דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדירך לרוכש דירת יד שנייה 

מאת    [ 18/01/2009 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 2951 פעמים ]

 

המדריך לרוכשי דירות מיד שנייה

 

החלטתם לרכוש דירה, מזל טוב! זהו אחד הצעדים הכלכליים הגדולים והמשמעותיים ביותר שאדם עושה בחייו, ויש להתייחס לכך ברצינות. לכאורה נראה שרכישת דירה הינו תהליך פשוט, נכנסים לאחד מלוחות הפרסום, ממלאים את התיבות והנה, רשימת דירות לפנינו. כל שנשאר לעשות הוא להתקשר, לבחור, לחתוך במחיר ולקנות... פשוט, לא? רבים הקונים הטועים לחשוב שבכך מסתכם העניין. חשוב להבין, שמדובר בתהליך מורכב הן פסיכולוגית והן כספית, וחשוב להכיר את הנקודות החשובות ולהיות ערוכים. הכנו את הרשימה כדי לעזור לכם בתהליך המרגש הזה.


    • 1. התחילו להתמקד. חישבו על הדרישות שלכם מהנכס. מהם הצרכים שלכם היום? מה אתם מתכננים לשנים הקרובות? מהי יכולתכם הכספית? איפה אתם רוצים לגור? מציאת נכס היא מפגש בין תקציב, גודל ומיקום. בד"כ התקציב מוגבל, ויהיה עליכם להתפשר על גודל ו/או מיקום. הכינו את עצמכם, וצאו לראות דירות! חשוב לראות מה יש לשוק להציע על מנת להתמקד ולגלות מה חשוב לכם יותר ועל מה אפשר לוותר.

 


    • 2. בחרו צוות מנצח! עוד בתחילת תהליך החיפוש כדאי לבחור בחברי הצוות. צוות מנצח מורכב ממתווך, עו"ד ואיש מקצוע בתחום הבנייה- קבלן, אדריכל או מעצב פנים. חשוב מאד לבחור באנשים שנעים לכם לעבוד איתם ושקיים ביניכם אמון. המתווך מלווה אתכם החל משלב בירור הצרכים ואיתור הנכס ועד לחתימת החוזה, עורך הדין מסייע לכם בבירור חבויות המס או פטורים להם אתם זכאים, ניהול מו"מ ועריכת חוזה, וכן קיום העסקה עד לסיומה, והאדריכל עוזר לכם בשיפוץ הנכס אם יש צורך בכך. קיימת נטייה "לחסוך" באנשי מקצוע, וכמו במקרים רבים אחרים, עדיף לשלם ולא לגלות שבעתיד, הזול יצא יקר. מתווך טוב יסייע לכם למצוא את הנכס המתאים בחיסכון משמעותי של זמן וכסף. הוא צינור למידע יקר על המחירים הריאליים בשוק, ואף יסייע לכם בניהול המו"מ. עורך הדין יבדוק את הנכס והקונים וישמור עליכם משפטית, ואדריכל טוב יסייע לכם בשיפוץ איכותי.

 


    • 3. קבעו את מסגרת התקציב וקבלו אישור עקרוני מהבנק. בדקו כמה אתם יכולים להשקיע בדירה, מהו ההון העצמי לצרכי משכנתא. חשוב לזכור לשמור סכום לא מבוטל שאינו מחושב במשכנתא, הוצאות שכר תיווך, עו"ד, מיסוי (אם יש) ושיפוץ. חשוב להגיע לבנק ולוודא שאכן ניתן לגייס את המימון המבוקש. חשוב להגיע לבנק לאחר הכנה, ולזכור שהבנק מציע את המשכנתא המשתלמת ביותר עבורו ולא עבורכם... מתווך מקצועי יכול לסייע בבקשת משכנתא משתלמת, וחשוב לעשות סקר שוק ולהתמקח עם הבנק. ניתן לחסוך אפילו עשרות אלפי שקלים בכמה דקות של מיקוח!

 


    • 4. התאזרו בסבלנות ופנו זמן. מדובר במציאת בית ולא בקניית חולצה.... קחו את הזמן, יהיו לכם הרבה שנים להנות מההחלטה הנכונה שעשיתם, וחשוב שתהיו מוכנים לה.

 

בהצלחה!

 

 

 

 

 

 

 

 

ג'ואנה שטרומזה, יועצת נדל"ן ושותפה בחברה בשם J&R Real Estate Solutions. החברה מתמחה בתיווך ואיתור נכסים במרכז העיר של תל אביב, ליווי קונים ומוכרים, ויעוץ אישי בנדל"ן כאפיק השקעה.

jnr.realestate@gmail.com
052-8875707
052-6689699



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב