דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שם לאתר דומיין -ככה תבחר את שם האתר שלך מתוך כרישי הרשת 

מאת    [ 24/01/2009 ]

מילים במאמר: 780   [ נצפה 4292 פעמים ]

1.לעולם אל תנסה לתפוס טרמפ על שם של חברה קיימת וידועה.לא מעט משקיעי שמות מתחם רכשו דומיינים של חברות ידועות כמו למשל קוקה קולה בכיתוב שגוי כלומר אם שם האתר המקורי www.cocacola.com רכשו המשקיעים את הדומיין www.kokakola.com או www.coca-cola.co.il בתקווה לזכות בתנועה לאתר שלהם או בתקווה שבקוקה קולה ישלמו להם כסף על מנת שישחררו להם את שם המתחם.בית המשפט לא רואה זאת בעין יפה וניסיון להרוויח על חשבונו של גוף גדול עשוי לעלות לך מלבד איבוד הדומיין גם כספים בתשלומי פיצויים ועורכי דין.הפסיקה בתחום ברורה מאד וחד משמעית בארץ ובעולם וניסיונות לתפוס טרמפ על הדומיין של סלקום ,אמזון ,יאהו ואחרים נכשלו.









2.שם המתחם צריך שיהיה כמה שיותר קצר.עד סוף שנת 1999 ניתן היה לרכוש ברשת האינטרנט הישראלית שמות מתחם בני אות אחת או שתי אותיות למשל www.a.co.il או לדוגמא www.bb.co.il .החל משנת 2000 ניתן לרשום שמות מתחם החל מ3 תוים ומעלה.חפש תמיד שמות מתחם בעלי מספר התוים הקטן ביותר.אין זה אומר ששם מתחם בן 3 תוים לנצח יהיה טוב יותר משם מתחת בן חמש תווים אולם זכור כי עליך לנסות לעשות זאת קצר ככל האפשר.










3.שם המתחם צריך להיות קליט וזכיר.שם קליט ניתן להעביר בין אנשים בשיחת טלפון בלי לרשום כלום.אם אומר לך להכנס לאתר שלי ששמו סודות לא תתקשה לזכור את שם האתר.לעומת זאת שם של אתר כמו מרכז ספרי הצלחה והשראה יהיה קשה לזכור וסביר להניח שכשתגיע הביתה ותשב מול המסך לא תזכור במדויק את שם האתר.










4.שם המתחם צריך להיכתב בדיוק כמו שהוא נשמע.לנקודה זו משמעות מכרעת על שם המתחם שלך.בשפה העברית ישנן אותיות שקשה לכתוב אותן בשפה לועזית מאחר ואין באנגלית אותיות זהות לאות ח,צ,ש.אם תתבקש להיכנס בשם אומנות לא תתקשה להגיע לאתר מאחר וההגיון אומר שעליך להקליד את הכתובת הבאה www.omanut.co.il אולם אם תתבקש להכנס לאתר בשם הנסיך תוכל לנסות אפשרויות רבות כמו למשל
www.anasih.co.il
www.hanasih.co.il
www.anacih.co.il
www.hnacihe.co.ilועוד מיני סוגים של אפשרויות.אותו דבר אם אבקש ממך להיכנס לאתר ששמו אמיר , אז תוכל להקליד בלי לטעות www.amir.co.il אולם אם תתבקש להכנס לאתר ששמו צחי תנסה להגיע לאתר בהקלדות שגויות כמו למשל:
www.zahi.co.il
www.tsahi.co.i
lwww.zachi.co.il
www.tsachi.co.il
וכפי שאתה כבר יכול להבין שם מתחם בעל מספר אפשרויות הקלדה נחשב שם נחות לכן עליך לבחור שם מתחם הנכתב כמו שהוא נשמע.









5.שם של אתר יכול להיות גם מספר טלפון.אם אתה יכול להשיג מספר טלפון קווי או סלולרי וגם דומיין הכולל את המספר הזה אתה עשוי למכור לארק שם של אתר אלא חבילת שלמה שעשויה לסייע מאד למי שמבקש לעשות את עסקיו דרך הרשת והטלפון.היכולת לחבר אחד הדומיין לטלפון מחזקת אותו בתנאי כמובן שמדובר במספר זכיר וקליט.









6.אם אתה מחפש דומיין עבורך חשוב מאד שהדומיין ישא את שם האתר שלך.באתר שלי סודות פרסומים כלכליים של האתר סודות הוא גם הדומיין www.sodot.co.il .בצורה זו קל לזכור את הדומיין לפי שם האתר ואת האתר לפי שם הדומיין.אם לאתר שלי היו קוראים "ספרים על עסקים " למשל מי שהיה זוכר את שם האתר היה מנסה למצוא את האתר בגוגל למשל והיה מוצא אתרים רבים אבל את שלי לא.גם כאשר אתה קונה דומיין להשקעה חושב מי עשוי להיות הלקוח שלך ,איזה אתר הוא יוכל להקים עם הדומיין הזה והאם הוא יוכל לקרוא לאתר בשם של הדומיין.
המשקיע של הדומיין drugs .com קיבל 823 אלף דולר רק משום שמישהו שרצה למכור תרופות ברשת היה צריך את השם הזה!





7.מצאת שם דומיין שאתה מבקש לקנות אבל הוא תפוס? אל תרים ידיים.הכנס לאתר http://www.whois.org.ilובדוק למי שייך הדומיין ,מה מספר הטלפון שלו ובדוק האם הוא רוצה למכור את הדומיין הזה או לחילופין מתי מסתיים תאריך הרישום של הדומיין.יתכן שבעל הדומיין הנוכחי יתייאש ממנו ולא יחדש אותו אם עדין לא הקים עליו אתר כלשהו.זכור ,שלא גמור עד שזה לא גמור.אולי תוכל לשלם מחיר "טוב" על דומיין שתוכל למכור בעתיד במחיר טוב יותר.כניסה לאתר http://www.whois.org.il והקלדת שם הדומיין המבוקש בחלונית תגלה לך את כל הסודות שחיפשת אודות בעל הדומיין.





8.אם הלקוח שלך יהיה ישראלי השקע בדומיין עם סיומת co.il אם הלקוח שלך להיות צרפתי השקע בדומיין עם סיומת fr .אל תחשוב שאם מצאת דומיין מדהים עם סיומת של מדינה אחרת בהכרח מצאת מציאה.דומיין עם סיומת מקומית משדר אמינות ושורשיות וזה חשוב מאד למי שמבקש לשדר את אלה ומי לא?




9.נסה לראות קדימה ולחשוב על הטרנדים הבאים.יש לא מעט טרנדים שהגיעו אחרי הדומיינים ויזמים זריזים הצליחו לרכוש שמות מתחם רגע לפני שהטרנד נפוץ לכל עבר והרוויחו.מחפש דוגמאות על טרנדים כאלה - בבקשה:sms ,אנרגיה ירוקה ,אוכל בריא ,חיסכון באנרגיה, מכונית חשמלית וזה רק על קצה המזלג.הייה קשוב למה שעומד לקרות וחשוב את אתה יכול לתרגם את זה לדומיין טוב.







10.אתרים שנותנים דומיין חינם לא עושים לך טובה.בין אם אתה רוצה לקנות דומיין להשקעה ובין עבור אתר שאתה עומד להקים אתה חייב שיהיה לך דומיין עצמאי בעל משמעות אחרת אתה מפספס את הנקודה המרכזי.אפילו מנועי החיפוש לא מייחסים חשיבות יתרה לדומיינים חינם מאתרים אז למה שאנשים כן יעשו כך? אל תאסוף גרוטאות ,חפש זהב.

(מתוך הספר כרישי הרשת)


בהצלחה צביקה ברגמן
www.sodot.co.il
צביקה ברגמן, איש עסקים, סופר ומו"ל, הוא ממייסדי הפורום הכלכלי הראשון ברשת האינטרנט באתר dbursa ומעמודי התווך של קהילת שוק ההון ברשת האינטרנט הישראלית. עד כה, הוציא ברגמן לאור למעלה מ 30 ספרים, וביניהם רבי מכר כמו "מחסכון למיליון", "בורסה - פיצוח סודות השוק" ,"בורסה - ספר הזהב", "כסף - שיעורים בכסף ועסקים", "סודות שעשירים יודעים" ועוד. את כל ספריו כתב ברגמן בישראל ועל ישראל, ולכן את כל הצעותיו ניתן ליישם בישראל בניגוד לחלק מהספרים המתורגמים.

פרטים נוספים על ספריו ופועלו של ברגמן ניתן למצוא באתר www.sodot.co.il






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב