דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טווינה - כירופרקטיקה סינית 

מאת    [ 20/01/2009 ]

מילים במאמר: 967   [ נצפה 3216 פעמים ]




טווינה - כירופרקטיקה סינית

יגאל אדר M.A. בחינוך ומנהל, מורה בכיר ליוגה, מלמד ומטפל בשיאצו וטווינה, מנחה קבוצות.

"מקום חלומי בגליל" מצפה מנות www.halomi.net 0502796868.

הטווינה היא שיטת טיפול במגע המתבצע על מערכת השלד והשרירים ועל מערך המרידיאנים ונקודות הלחיצה. אחותה השקטה של השיאצו

לא כולם מכירים אותה, אבל טווינה היא תחום טיפולי נרחב השייך לרפואה הסינית לצד השיאצו, הדיקור והשימוש בצמחי מרפא. פירוש המילה טווינה הוא - TUI משיכה ו-- NA תפיסה. זוהי שיטת טיפול במגע, המתבצע על מערכת השלד והשרירים ועל מערך המרידיאנים ונקודות הלחיצה.
מגע בנקודות הדיקור
הטווינה היא פיזיותרפיה סינית מסורתית הנמצאת בשימוש בסין עוד משנת 2700 לפנה"ס. השיטה הזו אנונימית יחסית, עד שלימוד הטווינה פחות נפוץ גם בקרב הסטודנטים לרפואה משלימה. "באמצעות מגע ממוקד ברוב חלקי הגוף אנחנו מטפלים בכאבי שרירים ושלד, פריצות דיסק, דלקות פרקים וגידים, כאבי ראש ועוד. המגע עובד על נקודות ומרידיאנים ומשפר את זרימת הצ'י כדי להביא את הגוף להרמוניה. האבחון בטווינה מתייחס לאדם כולו גם למצבו הנפשי והרגשי וכולל תשאול, בדיקת לשון ובדיקת דופק".
מגוון טכניקות העיסוי והתנועה במסלולי מרידיאנים ועל פני נקודות דיקור הקשורות לאיברים בגוף, גורמות לתפקוד תקין של האיברים הפנימיים ועוזרות לגוף לרפא את עצמו, הטיפול מתבצע באמצעות כפות הידיים, האמות והמרפקים על גופו של המטופל. התנועות הבסיסיות בטווינה הן גלגול גב כף היד בתנועה סיבובית, לחיצות עם המרפק או הידיים, שפשוף, ניעור, לישה, מתיחה ועוד.
טיפול ממוצע בטווינה נמשך כחצי שעה ולרוב משולב בשיאצו, רפלקסולוגיה, עיסוי, דיקור סיני או ככלי טיפולי בפני עצמו. הטיפול האידיאלי, לדעתי, הוא שילוב של טווינה עם תחום נוסף ברפואה הסינית. כך המטופל יכול להתקדם ולהפחית את ביקוריו עד להרמוניה אנרגטי ופתרון הבעיה.
ברצוני להדגיש כי יש דמיון בין השיאצו לטווינה מכיוון שהם מגיעים מאותו מקום, אך הטווינה היא העיסוי הסיני המסורתי. בניגוד לאופי הרך והאיטי של השיאצו, הטווינה היא עיסוי אנרגטי מאוד ובעלת השפעה מיידית. השיאצו מתמקד במרידיאנים והטיפול בטווינה מתמקד בנקודות דיקור. בשיאצו חשוב שהמטופל ישכב ברוגע ובטווינה יש טיפולים המתבצעים בישיבה.
פתרון מיידי
השיאצו, שמשלבים פעמים רבות בטיפול עם טווינה, נולד כשהטווינה הגיעה לפני כאלף שנים ליפן ושם הפכה למה שאנחנו מכירים כשיאצו - שהוא טיפול יותר איטי ורוחני. כדי לפתור בעיה פיזית, ההמלצה הטובה ביותר היא שילוב טיפולי של שיאצו וטווינה, מכיוון שמדובר בסוג של עזרה ראשונה. כשהכאב נעלם או מתעמעם, ניתן לפתוח גם את הנושא הנפשי, לחשוב מהיכן הגיעה הבעיה ואיך לא לתת לה לחזור.
מי שלא רוצה להעמיק ברובד הנפשי, אנשים שמעוניינים לפתור בעיה פרקטית - מומלץ שילכו לטיפול בטווינה. האוריינטציה היא לחפש הקלה ברמה הפיזית.
השיאצו אומנם מוכר יותר בארץ מכיוון שהוא מגיע מרמה רוחנית יותר, אבל אני דוגל בשיטת גם וגם - גם לקחת תרופות וגם ללחוץ על הגוף להחזיר לעצמו את היכולת. גם לטפל במחטים וצמחים לטווח ארוך וגם בטווינה לטווח הקצר.

ילדים בעיניים סיניות
אני מלמד ומטפל בטווינה גם בילדים. במקרים אלו מתמקדים בעיקר בבעיות הנובעות ממערכת החיסון. "טווינה ילדים היא התייחסות להתפתחות הילד לראות נקודות חולשה במערכת העיכול, הנשימה ועוד", מסביר אדר. "מהכנה לא טובה של הצ'י בגוף לפני הכניסה להריון לא מאוזן הילד נולד עם אנרגיית חיים נמוכה. המטרה היא לחזק וללוות בעיות בריאותיות, כמו כאבי בטן אצל תינוקות, שלשולים, בעיות נשימה, קיבה, בעיות של האיברים הפנימיים ועוד. הטווינה הפכה להיות פרקטית מאוד והיא דומה לכירופרקטיקה המערבית.
אני מאמין כי טווינה היא רק הפתרון הראשוני בעת התמודדות עם בעיה פיזית, אך כדי לטפל לאורך זמן - יש לתמוך באספקטים נוספים. לדבריו, טווינה ילדים יעילה במיוחד מכיוון שגם אם הילד נמצא בתנועה - ניתן לטפל בו, הרי יש תנועות בידיים וברגליים והם לא חייבים





לשכב ללא תזוזה. ניתן גם לפתור מצבים של לקויות למידה, בעיות תקשורת, היפראקטיביות ולהביא למצב הרמוני.
תחושת כאב טובה
הכאב הוא לפעמים חלק מהטיפול בטווינה. לחיצות עם מרפקים בשרירים ובמפרקים הן חודרניות ואפילו כואבות, אך הכאב, חזק ככל שיהיה, נותן תחושה טובה. הלחיצות נעשות בכל הכוח ועד הסוף, עד לשחרור מלא ורק אז עוזב המטפל את האזור
טווינה לטיפול בכאבי ראש ופנים
1. עומדים מול המטופל, שתי כריות האגודלים על פנים הגבה וארבע האצבעות חובקות את צדי הראש. מעסים בעזרת האגודל בתנועה סיבובית (מרידיאן שלפוחית השתן) הרגליים ישרות במגע מלא עם הרצפה בישיבה.
2. עומדים מול המטופל, שתי כריות האגודלים על פנים הגבה וארבע האצבעות חובקות את צידי הראש. מעסים בעזרת האגודל בתנועה סיבובית (מרידיאן כיס המרה).
3. שתי כריות האגודלים מונחות לצידי הנחיריים, יש לעסות מספר פעמים בתנועה סיבובית ולאחר מכן בתנועה קווית את אזור הסינוס ליד הנחיריים. מטרה - שחרור הסינוסים (מרידיאן המעי הגס).
4. שתי כריות האגודלים מונחות על הרקות בתנועת עיסוי סיבובית (מרידיאן התלת מחמם).
5. כריות האגודלים מונחות על הנקודות הנמצאות בקו המחבר בין חלקו העליון של המצח לשיער, חיבור שתי הנקודות מסעיף 2.
6. יד אחת אוחזת בקודקוד, היד השנייה יוצרת תנועה של כף ועם כריות האצבעות מעסים בתנועת שפשוף מצד לצד מחלקה העליון של האוזן, עולים עד קו העין. וכן פעולה זהה מהצד השני.
7. יד אחת תומכת את המצח, יד שנייה מונחת כעין מסרק בקו המצח והשיער ונעה מקו מצח שיער בתנועת מסרק לאורך הקודקוד, ניתן להמשיך לאורך הצוואר. תנועה זו
8. משפיעה על מרידיאן היאנג הנמצא בקו האמצע וכן מרידיאן שלפוחית השתן בשני צידי הראש.
9. לעמוד מול המטופל, להניח את האגודלים במנח אופקי מעל הגבות ולעסות לאורך המצח כלפי חוץ עד הרקות, לאחר מכן עולים רוחב צון לקו השיער.
10. יש להניח את האגודלים בקו האמצע של המצח ולנוע כך שאגודל רודפת אגודל, מחלקו העליון של האף עד קו השיער. - אצל הסינים זו אחת הנקודות המדיטטיביות.
11. אגודלים מונחים לצידי הנחירים לעסות בתנועה סביב עצם הלחי עד קצהו העליון - מרידיאן הקיבה.
12. "שפם סיני" האגודלים מונחים לצידי הנחיריים, יתר האצבעות תומכות את עצם הלסת התחתונה, יש לעסות לאורך השפה העליונה, לצידי הפה עד הלסת.
13. האגודלים מונחים מתחת לשפה התחתונה, יתר האצבעות תומכות את עצם הלסת התחתונה. יש לעסות ממרכז השפה התחתונה לאורך עצם הלסת התחתונה במעין ציור של "זקן מכובדים".
14. לסיום יש להניח את כפות הידיים על קודקוד הראש ולהשהות מעט ולנוע בתנועת סירוק והברשה עד הזרועות.

מתוך ספר "טווינה - כירופרקטיקה סינית" של יגאל אדר, בהוצאה פרטית.




יגאל אדר M.A.בחינוך ומנהל, מנחה קבוצות, מורה ומטפל בשיאצו טווינה ויוגה,סדנאות לזוגיות, מגשר.
"מקום חלומי בגליל" מצפה מנות.
yigala62@walla.com
http://www.halomi.net
0502796868



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב