דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוק האזרחות - חומת המגן של המדינה - מחכים להחלטת בג''צ 

מאת    [ 26/01/2009 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 2568 פעמים ]

אם נקבל ברצינות את התיאוריה של עורך "הארץ" מר שוקן, (ראה מאמרו מיום ו') שמעודד ישראלים להתחתן עם פלסטינאים ולאפשר לאלפי מבקשים להתאחד עם משפחותיהם ולהעניק להם אזרחות או לפחות מעמד של "תושבי קבע" - נקבל מתכון בטוח להרס מדינת היהודים. "תורת הקונספירציה" מבית מדרשו של שוקן - מפחידה, מסוכנת ומחליאה, שהרי בכל דור ודור קם נביא שקר שמנסה להציל את העם היהודי.
נושא הזחילה האיטית של "זכות השיבה", במסווה של איחוד משפחות או נישואין, חלקם לבטח פיקטיביים בין אזרחי ישראל לבין פלסטינאים מירדן, יש"ע או עזה - אינו חדש.
כבר בתקופת כהונתו של שר הפנים אלי ישי וממשיכו פורז ממפלגת שינוי טופל הנושא בהיבטים חברתיים, דמוגראפיים ובעיקר ביטחוניים בצורה רגישה, מחד לצד ההומניטארי שבסוגיה ומאידך בסיכון הביטחוני, שהתגלה בסדק שנוצר בחוק האזרחות.
המצב הגיע לכדי כך, שהרשויות הרשמיות, נבהלו מהנתון של לפחות 300.000 פלסטינאים, הצליחו בעזרת תרגילי נישואין, איחוד משפחות - להיכנס לארץ ולהתיישב בה. השב"כ התריע על הסכנות במיוחד לאחר שהתברר שחלקם שיתפו פעולה עם "מתאבדים" אם ע"י עזרה בהסעה, הלשנה, מציאת מטרות לפיגועים ובחלקם אף בהשתתפות אישית פעילה בפיגועים.
השגת תעודת זהות כחולה, הפכה למטרה לגיטימית של ארגוני טרור. על רקע זה ובנתונים אלה, לא ייפלא שאפילו שר הפנים פורז משינוי היה קיצוני יותר מאלי ישי בהגבלות ובהפעלת החוק - לאחר שהבין שהפרצה בחוק, לא רק קוראת לגנב, אלא בעיקר למתאבדים ומסכנת את המדינה.
התיאוריה של שוקן ותומכיו - היא מתכון למחיקת זהותה הציונית יהודית של המדינה - כפי שהוגדרה במגילת העצמאות. קשה להבין, איך אזרח ישראלי, במעמד ציבורי כה חשוב, ערוך עיתון - מרשה לעצמו לקחת אחריות לאומית ציונית ולנסות לעטפה בתיאוריה כושלת של מיזוג בין העמים, ע"י נישואין מעורבים, כאלמנט לקידום והשגת שלום. קשה להבין איך אפשר לתרגם, שאיפות לאומיות פלסטינאיות, של "זכות שיבה" במיליונים, של הרצון להשמיד את הישות הציונית, או כשלב ראשון נוסח ח"כ עזמי בשארה ליצור מדינת כל אזרחיה, עם שאיפה לרוב פרלמנטארי ושלטוני פלסטינאי - לתכנית שלום בין העמים.
אם מר שוקן, מעוניין "בתכנית אוגנדה" חדשה יאמר זאת בגלוי וינמקה. ואם לא, יחזור בו פומבית מהתכנית "הכושלת" ומהפצת רעיונותיה המסוכנים למסגרת של כתבה עיתונאית אישית בתחומי "חופש הדיבור", הכתיבה והבעת דעה.
הנושא נמצא כרגע בשלב של החלטת בג"צ ונקווה ששופטיה לא יגררו ולא יסחפו. אחרי רעיונות אוניברסאליים, ועקרונות כלל עולמיים של צדק שלום ואחווה אבסולוטיים שקיימים רק בתיאוריה ובאוטופיה.
על בג"צ לשקול את עקרון "חוק יסוד כבוד האדם" של העם היהודי, על רקע מגילת העצמאות שהקימה מדינה יהודית ציונית לעם ישראל בארץ ובגולה - ולהעדיף את בטחונה, שרידותה חיותה ועתידה מעל שיקולים אחרים.
הממשלה ושרת המשפטים החליטו על הכנסת תיקונים מסויימים מוגבלים בחוק - וזאת הדרך הנכונה ואין בלתה בתנאים הנוכחיים.
הכותב הוא עורך-דין, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז ומשנה ליועץ המשפטי של מועצת העתונות ופרשן משפטי בהווה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב