דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המלצה: שוגון מאת ג'יימס קלאוול 

מאת    [ 31/12/2008 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 1952 פעמים ]

ממשלות בימינו שומרות בקנאות על סודות טכנולוגיים ומוכנות לפגוע בכל מי שמנסה לגנוב אותם מהן. הן מוכנות לשלם הרבה למדענים ואנשי הייטק שיפתחו עבורם טכנולוגיות חדשות.

במאה ה- 17 היה המקביל להייטק וטכנולוגיה, מידע גיאוגרפי על נתיבים ימיים ומיצרים ימיים. מידע זה נשמר בקנאות בידי הספרדים והפורטוגלים שהיו האימפריות הימיות הגדולות. הנווטים שכתבו יומנים על מסעותיהם והגילויים הגיאוגרפיים שלהם היו "אנשי ההייטק" של אותם הימים. בעזרת היומנים הללו יכלו הספנים לנווט את ספינותיהם דרך מיצר מגלן אל האוקיינוס השקט ואל איי יפן והמזרח הרחוק. הנווטים היו האליטה של האימפריה הספרדית והפורטוגלית. האנגלים וההולנדים, המתחרים, ניסו להשיג את המידע הזה בכל מחיר.

נווט אנגלי בשם בלקת'ורן יוצא בראש משלחת הולנדית לגילוי המעבר הסודי ליפן דרך האוקיאנוס השקט על בסיס אינפורמציה שקנה מנווט פורטוגלי בוגד. הוא מגיע באקראי ליפן ומגלה תרבות אכזרית המבוססת על הסמוראים. ביפן כבר נמצאים הישועים, שליחי הנצרות הקתולים, שהם שליחי האימפריה הספרדית, והם רואים בנווט האנגלי כופר, אויב ומתחרה. הספרדים והפורטוגלים שוהים ביפן כבר זמן רב, מתווכים במסחר בין יפן לסין ועושים הון עתק מכך. ההולנדים והאנגלים לוטשים עיניהם למונופול הזה.

הנווט וצוותו מוצאים עצמם על סף השמדה בידי היפנים, אך תעתועי הגורל והתחרות בין הכוחות הפועלים בצמרת הסמוראים מייעדים לו עתיד שונה ומרתק. זהו מפגש בין שלוש תרבויות ענק שכל אחת מגדירה את האחרים ככופרים וברברים שנפשותיהם נדונו להישרף בגיהינום.

התרבות היפנית מבוססת על הקוד הסמוראי הדוגל בכבוד ומשמעת, או מוות. האליטה שלה היא הסמוראים השולטים ביד ברזל באיכרים שנחשבים לזבל. ראשו של אדם מותז בהינף יד ובלי לחשוב הרבה.

התרבות הספרדית מבוססת על הקוד הקתולי הדוגל בהצלת נפשות הכופרים או השמדתם בעינויים אם אינם מוכנים להתנצר. האליטה שלה היא הכמרים הישועים העושים נפשות לנצרות בין הברברים. אכזריותם בשם הדת הקתולית הקדושה אינה יודעת גבול כלפי הכופרים (אינקוויזיציה ואוטודפה).

התרבות האנגלית ההולנדית מבוססת על הקוד הפרוטסטנטי הדוגל ביוזמה חופשית מסחר והצלחה חומרית כסימן לחסד אלוהים. כל מי שמתעשר, סימן שאלוהים אוהב אותו. למען ההצלחה הכלכלית מצווה לבזוז, לאנוס ולרצוח את האויבים הקתולים ולנצל את אוצרותיהם, בייחוד אם הם ילידים במושבות של הספרדים.

קראתי את הספר בנשימה עצורה ולמרות אורכו (כאלף עמודים בשני כרכים) לא השתעממתי לרגע. ג'יימס קלאוול מצליח להציג את אורח החיים הסמוראי בצורה מושלמת ומאפשר לנו להבין את ההיגיון העומד מאחריו למרות האכזריות. הדמויות אמנם שטוחות מעט על רקע האפוס הענקי, אבל זה צפוי ואין זה פוגם בהנאה מהסיפור. ספר מרתק, מלא פעולה, ומומלץ מאוד לקריאה.

שוגון מאת ג'יימס קלאוול, הוצאת זמורה ביתן, כרך א+ב



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב