דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ויזה לארהב - כל מה שרצית לדעת 

מאת    [ 27/01/2009 ]

מילים במאמר: 545   [ נצפה 5604 פעמים ]

מנגנון האשרות האמריקאי, אשר החמיר את הקריטריונים לקבלת אשרות לאחר אירועי ה-11 בספטמבר, מעסיק רבים המעוניינים לבקר בארה"ב לצורך טיול, עסקים, ביקור משפחתי או כל מטרה אחרת. התהליך לקבלת ויזה לארה"ב הוא ארוך ומייגע, וכולל תחנות רבות בדרך לאישור המיוחל, המקנה אפשרות כניסה לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. לפניכם מדריך מקוצר לקבלת ויזה לארה"ב אשר יסייע בידיכם לעבור את התהליך בהצלחה.

תחנה ראשונה - רשות הדואר
תחילתו של התהליך המייגע, בסניף הדואר הקרוב למקום מגוריכם. לפני הגישה לסניף, בדקו באמצעות אתר רשות הדואר, האם ניתן לקבל קוד גישה לקביעת ראיון, שכן ישנם סניפים שאינם מאפשרים זאת. בסניף הדואר, יש לרכוש קוד גישה אישי, אשר יאפשר לכם בשלב הבא למלא טפסים ולתאם ראיון באמצעות אתר השגרירות האמריקאית. כמו-כן, יש לשלם אגרה לראיון העומדת על כ-100$, ולשמור היטב על הקבלה המאשרת את התשלום, אותה תידרשו להציג בעת הראיון בשגרירות.

תחנה שנייה - אתר השגרירות האמריקאית
כעת, מצויידים בקוד הגישה האישי שהונפק על-ידי רשות הדואר, פנו כמה שעות מזמנכם ובקרו באתר השגרירות. באתר זה תתבקשו להקיש את קוד הגישה שקיבלתם ולבחור שם משתמש וסיסמא שיאפשרו לכם למלא טפסים, לעדכן פרטים ולקבוע תור לראיון לקבלת ויזה לארה"ב. לאחר מכן תתבקשו למלא את הטופס שסימולו DS-156 - טופס בן שלושה עמודים הכולל את פרטיכם האישיים, פרטי המארח בארה"ב, פרטים על מטרת הביקור ועל ביקורים קודמים בארה"ב וכן להצהיר כי אינכם עוסקים בפלילים וכי אינכם מתכוונים להשתקע בארה"ב. את הטופס בן 3 העמודים, הכולל את פרטיכם וברקוד, יש להדפיס במדפסת באיכות גבוהה ולשמור עד לראיון. שימו לב - אין לקפל את הטופס ואין להוסיף עליו פרטים כלשהם בכתב יד. במקרים מסוימים יש למלא טופס נוסף, DS-157, ומומלץ לבדוק באתר השגרירות האם עליכם למלא גם אותו. לאחר מילוי הטפסים, תוכלו לקבוע תור לראיון לקבלת ויזה לארה"ב באמצעות האתר.

תחנה שלישית - הראיון בשגרירות
על-מנת להגדיל ככל האפשר את הסיכוי לקבלת ויזה לארה"ב, הקפידו להגיע לראיון מצויידים בכל הטפסים הנחוצים:
1. טפסי DS-156 ו-DS-157, לאחר שמולאו באתר והודפסו במדפסת באיכות גבוהה, נושאים ברקוד ואת חתימת המבקש.
2. 2 תמונות פספורט בגודל 5X5 ס"מ על רקע בהיר, כאשר 2 האוזניים נראות בצילום. רוב חנויות הצילום מכירות את הדרישות לתמונות פספורט המיועדות לצורך ויזה לארה"ב.
3. לשכירים - מספר תלושי שכר אחרונים (בדרך-כלל 3 יספיקו), מכתב מהמעסיק המאשר את שובכם לעבודה לאחר הנסיעה ותדפיס חשבון הבנק. לעצמאיים - העתק של רשיון העסק, מכתב רו"ח ותדפיס חשבון הבנק. ניתן ורצוי להוסיף מכתב מהבנק המאשר את עמידותכם הכלכלית.
4. דרכון בתוקף.
5. כל אישור נוסף המעיד על חזרתכם לארץ, כגון-אישור על תחילת לימודים ותשלום שכר לימוד וכדומה.
6. אמצעי תשלום: לאחר הראיון, תתבקשו להשאיר את דרכונכם בשגרירות ולשלם עבור שליח אשר יחזיר לכם אותו בצירוף ויזה לארה"ב לאחר הנפקתה.

מספר טיפים לסיום
1. ישנן מדינות רבות, בעיקר באירופה, אשר תושביהן לא נדרשים להוציא ויזה לארה"ב. לכן אם אתם בעלי אזרחות כפולה, מומלץ לבדוק האם אתם פטורים מהתהליך.
2. מי שאינו בקיא באנגלית או שאינו מסתדר היטב עם מילוי טפסים ממוחשבים, מוטב כי יעזר בשירותיהם של סוכנים להשלמת התהליך. הראיון בשגרירות נערך גם בשפה העברית.
3. לצורך הגדלת הסיכוי לקבלת ויזה לארה"ב, בסיום התהליך, מומלץ לתת את פרטיו של המארח בארה"ב, לרבות כתובתו ומספרי הטלפון שלו, ולציין כי מטרת הנסיעה היא טיול ולא ביקור משפחתי.
4. מומלץ להוסיף כל מסמך אשר יוכל לסייע, כגון תעודת עליה, תעודת שחרור מהצבא ואישורים המעידים על לימודים או התחייבויות אחרות. זכרו כי המטרה היא להוכיח כי אין בכוונתכם להישאר בארה"ב לאחר הטיול.






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב