דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם כדאי ללמוד מוסיקה בבתי-ספר למוסיקה 

מאת    [ 26/03/2006 ]

מילים במאמר: 690   [ נצפה 13819 פעמים ]

האם כדאי ללמוד מוסיקה בבתי-ספר למוסיקה -
(הכוונה איננה בשום פנים ואופן לבתי-ספר המלמדים את הוראת המוסיקה)


כמה כללים מקדימים לפני שאתה הולך להשקיע הרבה כסף !!!!

דבר ראשון: אין שום הכרח ללמוד מוסיקה בצורה מסודרת !!

הרבה מוסיקאים גדולים למדו מהאזנה לתקליטים ,מנגינה עם נגנים אחרים ומאימונים אינסופיים על הגיטרה שלהם בחדר ובהופעות בפאבים מלאי עשן וריח של בירה מהשנה שעברה.
אם אתה כותב שירים גם ארבעה אקורדים יספיקו לך, יש מספיק מוסיקאים בעולם שיעשו עבורך את כל השאר ,אין שום סיבה בעולם שתשקיע שנות לימודי מוסיקה בכדי ללמוד את הדברים האלה, שב בחדר, כנס לדיכאון ותתחבר לנשמה שלך (בתנאי שיש לך).

אז מתי כן ללכת ללמוד -
כשאתה נתקע , כשאתה מרגיש שאתה מתחיל למחזר את עצמך. גדולי המוסיקאים בעולם ממשיכים ללכת למורים למוסיקה מידי פעם.

ההכללה הראשונה והגסה ביותר (אבל מנסיוני היא די קולעת):
אנשים שהם מבצעים (נגנים,זמרים) באופיים המוסיקאלי זקוקים הרבה פחות לבתי-ספר בכדי להתקדם.
בתי-הספר למוסיקה מתאימים בעיקר לאנשים שהם כותבים ומעבדים באופיים.

השאלה הבסיסית היא האם אתה איש שזקוק למסגרת על מנת להתקדם, ולהתמיד בלימודיך. אם כן, בית-ספר למוסיקה עשוי להתאים לך. אם אתה איש שמסוגל לשבת שעות בחדר להתאמן ,בעל משמעת עצמית גבוהה , יש סיכוי שבית-ספר יאכזב/יעכב אותך.
דרך אגב, ניתן לקחת שיעורים פרטיים אצל כל אחד ממורי בית-הספר (גם בארץ וגם בחו"ל) כך שהייתי מבטל את הסיבה של "ללכת לבית-ספר מסויים רק בשל מורה ספיציפי", טלפן אליו ולך ללמוד פרטי.

אם אתה מוסיקאי מתחיל יש סיכוי טוב שבית-ספר למוסיקה הוא המקום האידאלי בשבילך. מהר מאוד תקבל תמונה כללית על כמה ידע נדרש ממוסיקאי רציני ומה רמת ההשקעה שעליך להשקיע על מנת להיהפך אחד כזה ותוכל להחליט האם על זה חשבת כששרת בעירום מלא במקלחת שלך.

שים לב לפרט הבא: את המחזור שלי ברימון החלו כ-80 איש. רק כ-30 המשיכו לשנה השניה. סוג אחד של אנשים שפרש היה לדעתי הסוג של מוסיקאים שראו שבית-הספר לא מתאים להם והם יכולים לנצל את הזמן שלהם אחרת ולהתקדם יותר מהר ויותר בכיוון שהם מעונינים בו .והסוג השני של אנשים (ואני חושב שאלו היו הרוב) הבינו מה זה אומר להיות מוסיקאי והחליטו שזה לא בשבילם.

יתרונות של בית-ספר למוסיקה:


1. מסגרת קבועה ומחייבת ודואגת בפרק זמן ידוע מראש ללמד אותך עד לרמה מסוימת. לוח זמנים שאתה חייב לעמוד בו, לימוד של מכלול שלם של נושאים הדרושים היום למוסיקאי מקצועי. (והפרנסה מחייבת היום שתהיה כמה שיותר מגוון במיומנויות המוסיקאליות שלך).

2. זהו המקום לפגוש את הנגנים, הזמרים והמעבדים שתעבוד איתם לאחר מכן .(בשני הדיסקים שלי מופיעים מוסיקאים רבים שלמדו איתי)

3. מפגש עם מגוון רחב של מורים ויצירת קשרים שיתכן ויועילו לך בעתיד. (מרבית ממורי "רימון" ו"הד"הם מוסיקאים מובילים בתחום המוסיקה בארץ ודרכם ניתן להגיע כמעט לכל מי שקשור בעולם המוסיקה בישראל).

4. אינסוף גירויים לכתוב, לעבוד ולהתקדם, הן ממורים טובים והן מתלמידים בכיתה. (לא הייתה כיתה ב-BERKLEE שהשתתפתי בה שלא היו בה לפחות תלמיד אחד או שלושה ששמו אותי בכיס הקטן, שכתבו,עיבדו והיו בעלי יכולות טובים בהרבה מהיכולות שלי, הם {והן } היוו גורם רציני בטיפוח השאיפה שלי להתקדם ולא להרדם ולחשוב שמספיק לי מה שיש לי.)

5. האפשרות להיחשף בפני מוסיקאים אחרים ולהתחיל לבנות לך את ה"שם שלך". (מין היפוך של סעיף 3)

6. זו תהיה שטות לחשוב שגיטריסט צריך רק להתאמן ,לנגן בג'אמים ולהוציא סולאים כל חייו. לימודי קומפוזיציה, ניצוח וכמעט כל נושא שאינו קשור ישירות בכלי שלך יעשיר אותך ויהפוך אותך למוסיקאי ולגיטריסט טוב בהרבה בעל ראיה כוללת של המוסיקה (ולא רק דרך הצוואר של ה"גיבסון" שלך.)

חסרונות של בית-ספר למוסיקה:

1. הלימוד הוא לא בקצב שלך וברוב בכיתות אתה תלוי בקצב של תלמידים שהם מתחת לרמתך. הזמ?ן בו אתה יכול לבוא לידי ביטוי הוא קטן יחסית.

2. אתה נדרש ללמוד ולהשקיע זמן רב במגוון של נושאים שאינו מעניין אותך (תידרש ללמוד ניצוח ,עיבוד, היסטוריה של המוסיקה ועוד).
אני חייב שוב להדגיש (ראה הערה בסעיף 6 של יתרונות) - למרות שמקצועות אלו יהפכו אותך למוסיקאי טוב יותר, אבל לפעמים זה לא מתאים לך להשקיע בהם בפרק זמן מסוים של הקריירה שלך.


3. כסף: הוא לרוב יקר הרבה יותר מלימוד פרטי.

4. בעדינות: לא כל המורים טובים. מה לעשות יש מרחק גדול בין להיות מוסיקאי טוב למורה טוב, מעטים הם אלה שניחנים בשתי התכונות. (אל תחמיצו שום קורס של אילן מוכיח בבית-ספר רימון !!) אם כבר הלכתם לבית ספר התיעצו עם בוגרים למי כדאי ללכת!
דן הופרט הוא מלחין, כותב ומעבד במגוון סגנונות. הוא למד מוסיקה ב-: BERKLEE COLLEGE OF MUSIC ובבית ספר רימון ברמת השרון.
הוא כותב שירי ג'אז ובלוז בעברית ועוד ועוד.
שני דיסקים שלו יצאו ב-1999 וב-2005
לפרטים נוספים בקרו באתר שלו:
http://planet.nana.co.il/danhupp/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב