דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב פנים 

מאת    [ 28/01/2009 ]

מילים במאמר: 516   [ נצפה 4516 פעמים ]

עיצוב פנים הוא שם כולל למגוון האלמנטים הכרוכים בעיצוב חללים פנימיים, כך שיותאמו לדיירים או לעובדים בהם בצורה המיטבית וישרו את האווירה הרצויה. זהו תחום רחב ביותר במסגרת לימודי עיצוב פנים או לימודי אדריכלות (בהם ניתן למצוא קורס עיצוב פנים), אשר מתפתח מאוד בשנים האחרונות וניתן כיום למצוא מגוון רחב של מעצבי פנים, העובדים בשיטות שונות ומושפעים מזרמים שונים. עיצוב פנים הוא אומנות על כל המשתמע מכך. מה שהחל כטרנד לעשירים בלבד הפך כיום לחלק בלתי נפרד מכל פרוייקט של בניה, חידוש או שיפוץ חללי מגורים ועבודה.

בחירת מעצב לצרכי עיצוב פנים צריכה לקחת בחשבון הן את סגנונו והן את הדינמיקה שלו עם בעלי הבית. מומלץ בעת בחירת מעצב פנים להתרשם מתיק העבודות שלו, לשוחח עם מספר אנשים אשר שכרו את שירותיו בעבר ולהתרשם הן מאופי העבודה, הן מאיכות החומרים, הן מההתאמה לדרישות הלקוח והן מההמלצות של לקוחות קודמים. מעצב פנים טוב יתאים את התוצאה הסופית למאוויים של בעלי הבית אולם הוא יתקשה לספק את רצונו של לקוח שאינו יודע להגדיר היטב מה הוא רוצה להשיג באמצעות עיצוב הפנים ומהם העקרונות הכלליים המתאימים לו.

לנוחותכם, ריכזנו עבורכם מספר טיפים בתחום עיצוב פנים על-מנת לסייע בהגדרת הדרישות והצרכים בצורה המיטבית ולבחור את מעצב הפנים המתאים ביותר למלאכה-
1. הגדרת הצרכים - תחילתו של פרויקט עיצוב פנים הוא בהגדרת הצרכים והדרישות אותם צריך למלא החלל. הגדרת הצרכים הכרחית על מנת שבשלבים הבאים ניתן יהיה לתכנן את החלל בהתאם אליהם. הקפידו להגדיר את הצרכים עבור כל חדר בנפרד (בהנחה שהפרויקט עוסק בדירת מגורים)- חדר הילדים, הסלון, חדר השינה, המטבח וחדר האוכל, אמבטיות וחדרי שירותים, חצרות וגגות, אזורי אחסון ועוד.
2. פונקציונאליות לצד אסתטיקה - עיצוב פנים טוב יוצר הרמוניה בין הצרכים הפונקציונאליים שעל החלל למלא לבין האסתטיקה הכללית ורמת הגימור.
3. מסגרת התקציב - עיצוב פנים הוא אומנות וכמו באומנות אין גבול לאלמנטים שאפשר לשלב, לאיכות ולמגוון החומרים ולרעיונות העיצוביים. הגדרה מראש של מסגרת התקציב תסייע בידי מעצב הפנים להתאים את כלל התהליך כך שיעמוד הן בצרכי הלקוח והן בתקציב שהוגדר על-ידו. כמו-כן, מעצב פנים מנוסה מכיר את פערי המחירים וידע כיצד להתגמש על-מנת לעמוד במסגרת התקציבית מבלי לפגוע באיכות.
4. טעמים - לכל אדם טעמים משלו ועל טעם וריח אין להתווכח. חישבו האם ישנם אלמנטים שברצונכם לכלול בעיצוב, כגון- ריצוף, צבעים, תקרות, דלתות ומשקופים וכד' וחפשו אותם בקטלוגים על-מנת שתוכלו להבהיר למעצב מהם טעמיכם האישיים.

פנג-שווי
אם אי פעם נתקלתם או שמעתם בעת סיור שערכו חברים בביתכם המשופץ, בצמד המילים פנג-שווי, כנראה שגם אתם הולכים להכיר את הטראנד החדש ישן שעושה סדר להרבה אנשים בעולם.
אחת התורות העיצוביות המוכרות ביותר היא תורת הפנג-שווי אשר הגיעה מהמזרח וכבשה את המערב בעשורים האחרונים. הפנג-שווי היא למעשה תורה של עיצוב פנים העושה שימוש באלמנטים בבית על-מנת להביא לזרימה אנרגטית טובה אשר תזמן שגשוג, שפע, בריאות, הצלחה והרמוניה לחלל הבית והעסק. לפנג שווי שני מרכיבים עיקריים- הראשון עוסק במיקום הבית במרחב והשני עוסק בזמן ובהשפעתו על המרחב בו חי האדם. העולם המערבי נתן פרשנות אחרת לתורת הפנג-שווי והפך אותה לגיבוב של אלמנטים עיצוביים אשר לא תמיד ישנו קשר ישיר בינם לבין הפנג-שווי, כמו מפלי מים, ספיראלות, מראות וכדומה. בחירת עיצוב פנים עפ"י עקרונות הפנג-שווי מחייב הסתייעות ביועץ מומחה בתחום אשר יתלווה למעצב הפנים או במעצב פנים המתמחה בעיצוב עפ"י עקרונות הפנג-שווי.


למידע נוסף על לימודי עיצוב פנים ניתן לגלוש לאתר מכון קווים המציע לימודי עיצוב ומכינת עיצוב פנים - www.cavim.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב