דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיולי סנפלינג בישראל בטיחות ! טיולים על חבלים חוויות וחיוכים האם יש כאן סיכון מחושב ? איזו תרומה לצוות ניתן להשיג בפעילויות ואטרקציות בשטח ? 

מאת    [ 03/01/2009 ]

מילים במאמר: 664   [ נצפה 2325 פעמים ]

 

מתי לאחרונה טיילת טיול אמיתי -
מבט ממעוף ציפור באיטיות ובנחת מטיילים אל מערות התלויות כקיני נשרים , מעל תהומות ומצוקים אדירים, בתוך נקיקים ומבוכי סתרים - שם במדבר הצהוב השחון  או לגלוש בחרמון ,הירוק, הלבן שלרוב הוא דווקא חום !  לצלול בין נקרות וריף עדן יבשת מרהיב ביופיו. הוטות ובולוענים בגליל  אל עומקי אין חקר בתוך אמא אדמה, להוביל בניווט בין שביליו עתיקי היומין של ההר הירוק כל ימות השנה. לטייל  בדרכי הבשמים - בתוך מכתשים ועל הרים מופלאים שם אפילו האוויר משקר !  כאן כל האמצעים כשרים להשיג את המטרה - לחוות את רגעי בראשית , להרגיש כאילו אתה האדם הראשון המניח כף רגלו בזה המקום. איך דור האינטרנט ידע מהו קניון אמיתי? איך לא יחוו ילדנו את פעמי הטבע שמעבר לבטון בתים ואספלט כבישים - למי שמאמין ביפה - טיולי שטח מרהיבים אל נופים מדהימים אמיתיים לשם הנפש חפצה !
הורדוס היה כנראה השליט הראשון שהשתמש בטכניקת הירידה במצוקים בעזרת חבלים - במצוק הארבל שם התבצרו הקנאים בתוך כוכים ומבוכים בסלע בגובה 70 מטר מעל השטח , שביל תלול אחד שניתן היה להגן עליו בקלות יחסית . צוק הארבל  הצופה אל הכנרת - אחד מהנופים היפים ביותר הקיימים בארצנו ניצב כגוש איתן והורדוס מנסה להתגבר על אויביו במצור ובהרעבת המגינים אך אלו מצויידים במאגורות מזון ובורות מים חצובים בסלע , שכל טיפת מי גשמים היורדות בהר מתנקזות ישר לבורות המים - קל לשרוד יחסית ! הורדוס בעורמתו כי רבה מוביל את חייליו אל ראש הצוק ובעזרת חבלים העשויים מחבלי צמחים שוזר מקלעת ארוכה ומשלשל את חייליו בסלי נצרים , מזויינים בחניתות ארוכות מפתיעים את המגינים , משתלטים על המבצר והסוף כבר ידוע ורשום בספרי תולדות מלחמות היהודים.

 על מנת לטייל נכון בקבוצה בנחלים ובנקיקים דרושים מינימום שני מדריכים מקצועיים וחובש - מאחר וצוקים אדירים אלה קשוחים מאוד, מסלולים יפיפיים ומקומות נפלאים , אין סלחנות - כל טעות עלולה להסתיים באסון , יחידות החילוץ עסוקות גם כך בעשרות חילוצים כל שנה בגלל הקלילות שכביכול יכול כל בר בי בר לקחת חבל וכמה רצועות ולצאת לטיול סנפלינג עצמי. טיול על חבלים חייב להיות מתוכנן מראש, ציוד מקצועי , למרות שקל לאלתר , תכנון מדוייק של הניווט אל היעד ותכנון נכון של שעות האור ! תכנון כמויות מים ומזון גם מבחינת משקל וכמובן שיהיה מספיק לכל זמן שהותנו בשטח ( אין ברזים בשטח) ניתן לשתות מגבים ובורות מים רק אחרי סינון וטיהור! יתרונות נוספים ביציאה לטיול סנפלינג עם מדריכי חבלים מקצועיים לביצוע סריקת נחל בכל הארץ ובעולם , מעבר לנוף המקסים קיימים בשטח בעלי חיים, צמחים, גיאולוגיה מיוחדת במינה ארכיולוגיה מעניינת, וכמובן גם האדם.מהקמדמונים שחיו באזרים צחיחים אלה ועד לימנו, בטיולים מדריכים אנו מוסיפים נופך בידיעת הארץ, בהשרדות אמיתית בטבע וכשצריך גם מילוט מבלי להשאיר עקבות בשטח

outdoor traing  - ענף בפסיכולוגיה ארגונית המתפתח בשנים האחרונות בעיקר באוניברסיטאות מובילות בארצות הברית, ענף זה עוסק בפיתוח הפוטנציאל הצוותי והאישי על ידי הצבת אתגרים וסיכונים מחושבים בחיק הטבע מקום השונה מהותית ממקום העבודה הרגיל. חברת על חבלים עוסקת בתחום משנת 1995 במסגרת הקבוצתית והאווירה התומכת מעודדים התמודדות ומאמץ אישי וקבוצתי ויוצרים הזדמנות למשתתפים לפתח את הפוטנציאל האישי והקבוצתי. יתרונות השיטה מעבר לגיוון , לחוויות ולשבירות השגרה נובעים מתוך היכולת לשבירת מסכות דרך זו מפחיתה את האלמנט המשחקי המאפיין סימולטורים וסימולציות בכיתה.סט תרגילי המשימות והתרגילים  המערכתיים שפיתחה חברת על חבלים מפתחים את תחושת היכולת העצמית ומלמדת את היחיד על יכולתו וחולשותיו ועל משתתפי הסדנה מלמדת חוזקות וחולשות הצוות. קיים מתאם גבוה ביותר בין תפקוד הצוות במשימות  ובתרגילי OUTDOOR TRAINIG  לבין תפקוד הצוות בחיי היום יום, וכאשר אנו בשקפים למשתתפים את סט ההתנהגויות הללו  שלדעתם נובע מתוך המשחק כביכול - קל להפתח וללמוד כאן ועכשיו על דרכים לשיפור האווירה , שיתוף הפעולה בין חברי הצוות ולהצליח להגיע להישגים הרבה יותר גבוהים במסגרת  העבודה היומיומית. בתרגילים המערכתיים אנו מדמים מערכת אמיתית של לחצי עבודה שגרתיים כגון: לחץ זמן, מיעוט משאבים, אינטרסים אישיים, אינטרס צוותי, אינטרסים של ההנהלה הזוטרה וההנהלה הבכירה. בתרגילים אלה מתנסים המשתתפים בניהול פרוייקטים, יצירתיות, השתתפות במכרזים, הנעת עובדים, מתן גיבוי למנהיג הקבוצה, התנסות בהובלת צוות ליעד בעידן אי ודאות. מאחר והלמידה בסדנאות OUTDOOR TRAINIG נעשות כאן ועכשיו ניתן למדוד את הישגי הסדנה בתחומי מנהיגות, גיבוש, חוסן אישי והעצמת  הצוות המתרגל, בחינת שיקול דעת וסדרי עדיפויות ,התגברות על מתחים , קונפליקטים  ומאבקי כח בקבוצה .

www.snepling.co.il

דרור נויפלד - חברת על חבלים עוסקת בארגון והפקת אירועים טבע: טיולי שטח
ימי גיבוש, ימי כיף,סדנאות לפיתוח צוותים , אטרקציות, פעילויות אתגר טיולים, הרפתקאות בטבע, חגיגות בטבע בר מצווה, בת מצווה,אירועים בטבע, סדנאות, outdoor trainig
http://www.snepling.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב