דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קפריסין: אפשר גם אחרת 

מאת    [ 19/01/2009 ]

מילים במאמר: 618   [ נצפה 4741 פעמים ]

כשמחפשים יעד חופשה קרוב, תמיד חושבים על קפריסין. כשחושבים על קפריסין, תמיד מגיעים לחופשה הבנאלית: דיל טוב, מלון על החוף ורכב לנסיעה בהרים, הכל מתחבר יפה. ואז, כמו תמיד, הנסיעה לנתב"ג, השיטוט הרגיל בחנויות הדיוטי-פרי, הטיסה, הנחיתה, הנסיעה למלון, ארוחות הבוקר.. הכל מוכר, וכאילו אומר : been there, done that.
אבל אפשר גם אחרת. חשבתם פעם להגיע לקפריסין בדרך הים, ועוד בסטייל? רק 180 מייל מחופי ישראל, מרחק של כיום וחצי הפלגה ממרכז הארץ, נמצאת המרינה של לרנקה. המסע נראה אחרת כשהוא נערך ביאכטה מפרשית, המפליגה בלב הים, עם הרוח, השקט והשלווה.
לפני הכל, וודאו כי הים מיטיב עמכם, וכי הפלגה ארוכה תהיה עבורכם חוויה ולא סיוט. לא מעט אנשים מגיבים בבחילות בהפלגה ממושכת, ומומלץ שלפני שתיקחו על עצמכם פרויקט שכזה, בו תשהו, תאכלו ותישנו על גבי הספינה השטה, לפחות תתנסו בכמה שעות טובות של שיט חופים, ותראו שהרפתקה שכזו אכן מתאימה לכם.
תחילתו של מסע בתכנון נכון: לבחור את התאריכים המתאימים, לפנות כחמישה-ששה ימים לטובת החופשה, ועוד כמה ימים "ספייר", לשכור את הספינה והסקיפר המתאימים ולבחור בקפידה את השותפים למסע. שותפות שכזו למסע מחייבת חברים טובים, שאיתם תוכלו לחלוק את החוויה ולא להתחכך לחינם, שכן בכל זאת מדובר בחוויה לא שגרתית, בכלי שיט לא גדול, שלא ניתן להתבודד בו ממש..
מזג האוויר הינו מרכיב קריטי בתכנון, ומחייב גמישות בבחירת התאריכים. בהחלט סביר שבתאריך המדויק שבחרתם לצאת יחלו תנאי מז"א קשים שיחייבו לדחות את היציאה, ואפשר בהחלט ואלו יחלו עם הגעתכם לקפריסין, ויחייבו את הארכת השהות ביום או יומיים בטרם תוכלו לשוב ארצה. תחזיות מזג האוויר טובות בד"כ לטווח 3 ימים, ואת הבדיקה הזו מומלץ לעשות עם הסקיפר שבחרתם.
ניתן לצאת מכל אחת מהמרינות, לאחר שעוברים ביקורת דרכונים במרינה של תל אביב, הרצליה אשקלון או חיפה, ולהתחיל את המסע בכיוון צפון מערב. לאחר שעות מעטות, כבר ייעלמו חופי הארץ מן העין, וכבר תוכלו לחוש את התחושה המשכרת, כי אתם לבדכם כאן, בים הרחב. רק אם לא זכרתם לכבות את המכשירים הסלולאריים, תקבלו תזכורת כי כל מה שהשארתם מאחור עדיין כאן, הקליטה הסלולארית מגיעה למרחק רב יותר, עד כ-30 ק"מ..
מרבית הזמן תבלו על גבי הסיפון או ב"קוקפיט", איזור הישיבה והניהוג של הספינה. אין תחליף לישיבה על הסיפון, באוויר הפתוח, שם תוכלו להרגיש את הרוח, הגלים והשמש. את כל הארוחות יכן הצוות ויגיש לכם, איך לא, על שולחן הקוקפיט.. אפילו את המקלחות ניתן לעשות שם, באמצעות מקלחת סיפון מיוחדת.
במקרים רבים יחברו אליכם דולפינים, לא מעט מהם מצויים באזורנו, והסקרנות, כמו גם יצר השעשוע, מושכים אותם אל היאכטות המפליגות בלב ים. לרוב יבואו להשתעשע בגל החרטום, הנוצר כתוצאה מהתקדמות הספינה במים, ומדי פעם יפנו אליכם מבטים חוקרים, כדי לעמוד על טיבכם.
חובבי הדיג שביניכם יוכלו לשלוח פיתיון נגרר ולנסות לדוג משהו לארוחת הערב. אם טרם התנסיתם בדיג, גם זו חוויה מעניינת. במידה ותצליחו - תקבלו את הסשימי הטרי ביותר שאכלתם אי פעם..
בשאר הזמן - פשוט תיהנו מההפלגה, עם או בלי ספר טוב, ותספגו כמה שיותר שקט ושלווה..
בהגעה ללרנקה יבצע הסקיפר את כל ההכנות הנדרשות וידאג לתאם מול המרינה המקומית את העגינה. הוא גם יבצע במרוכז עבורכם את ביקורת הדרכונים והליכי הכניסה למדינה, ומרגע זה תהיו חופשיים לשוטט ברחבי האי. אם תרצו, תוכלו לשכור רכב ולטייל, או לשכור חדרים במלון סמוך ולנוח, ואם לא - כמובן שתוכלו לחזור לישון בספינה, וכך גם לגבי האוכל - צוות הספינה ישמח לעמוד לרשותכם גם בהכנת הארוחות במהלך העגינה, אך סביר שתרצו ליהנות משפע מאכלי הדגים במסעדות המקומיות.
המרינה בלרנקה מסודרת, יש בה גם מקלחות ושירותים כמו גם מסעדות ומינימרקט, ולרנקה נמצאת במיקום טוב לשמש כבסיס לטיולים.
בתום הזמן שתכננתם להקדיש לטיולים, יסיים צוות הספינה את ההצטיידות המחודשת במים, מזון מקומי, דלק וכו', והספינה תהיה מוכנה לדרך חזור. בהנחה שמזג האוויר מתאים, הדרך ארצה תהיה קצרה יותר, ובמרחק המתאים מהחוף, שוב יצלצלו לא רק הטלפונים הסלולאריים, אלא גם הקריאות ברשת הקשר של בקריות חיל הים, שילוו אתכם את כל הדרך הארוכה ארצה...
צחי ישורון
סקיפר, שף ובעלים
"מצב הרוח":
רומנטיקה, אוכל טוב והרפתקאות בים
http:\www.mazavharuach.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב