בהתאם לצורך. בפתרון כלולות גם מערכות רימזור שפועלות לפי הלוגיקה של האירוע. כל מתקני האבטחה כמו שערים, מחסומים ורמזורים מתוכנתים לפעול בלוגיקה שונה בהתאם לתרחישים אפשריים. (בהתאם לאופי האירוע, מנוהל תזרים התרחשות שמכתיב פתיחה וסגירה של שערים והפעלת רמזורים בסדר מסוים).
עם קבלת ההתרעה בזמן אמת דרך מכשירי כף יד, יכולה המערכת שמחוברת לחיישנים צבאיים קיימים, לפעול מבלי לאלץ את החיילים לזכור נהלים לשעת חירום.

מגוון הטכנולוגיות והיצרנים שמעורבים בפרויקט האבטחה של בינת, שבאים מתחומים שונים,
הצריך כתיבת אפליקציה מיוחדת שכוללת את כל המרכיבים: טכנולוגיית העברת וידאו באלחוט דרך רשתות IP, ציוד תקשורת, ציוד RFID, התממשקות לרשתות בקרת מבנים, טכנולוגיית Video Surveillance וכן מערכות שליטה ובקרה.



על בינת תקשורת מחשבים
בינת תקשורת מחשבים - חברת האינטגרציה המובילה, משלבת את כל האלמנטים הנדרשים להצלחה. מאז הקמתה בשנת 1975, צברה בינת מוניטין רב כשותף הטוב והאמין ביותר לפתרונות תשתית כוללים כחברה בעלת הסמכת תקן ISO 9001:2000, מתמחה בינת במתן מגוון מקיף של פתרונות מקצה לקצה בטכנולוגיה מתקדמת ושירותים מקצועיים המספקים מענה לצרכים הדינמיים של קהילת ה-ICT בישראל ובעולם. למידע נוסף: www.bynet.co.il
על בינת תקשורת מחשבים
בינת תקשורת מחשבים - חברת האינטגרציה המובילה, משלבת את כל האלמנטים הנדרשים להצלחה. מאז הקמתה בשנת 1975, צברה בינת מוניטין רב כשותף הטוב והאמין ביותר לפתרונות תשתית כוללים כחברה בעלת הסמכת תקן ISO 9001:2000, מתמחה בינת במתן מגוון מקיף של פתרונות מקצה לקצה בטכנולוגיה מתקדמת ושירותים מקצועיים המספקים מענה לצרכים הדינמיים של קהילת ה-ICT בישראל ובעולם. למידע נוסף: www.bynet.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב