דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ישראל זקוקה לערוץ אלג'זירה משלה 

מאת    [ 07/01/2009 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 2340 פעמים ]

ישראל זקוקה לערוץ אלג'זירה משלה


מאת: דני צימט, ס/נשיא מועצת העסקים ישראל-טורקיה, מנכ"ל צימט תקשורת שיווקית.


ישראל וטורקיה הן שותפות אסטרטגיות מכל בחינה: צבאית, כלכלית ופוליטית.

טורקיה, המדינה המוסלמית הראשונה שהכירה במדינת ישראל , חתמה עמנו הסכם סחר חופשי לפני יותר מעשור וכיום מהווה טורקיה שותפת סחר שמינית בגודלה של ישראל.

מחזור הסחר האזרחי בין שתי המדינות עשוי להגיע בסוף שנה זו ל- 4 מיליארד דולר וסך ההשקעות של חברות ישראליות בטורקיה בשלוש השנים האחרונות מגיע לכחצי מיליארד דולר.

בין החברות הישראליות הרבות הפועלות בטורקיה ניתן לציין את בנק הפועלים, חוגלה, ישקר, החברה המרכזית להשקעות כמו גם קבוצת הראל שרכשה אך לאחרונה שלד חברת ביטוח בטורקיה.

למעלה מחצי מיליון ישראלים מבקרים כתיירים בטורקיה מדי שנה והטרמינולוגיה "הכול כלול" הפכה זה מכבר לפולקלור ישראלי מצוי במרבית רובדי החברה הישראלית.

בנובמבר 2002 עם עליית המפלגה האיסלמית "צדק ופיתוח" לשלטון בטורקיה חששו רבים לסיום הרומן בין שתי המדינות אך המציאות הוכיחה אחרת והיחסים רק הולכים ומתהדקים לאורך השנים.

גם האשמתו הפומבית הבוטה של ראש ממשלת טורקיה בשיא האינתיפאדה שממשלת ישראל מפעילה מדיניות של טרור כנגד הפלסטינים נשארה בבחינת "הצהרה לפרוטוקול" ותו לא.

המפלגה השלטת בטורקיה פועלת נמרצות בזירה המזרח-תיכונית ובעקבות יוזמתו של ראש הממשלה הטורקי הוקם "פורום אנקרה" בהשתתפות אישים מישראל, פלסטין וטורקיה הבוחנים בצוותא מזה שנים הזדמנויות לתרום לחימום היחסים בייננו לבין שכנינו הפלסטינים באמצעות פתרונות כלכליים למצוקת הפלסטינים.

דא עקא , בעת מלחמת לבנון השנייה ובימים אלה בעקבות תקיפת צהל בעזה נשמעים קולות מאיימים מצד מנהיגים פוליטיים בטורקיה לשים קץ לידידות בין העם הטורקי והישראלי וקולם גורם לציבור הטורקי לצאת להפגנות זועמות ברחובות הערים בטורקיה.

בפרלמנט הטורקי המונה 550 מושבים פועלת קבוצת ידידות טורקיה-ישראל המונה 316 חברי כנסת, רוב מרשים של תומכים במערכת היחסים החמה בין שתי המדינות.

בעת מלחמת לבנון השנייה התפטרו רוב חברי הכנסת הטורקיים מחברותם בקבוצת הידידות עם ישראל והשבוע התבשרנו שתופעת ההתפטרות חוזרת בעקבות "עופרת יצוקה".

וכרגיל בעת משבר של אמון בין שתי המדינות עולה השאלה , אם לא התמיהה, מדוע לא נשמע כלל קולה של ישראל בתקשורת ובציבוריות הטורקית.

מקורות בכירים באנקרה מביעים את זעמם על כך שישראל החליטה לפתוח במתקפת "עופרת יצוקה" דווקא בעת הניסיון הטורקי לתווך בין ישראל וסוריה, המהלך הפוליטי שלדעתם עשוי היה לסייע גם בחזית הסכסוך הישראלי פלסטיני.

אם תשאלו בכירים בישראל יאמרו לכם רבים שהצהרות הטורקים בסכסוך הנוכחי הם בבחינת איתות למדינות ערב ואין בהם להצביע כלל על פיחות ביחסים הבילטרליים בין טורקיה וישראל.

גם לנוכח הערכות אלה סבור אני שלאורך זמן יש סכנה מוחשית לסדק הולך וגדל במערכת יחסי הידידות בין שתי העמים .

השפעת האווירה הקשה כלפי ישראל ברחוב הטורקי מוצאת את ביטויה בתגובות עורכים וקוראים זועמות בעיתונות הטורקית שאינה בוחלת בביטויים קשים כנגד ישראל עם הצעות לרוב לניתוק מוחלט של היחסים .

ביום שאחרי "עופרת יצוקה" על משרד החוץ הישראלי לסמן את טורקיה כמדינה "טעונת טיפוח הסברתי" בכל הכלים היעילים להשגת המטרות.

בל נשכח, טורקיה כמדינה דמוקרטית מערבית לכל דבר פתוחה לשמוע את טיעוני הצד הישראלי וגם לנוכח המציאות הנוכחית בדעת הקהל הטורקי חייבים להתמיד במשימת ההסברה בכל הזדמנות ובכל עת ..

האם לא הגיע הזמן שגם מדינת ישראל תפעיל טלוויזיה או רדיו המשדרים לעולם האיסלמי, ומדוע לא להקים תחנה בכבלים המשדרת 24 שעות באנגלית/טורקית/פרסית - האם יהיה זה מוגזם להודות בעובדה שישראל צריכה תחנת אל ג'אזירה משלה ?













דני צימט, מנכ"ל צימט תקשורת שיווקית, MSPC תקשורת המונים, אוניברסיטת קלארק, ארה"ב



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב