דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניית אתרים - כל השאלות והתשובות 

מאת    [ 11/01/2009 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 2145 פעמים ]

בניית אתרים היא שם כולל למגוון פעולות: מרכיבים שמוטמעים יחד בתהליך בניית אתר, תכנות - קודים - למטרת בניית אתר, שימוש במערכות מוכנות - או שילוב הכל יחד. חברות בניית אתרים מציעות כיום היצע רב וקיימות מגוון דרכים לבנות אתר. כדי לבדוק יתרונות מול חסרונות, נסקור את האפשרויות הקיימות בשוק:

 

בניית אתרים: אתר קטן בתוך אתר גדול קיים

חברות רבות לבניית אתרים מציעות ללקוח מערכת ניהול אתר ושטח איחסון. זאת אופציה זולה, אבל סובלת מכמה חסרונות:

1. החברה לבניית אתרים שמספקת את השירות היא זו שתקבע את שם האתר (דומיין). התוצאה תהיה חיזוק החברה לבניית אתרים במנועי החיפוש ושם ארוך מדי ולא קולע לעסק, מה שיחליש את נגישותו למנועי החיפוש. ההגדרה המתאימה יותר לשירות כזה היא לא 'בניית אתרים' אלא מתן אישור להשתמש בדפים, שקיימים למעשה בתוך האתר של החברה לבניית אתרים.

2. שלבים חשובים בתהליך בניית אתרים: אפיון האתר ועיצוב האתר, הולכים במצב כזה לאיבוד. ויתור על שלבים אלה מאפשר לחברה לבניית אתרים, המשכירה כמה דפים מהאתר שלה, להריץ פרסומות כאוות נפשה ולקבוע למעשה איך יראה הדף, מה שמחליש את העסק מקבל השירות.

 

בניית אתרים וטמפלטים מוכנים - ממשק, ניווט ועיצוב

הרבה חברות לבניית אתרים מציעות אפשרות זולה: הטמעת מערכות וטמפלטים מוכנים. היתרון בכך הוא האפשרות לניהול עצמי לטווח ארוך ומחיר זול משמעותית. אפשרויות הבחירה בשיטה זו הן רבות: חברות בניית אתרים יודעות  להטמיע ולהתאים יישומים, עיצובים ומערכות שונות ומגוונות וניתן להגיע לעיצוב, ממשק וניווט יעילים וכמעט יחודיים. למה כמעט?

בגלל שהתבנית קבועה מראש בסופו של דבר, האתר דומה לאתרים רבים ברשת ונשאלת השאלה האם זה רצוי לאתר. בנוסף, שלב האפיון לא מקבל את ההתייחסות הראויה ומנקודת מבט אסטרטגית - שיווקית זה לא מצב רצוי.

 

בניית אתרים בהתאמה אישית

חברות בניית אתרים מאפשרות לבחור באפשרות 'תפירת אתר על פי מידה' ובהתאמה אישית. האפשרות הזו, כשהכוונה העומדת מאחוריה היא קצת יותר מנסיון שיווק עצמי של החברה לבניית אתרים, היא הרצינית ביותר. המשמעות של אתר בהתאמה אישית היא שהחברה לבניית אתרים יושבת עם הלקוח המזמין, וקובעת את שיטת הפעולה המתאימה לצרכיו. הסיכויים במצב כזה הם שהאתר יקבל את מלוא הטיפול הראוי ויעבור את כל השלבים הנחוצים: הוא יאופיין בצורה נכונה, יזכה לעיצוב מותאם, יתוכנת על פי פרמטרים שהוגדרו ונקבעו וכתוצאה גם יהיה מקודם טוב יותר. הממשק, התוכן, היחסים בין תוכן לעיצוב, בחירת האפליקציות ושאר אפשרויות - כל אלה ייקבעו וייבחרו על פי מידת התאמתם לאתר וצרכיו ולא על פי נוחות החברה לבניית אתרים או על פי אופנות משתנות.

 

בניית אתרים ושימוש בפלאש

שימוש בפלאש באתרים מאפשר למשתמש לחוות את האתר מעבר לרמת האינפורמציה הנמסרת לו. להקות ואמנים רבים, מתחומי המוסיקה והעיצוב, בוחרים לבנות את אתרי הבית הרשמיים שלהם כאתרי פלאש ולספק לגולשים שלהם חוויה שאפשר לכנות אותה כמעט 'רב חושית', ובהחלט אינטראקטיבית.  

החסרונות בבניית אתרי פלאש נדונו רבות, אולם לעתים כדאי לשקול את השימוש בפלאש, כאפשרות שאין לה תחליף סביר, גם לאור החסרונות - ולא רק כדף נחיתה מרשים, אלא כעמדה, הצהרה ואינטראקציה בלתי אמצעית עם הגולש/המבקר באתר.

 

 

הכותבת: עובדת מרוצה בחברת ק.ג. עיצוב Kedesign - חברה המתמחה בבניית אתרים, פיתוח תכנות והטמעה לאינטרנט, עיצוב אתרים ומספקת שירותי קידום.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב