דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שתלים דנטליים כמדע (יותר ) מדויק. 

מאת    [ 14/01/2009 ]

מילים במאמר: 550   [ נצפה 3796 פעמים ]

שתלים דנטליים כמדע (יותר ) מדויק.

שתל דנטלי מוגדר כמיכשור רפואי (medical device) על כל המשתמע מכך. כאשר אנו מחדירים שתל ללסת הדבר דומה להחדרת מסמר אורתופדי לרגל וליד או להחדרת כל תותב לחלל הגוף. אומר ד"ר זאב אורמינר, מומחה לשיקום הפה וממיסדי העמותה הישראלית להשתלות דנטליות.
במדינת ישראל פעילות כ 20 חברות המשווקות שתלים דנטליים מסוגים שונים. חלק מהחברות הן חברות בינלאומיות המשווקות שתלים שמאחריהן שנים של מחקר , ידע מצטבר, נתונים על שרידות השתל ומעקב אחרי תוחלת החיים של השיקום על גבי השתלים במשך השנים.
חלק מהחברות הם חברות ישראליות או חברות עם מוצרים חדשים והמעקב אחריהם קצר וכמות הנתונים שאנו יכולים למצוא בספרות המקצועית הוא דל.
מעטים הם המטופלים שמודעים לעובדות אלו אומר ד"ר אורמינר. אותם מעניין קודם כל התהליך, שלא יכאב, שיהיה קצר "שיניים עכשיו ומייד" ולאחר מכן שלא יהיה יקר. המטופל הממוצע לא מתעניין בסוג השתל או באיכותו, הוא אינו מתעניין מה ידוע על השתל הזה בעולם. לעיתים הוא מחפש מידע על השתלים באנטרנט, הולך שבי אחרי אתרים מסוגננים, ואחרי הבטחות שיווקיות.
מה מנחה את רופא השיניים כאשר עליו להציע למתרפא טיפול שיקומי?. בעבר התבססנו יותר על הניסיון המקצועי שלנו ושל רופאים נוספים, כיום אנו נוטים לבסס הטיפול על סמך מחקרים מדעיים מבוססים שהתפרסמו בעיתונות המדעית המוסמכת !
פרסום באינטרנט לא עונה על ההגדרה הזו. בעיקרו הוא מידע שיווקי ולא מדעי. בנוסף למידע המדעי יבוא לידי ביטוי הכשרתו וכשרונו המקצועי של הרופא. לכן רפואה בכלל היא לא מדע מדויק לגמרי כי לא כל רופא יכול להגיע לאותה רמה מקצועית.
החידושים בתחום השתלים הדנטליים מרתקים. פני השטח של השתל הבאים במגע עם העצם בלסת הולכים ומשתפרים ואתם עולים סיכויי ההיקלטות וההצלחה של השתלים. גם מבחר הפתרונות השיקומיים על גבי השתלים מתרחב, במיוחד בתחום השיקום המיידי לאחר עקירת שן.
למה אנו מצפים משתלים דנטלים ומהשחזור השן או השיניים הנשענים על אותם שתלים? צריך לדעת ששתל אמור לתפקד בפי המטופל 24 שעות ביממה 365 יום בשנה לאורך זמן! ובכן היום מקובל שאחוזי ההצלחה הכירורגיים נעים בסביבות 95% , תלוי במיקום השתל בלסת, איכות העצם ובגורמים נוספים כגון עישון שמוריד את אחוזי ההצלחה בסביבות 10% .
הכתרים או התותבת שנשענים על גבי הכתרים מועדים יותר לפורענות. השתלים הם גוף קשיח והם מעבירים כוחות לכתרים ולתותבות. שברים בחלקי השיקום (חרסינה או פלסטיק) נפוצים יותר ועלות התחזוקה לאורך שנים משמעותית יותר. בספרות המקצועית מדווחים היום ששרידות השחזורים על גבי השתלים מגיעה לעשר שנים בממוצע . אפשר גם למצוא את תדירות הסיבוכים הנפוצים בכל שחזור. למשל תותבות על שתלים מועדות לתיקונים כי חלקי הפלסטיק נוטים להשבר תחת כוחות הלעיסה.
סטטיסטיקה עולמית זה לא הכל מציין ד"ר אורמינר. על כל רופא רציני שעוסק בשתלים לעקוב אחרי המטופלים שלו ולהציג את התוצאות האישיות שלו. כך הוא והמטופלים יכולים לדעת האם הטיפול עומד בסטנדרט העולמי. לאחרונה פירסמנו בספרות המקצועית מעקב של שמונה שנים אחרי 60 מטופלים ממרפאתנו שעברו שחזור שיניים חסרות בעזרת שתלים. אחוזי ההצלחה היו גבוהים ועמדו בכל קריטריון מקצועי וכך יכולנו לדעת שאנו לא נופלים משום מרכז רפואי בעולם.

ד"ר אורמינר ממליץ על חמשת כללי "זהב" לפני ביצוע שתלים.

1. ודא שהרופא שלך משתמש בשתלים מאושרים ע"י FDA ושיש עליהם מעקב ארוך טווח.
2. אל "תחסוך" במספר השתלים, שחזור יציב דורש כמות שתלים מספקת.
3. הקפד לקבל חלקי שיקום מקוריים של אותם שתלים שהושתלו אצלך.
4. ודא שהרופא שלך עבר השתלמויות ומיומן בתחום השתלים. שאל אותו על אחוזי ההצלחה האישיים שלו והיכן הם פורסמו.
5. לאחר סיום השיקום- בקש מהרופא פרוט סוג השתלים וחלקי השיקום שבוצעו אצלך.
ד"ר זאב אורמינר
מומחה לשיקום פה
http://www.dentalimplants.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב