דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יתרונות המנשא 

מאת    [ 31/12/2008 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 2846 פעמים ]

למה כדאי להעדיף מנשא ולהשתמש בו כמה שיותר:

מפני שזה בריא - גם לתינוק וגם להורה. המנשא מרפה את שריריו המתוחים של התינוק ולכן משפיע לטובה על יכולתו להתהפך, להתיישב ולזחול. למנשא גם השפעה חיובית על נשימת התינוק. כשפלג גופו העליון מורם תנודות האדם הנושא יכולות לסייע בניקוז ושחרור ליחה. תינוק במנשא סובל פחות מבעיות במערכת העיכול, מגזים וממתח. המנשא המסורתי כדוגמת "המנשא של טליה" מאפשר תמיכה אופטימאלית בגופו של התינוק. המנח המקופל בחודשי חייו הראשונים ובהמשך הפישוק הרחב, הם המנחים המומלצים ע"י פיזיותרפיסטים מכיוון שהם מחלקים את משקל גופו של התינוק בצורה מאוזנת. מנח "בטן לבטן" מונע את הלחץ על אזור הגב, האגן והמפשעה הנוצר כאשר התינוק נישא כשפניו פונות החוצה ורגליו תלויות באוויר. נשיאת התינוק בריאה גם להורה; היא מחזקת שרירים ועצמות, ויכולה להשפיע לטובה על המערכת החיסונית ואף על איכות ומשך ההנקה. יתר על כן, נשיאת תינוק במנשא תורמת רבות לקשר בין התינוק לאימו ואביו. היא מאפשרת שלווה ובטחון שיסיעו מאוחר יותר במעבר לעצמאות. דווקא תינוקות שזוכים לתחושת ביטחון וקירבה בחודשי חייהם הראשונים יהיו פנויים רגשית, סקרניים ועצמאיים יותר בעתיד.
מפני שזה נעים ומרגיע - לתינוק שזה עתה נולד יש צורך להיות עטוף ומחובק. התנועה והחום האנושי מרגיעים אותו. תינוק שחש את פעימות לבם של הוריו הוא תינוק נינוח יותר ולכן בוכה פחות. העיטוף והקרבה שיוצרים המשכיות לחווית הרחם מקנים לו את תחושות הביטחון וההגנה שלהם הוא זקוק. גם להורה נעים להיות קרוב, להרגיש את הגוף הקטן ולהריח את ניחוח החיים החדשים שזה עתה הגיחו לאוויר העולם.
מפני שזה מלמד ומפתח - תינוק במנשא זוכה למעורבות אופטימלית בחיי היום יום. הוא נחשף לגירויים רבים ומגוונים שתורמים לראיה המרחבית ולהתפתחות המח. לתינוק שבוכה פחות יש יותר זמן ואנרגיה ללמוד. חווית הסביבה מעודדת את החיבור בין העצבים וכך מעודדת את גדילת המח והתפתחותו. התינוק רגוע יותר ולכן פנוי יותר להתנסויות חדשות ולקליטת מידע. כמו כן, ההתנגדות שנוצרת מול גוף ההורה תורמת להתפתחות המוטורית, לחוזק השרירים ולהחזקת גוף טובה.
מפני שזה נח - המנשא הוא קטן וקל. ניתן לשמור אותו בתיק ולשלוף כשצריך. עם תינוק על הגב אפשר לעשות כמעט הכל: לנקות, לכבס, להכין ארוחות, לטייל, לשחק עם אחים גדולים, לשתול נענע בעציץ, לקצור את החיטה ולחלוב את הפרה. אפשר להתנייד בקלילות גם במקומות צפופים או במסעות ארוכים ולהיכנס בזריזות לאוטובוס או רכבת. כשהתינוק במנשא שתי הידיים פנויות וניתן להמשיך לתפקד בחופשיות ובשמחה. המנשא גם יעזור לתינוק עייף להרגע ולהרדם וכך יחסוך גם זמן וגם מאמץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב