דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאונת דרכים - שיעור הפיצוי לנער 

מאת    [ 24/01/2009 ]

מילים במאמר: 542   [ נצפה 2904 פעמים ]

"תאונות דרכים לא קורות, הן נגרמות", "בכביש אל תהיה צודק, היה חכם"...
סיסמאות כאלו ואחרות הן תולדה של מאמצים כבירים להשריש בתודעתנו את הסכנה האורבת לנו בכבישים.

לעיתים, זהירים ככל שנהיה, ילד קטן שקופץ לכביש ברגע של היסח דעת, מצידו או מצד האוחז בהגה, עלול להסתיים בעוגמת נפש ונזקי גוף קשים. כך במקרה שלפנינו, תיק אזרחי 675/97 ויסאם שאהין נ' מוחמד אבו חמיד ואררט חברה לביטוח, בבית משפט המוזי בנצרת:
התובע נפצע עקב תאונת דרכים עת היה בן 11 שנים. משאית נהוגה בידי נתבע 1 פגעה בו וכתוצאה מכך נגרמו לו נזקי גוף קשים מאוד לרבות הצטלקויות בכל גופו.

הנתבעים אינם חולקים על חבותם כלפי התובע עפ'י חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים,תשל"ה 1975, ופסק הדין עניינו שיעור הפיצוי בגין הנזק אשר נגרם עקב תאונת הדרכים.

פסיקת בית המשפט היתה כדלקמן:
לעניין עזרת צד שלישי, שבמקרה זה ניתנה ע"י אימו של הנער, נקבע כי יש לפצות את האם ששהתה ליד מיטת בנה משך כל התקופה וסעדה אותו פיזית ונפשית, וזאת על אף שהיא עקרת בית.סכום הפיצוי יקבע בנסיבות, על דרך האומדנה כסכום גלובאלי.

באשר לעתיד ייאלץ התובע להיעזר באחרים לביצוע מטלות שאדם אחר יכול לבצען בעצמו ואילו התובע ייאלץ לשלם בגין שירותים אלו. על כן גם בגין פריט זה יש ללכת על דרך האומדנה.

בגין ראש נזק של הוצאות רפואיות לעבר ולעתיד, קבע בית המשפט כי לא הובאה בפניו כל ראיה לגבי הוצאה רפואית שאינה מכוסה ע"י חוק ביטוח בריאות ממלכתי תשנ"ד 1944. הוצאות אלו זכאי התובע לקבל מהקופה בה הוא חבר ואילו הקופה זכאית להיפרע בגינן ישירות מהנתבעת. כך שלא נפסקו פיצויים בגין ראש נזק זה.

בגין הוצאות נסיעה: קבע בית המשפט כי ביקורי ההורים בביה"ח היו כרוכים בהוצאות שהן תולדה של התאונה. על כן הוצאה זו ובלבד שהוצאה זו הייתה נחוצה. גם כאן גובה הפיצוי נקבע כסכום גלובאלי על דרך האומדנה.

בגין ראש נזק של הפסדי שכר בעבר ובעתיד: התובע טרם נכנס למעגל העבודה עקב גילו הצעיר והנכויות עימן נותר, לפיכך מקרה זה נמנה עם המקרים בהם יש לראות בנכות הרפואית אינדיקציה לנכות התפקודית. בהקשר זה אין להתייחס לצלקות כמסבות נכות תפקודית. באשר להערכת כושר השתכרותו של קטין מהווה השכר הממוצע במשק את בסיס החישוב, בהעדר אינדיקציה לתכונות מיוחדות בהן ניחן התובע.

בגין ראש נזק של הפסד פנסיה: מאחר שהנפגע לא איבד את כושר עבודתו לחלוטין, הנטייה בפסיקה לפסוק לו פיצויים בגין אובדן תנאים סוציאליים ולא בגין הפסד פנסיה. היות שהתנאים הסוציאליים הם בגדר נתונים מיוחדים שאינם אופיינים לכלל המשק, יש לפוסקם במקרה זה על דרך האומדנה.

לאור הערכת מומחים את נכותו הגופנית והתפקודית של הנער, ולאור שלוש פגימות שנותרו בגופו ועליהן נקבע שיעור הנכות, אלו הן: נכות בגין פציעת שרירי המרפק, נכות בגין מצב היד לאחר השבר במרפק, ונכות בגין הנזק בברך ימין, ולאור הצלקות הכעורות שנותרו על גופו של הנער, שיעור הנכות הכללית שנקבעה הינה 58.53% משוקללת.

בית המשפט קבע לפיכך לנער סכום פיצוי בשל נזקיו עקב תאונת דרכים על דרך האומדנה של 1,145,023 ש'.

אם אדם נפגע בהיותו בדרך, ע"י כלי רכב, עליו לפנות לעורך דין הבקיא בנושאים של תאונות דרכים וכן
נזקי גוף ולהעביר לידיו את מלוא הנתונים על התאונה. עורך דין הבקיא בנושאי תאונות דרכים ידע מתי וכיצד יש להגיש את התביעה בגין נזקי גוף ויסייע לנפגע באשר להמשך הטיפול בתביעה.

מומלץ לפנות לעורך דין בהקדם וסמוך לאחר הפגיעה ולא להשהות את הפנייה שכן בחלק מן המקרים מומלץ לנקוט בפעולות מיידיות זמן קצר לאחר התאונה.
הכותב הינו עו"ד העוסק בדיני נזיקין, רשלנות רפואית, תאונות דרכים ותאונות שונות. חבר בועדת רפואה ומשפט של לשכת עורכי הדין, חבר באגודה לרפואה ולמשפט בישראל, בעל השכלה רפואית.
תאונות עבודה
תאונות דרכים
רשלנות רפואית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב