דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדק בית - שלב נחוץ ברכישת דירה 

מאת    [ 19/01/2009 ]

מילים במאמר: 542   [ נצפה 4455 פעמים ]


בדק בית הינו שלב חשוב בתהליך רכישת בית, דירה או כל סוג נכס אחר. מטרת בדק הבית הינה להביא לידיעת הקונה הפוטנציאלי תמונת מצב מלאה של מצב הנכס. בעזרת ביקורת מבנים מסודרת, המתבצעת בעזרת שמאי מקרקעין ומהנדס בנייה, תוכלו לאתר ליקויי בנייה, בעיות צנרת ועוד ליקויים חשובים, שלולא ביצוע בדק בית לא הייתם מבחינים בהם. בכוחו של בדק בית איכותי לחסוך לכם סכומים משמעותיים ביותר והרבה כאבי ראש מיותרים. 



באילו מקרים כדאי לבצע בדק בית?



כדאי לבצע תהליך זה בכל מקרה של רכישת נכס. גם כאשר אתם עומדים בפני רכישת נכס חדש, ישנם ליקויים רבים אשר אתם עשויים שלא להבחין בהם. לעיתים ישנם מקרים בהם הנושא הנבדק אינו תחת שליטתו הבלעדית של הגורם האחראי לבניית הנכס. דוגמה אשר יכולה להמחיש עובדה זו היא נושא הקרינה. לא כל קבלן או מהנדס בנייה מכיר ומבחין בסביבת הקרינה של הבניין. ייתכן למשל ואתם עומדים לרכוש נכס אשר נמצא בשכנות לממסר סלולארי רב עוצמה הפולט קרינה רבה. בדיקות קרינה המתבצעות במסגרות בדקי בית תוכלנה להצביע על פרט חשוב זה.



שלבים ראשונים לפני ביצוע בדק בית



לפני הזמנת שירות בדק בית או ביקורת מבנים, יש באפשרותכם לבצע כמה בדיקות פשוטות אשר תכליתן לבדוק האם בכלל כדאי להמשיך בתהליך רכישת הנכס ולבצע בדק הבית כולל. להלן כמה מהבדיקות הראשוניות אשר רצוי לבצע: בדקו שהגורם המעוניין למכור לכם את הנכס הוא באמת בעל הנכס והקרקע. במידה ואתם רוכשים את הנכס מקבלן, ודאו כי הוא רשום בפנקס הקבלנים המורשים. בדק הבית יעמיק את הבדיקה ואף יבדוק את נושא הרישומים בטאבו והיתרי הבנייה למיניהם. לפני המשך התעניינות בנכס המוצע למכירה, יש לברר אם יוקצה לכם מקום חנייה כחלק מהנכס והאם הנכס מחובר לתשתיות חיוניות כגון חשמל, מים, תקשורת ועוד.
 



ביצוע בדק בית



על בדק הבית להתבצע בשלב בו אתם מביעים התעניינות ברכישת הנכס ולאחר ביצוע הבדיקות הראשוניות אשר הוזכרו לעיל. חשוב להתעקש שלא לחתום על חוזה הרכישה עד לקבלת הדו"ח הסופי של בדק הבית. כאמור, בדק הבית מתמקד בבדיקת ההיבטים הפיסיים הנוגעים לשלמות ותקינות המבנה, אך יחד עם זאת הוא יעניק לכם תמונת מצב בנוגע להיבטים רבים הנוגעים לאיכות החיים בביתכם החדש. אין ספק כי לנושא איכות החיים בשכונה חשיבות לא פחותה מאשר לסדקים באמבטיה. בדק בית איכותי יבדוק נושאים כגון בדיקת השכונה והשכנים, תפקוד ועד הבית ואופי האוכלוסייה באזור, בדיקות רעש סביבתי הנוצר מכבישים ראשיים, מפעלים ועוד. חוסר התאמה בין הדרישות והציפיות שלכם לבין אחד ממרכיבים אלו עלולים להפוך את המגורים בביתכם החדש לסיוט, ולכן ישנה חשיבות עצומה לבדיקת גורמים אלו.
 



יתרונות של ביצוע בדק בית



ישנם יתרונות רבים לביצוע בדק בית בטווח הקצר ובטווח הארוך. בטווח הקצר ישנה סבירות גבוהה שתהליך זה יחסוך לכם כסף ויהווה כלי, אשר באמצעותו תוכלו להוריד את מחיר הנכס הסופי. בטווח הארוך, התהליך יחסוך לכם התרוצצויות וכאבי ראש. במידה ותדעו על ליקויי הבנייה, ותתעקשו כי בעל הנכס יטפל בבעיות המרכזיות לפני שתרכשו את הנכס סופית, תוכלו להיות בטוחים כי שיפרתם בצורה משמעותית את הסיכויים שלא תצטרכו להתמודד עם הפתעות לא נעימות הקשורות לתקינות הנכס שאתם עומדים לרכוש.



חישבו על הבדיקות החוזרות ונשנות שאנו מבצעים לפני רכישת רכב, בין אם באופן עצמאי ובין אם בעזרת מכוני בדיקה. אין לנו ספק כי כאשר מדובר ברכישה נכס בסכומים גבוהים הרבה יותר, כדאי ואף חיוני לבצע בדיקה מקצועית ומקיפה לפני חתימה על החוזה וביצוע הרכישה.

 

 

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש. החברה מקדמת את אתר צ'ק האוס העוסק בתחום בדק בית. בדק בית איכותי לכל דורש.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב