דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביקורת מבנים - מתי ואיך. 

מאת    [ 19/01/2009 ]

מילים במאמר: 521   [ נצפה 2985 פעמים ]


תהליכים הקשורים לבנייה ואחזקה של מבנים הינם מורכבים ויצירתיים. כל תהליך של בניית מבנה כרוך בשיתוף פעולה של גורמים מקצועיים שונים ורבים. בשל המורכבות הגדולה הטמונה בבנייה ובאחזקה נכונה של מבנה, ישנו סיכוי גדול לתקלות, כשלים ובעיות 'שיפלו בין הכיסאות'. תהליכי ביקורת מבנים נועדו לחשוף את הסדקים והפערים הנוגעים לכלל ההיבטים של תקינות מבנים, על מנת לתת לקונה הפוטנציאלי תמונה רחבה של נושאים אלו. ישנן חברות רבות המציעות שירותי ביקורת מבנים. מכיוון שלתהליך זה השלכות רבות הנוגעות לכיסכם ולאיכות חייכם בשנים הבאות, כדאי ואף הכרחי לשכור שירותים של חברה איכותית ובעלת מוניטין בתחום עריכת ביקורות מבנים ובדקי בית. חברות המציעות שירותי ביקורת מבנים ובדקי בית מורכבות מצוותים רב-תחומיים, וביניהם מהנדסי בניין, שמאי מקרקעין ובעלי מקצוע נוספים הקשורים לבנייה ואחזקה של בנייני מגורים.



באילו מקרים כדאי לבצע להזמין ביקורת מבנים?


כדאי להזמין בדק בית וביקורת למבנה בכל מקרה של קניית נכס, וגם במקרה של קניית נכס מיד ראשונה. להלן פירוט קצר של הסיבות שבגינן כדאי לבצע ביקורת מבנה לפני חתימה על חוזה הרכישה:



יד ראשונה: למרות שמבנה חדש אמור לכאורה להיות נטול תקלות הנגרמות עקב זמן ובלאי, ישנן לא מעט תקלות וליקויים אפשריים גם במבנים חדשים. לא חסרים מקרים בהם מתגלים ליקויי בניה גם בבתים חדשים, אשר נגרמו עקב רצונם של הקבלן או של מהנדס הבנייה לחסוך עוד כמה אלפי שקלים. ניתן לדמות את תהליך הבנייה לכתיבת ספר. גם כאשר סופר מוכשר מוציא ספר לאור, הוא שולח את הספר להגהה על ידי גורם בלתי תלוי. מוסר ההשכל לענייננו הוא ברור - גם אם אינכם חושדים בקבלן, כדאי לבצע בדיקה חיצונית ונטול פניות, שמא נפלו כמה טעויות ותקלות בהליך הבנייה.



יד שנייה: בעת רכישת נכס מיד שנייה ישנו קושי רציני לעמוד על טיבו האמיתי של הנכס. לא פשוט כלל ועיקר לעמוד על מצב תקינותן של הצנרת ומערכות פנימיות נוספות אחרות. קושי זה מתעצם כאשר מדובר בדירות משופצות. ייתכן ותגיעו לבית או דירה אשר נראים חדשים ונוצצים. אך לעיתים ביקורת מבנים פשוטה תעלה על כך ששיפוץ נאה זה מחפה על צנרת שימיה ספורים ועל קונסטרוקציה שאולי אף מסכנת את יושביה. רק בדק בית איכותי יוכל לעלות על בעיות אשר רק איש מקצוע יוכל להבחין בהן.



ביקורת מבנים - חיסכון ושקט נפשי לאורך שנים


עריכת ביקורת מבנים איכותית תתרום לשקט הנפשי שלכם לשנים רבות. מהנדסי בנייה ושמאי מקרקעין אינם נביאים אמנם, אך יש באפשרותם לגלות ולחשוף תקלות ובעיות אשר עתידים לגרום לכם להרבה התרוצצויות וכאבי ראש, שלא לדבר על כך שהן עלולות לחייב הוצאות גבוהות רבות ולהוריד את ערך הנכס בעתיד. יתרון חשוב נוסף של עריכת ביקורת מבנים לפני חתימה על חוזה הרכישה הוא הגדלת יכולת המיקוח של הקונה בעת הרכישה. כאשר לקונה יש תמונת מצב עדכנית של תקינות המבנה, יש לו יכולת רבה יותר לעמוד על המקח ולהוריד בצורה משמעותית את מחיר הנכס. בכל מקרה, חשוב לדעת כי לפי חוק מכר דירות, יש לרוכש זכות לערוך בדק בית ולדרוש מהמוכר את תיקון הליקויים גם לאחר חתימה על חוזה הרכישה. אנו ממליצים בחום לבצע את ביקורת המבנים לפני החתימה על חוזה הרכישה, על מנת למנוע תהליכים משפטיים ובשל הטעמים אשר הוזכרו לעיל.



רכישת נכס הינה אחת הרכישות הגדולות והמשמעותיות בחיים. על מנת שרכישה זו תהיה מוצלחת וכדאית, מומלץ לבצע ביקורת מבנים איכותית ויסודית.








אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי . החברה מקדמת את אתר צ'ק האוס המספק שירותי ביקורת מבנים ושירותי בדק בית.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב