דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התערוכה הפרטית כפיתרון שיווקי ומכירתי לחברות תכשיטים 

מאת    [ 30/12/2008 ]

מילים במאמר: 540   [ נצפה 2913 פעמים ]

תערוכות פרטיות בענף התכשיטים הפכו להיות חלק מרכזי מפעילות השיווק והמכירות של חברות התכשיטים בעולם.
היכולת של יצרני התכשיטים ותכשיטי היוקרה בפרט לקחת חלק בשיתופי פעולה עם החנויות יצרו קונספט מכירה ושיווק חדש/ישן בכל הקשור לפעילות המותג וכמובן בבניית פוטנציאל רווח חדש.

בעקבות המשבר הכלכלי שפקד אותנו לאחרונה והירידה הדרמתית בהיקפי המכירות ובעקבותיה ירידת הרווחיות של חנויות התכשיטים וחברות תכשיטי היוקרה.נולד הצורך בסיבה מיוחדת למשיכת הלקוחות הפוטנציאלים לחנויות.

פיתרון אפשרי וכדאי במיוחד עבור אותם בעלי חנויות תכשיטים הוא התערוכה הפרטית שהרי היכולת להציג באופן חד פעמי קולקציה רחבה ומיוחדת של מותג בעל שם וזאת ללא הצורך להשקיע הון רב בקניית קולקציה הוא פיתרון מיוחד וייחודי לחיזוק המכירות בתקופה בא אין סיבה למסיבה.
ניתן למצוא בין חברות התכשיטים הלוקחות חלק בסוג זה של פעילות שיווקית לא רק מותגי תכשיטים בתחילת דרכם אלא גם את: בולגרי, קרטיה, ואן קליף, שופרד, דיור ושאנל. כך שקונספט זה הפך לכלי שיווק ומכירה מקובל בענף.

לערב יוקרתי שכזה יוזמנו מיטב הלקוחות הקבועים של החנות, ידוענים, ואנשי המדיה הכתובה דבר שיצור בז תקשורתי לחנות ולמותג הלוקח חלק בערב זה.סטטיסטיקות מראות שאירועים אלו לא רק שמייצרים מכירות ישירות עוד באותו הערב אלא יוצרות המשך התעניינות בקולקציה שהוצגה.

אל לנו לשכוח שהצורך של בעלי החנויות לשיתוף פעולה בעיקר מסיבות כלכליות יצרו הזדמנות מצוינת לחברות תכשיטים רבות לחשוף את יצירותיהם ישירות לקהל הקונים וזאת ללא הצורך במתווך או בהשקעה בנקודת מכירה קבועה.
קשר בלתי אמצעי זה עם הלקוח הסופי מאפשר תובנות שונות:
* הבנה אמיתית של השוק וניתוח דה פקטו של תהליך המכירה של התכשיט. *קבלת תגובה מהצרכן הסופי על עיצובו ואיכותו.
* וכמובן גם יכולת ליצור קשר מתמשך ושותפות אמיצה עם בעל החנות.
הערך המוסף של חשיפת המותג והעצמתו משרתת לא רק את הצורך המיידי בתזרים חיובי אלא את התפתחות המותג לאורך זמן על ידי יצירת בז וביקוש למותג מהשטח.

לסיכום ביצוע תערוכות פרטיות בשיתוף עם לקוחות בשווקים שונים או באופן עצמאי, יכול להוות עבור כל חברת תכשיטים מרכז רווח חדש וחשוב. בנוסף לרווח הכלכלי, ישמש הפרויקט כמנוף יעיל לחיזוק והרחבת המודעות למותג החברה בשווקים השונים.
כמובן שיש לזכור שמשהוחלט על כניסה לתחום התערוכות הפרטיות יש לבצע את הדברים הבאים:
1) מחקר שוק יסודי ותכנון מקצועי על השווקים בהם תתקיימנה התערוכות.
2) החלטה על האופי והיקף התערוכות, לרבות התייעצות עם לקוחות החברה בשוק היעד ורתימתם לפרויקט. בנוסף, איתור וביצוע שיתופי פעולה עם גורמים מקומיים בתחומים מסחריים של מוצרי יוקרה אשר יכולים לחבור למותג בפרויקט מסוג זה, או לחילופין החלטה על הליכה עצמאית לתערוכה תוך שימוש במאגר הנתונים של החברה.
3) יש צורך בתכנון קונספט ייחודי לתערוכה וזאת כמובן על מנת לחזק את המותג וערכיו, והתאמתו הספציפית לכל שוק יעד (הזמנת הלקוחות, הליין המתאים, אביזרי תצוגה, צוות המכירה וכו'), וכמובן אל לנו לשכוח את הצורך בהתארגנות של כוח אדם מקצועי המכיר ומבין את הקולקציה וערכי המותג לצורך ביצוע האירועים.
4) ליווי הפרויקט מתחילתו, לרבות החלטה על המיקום בו תתקיים התערוכה, הפקת הזמנות, יחסי ציבור, ביצוע ההפקות הגראפיות ואביזרי התצוגה הנדרשים, הכנת צוות המכירות (הדרכה על המותג, הדרכה לגבי המוצר, ביגוד אחיד וכו'), פיקוח במקום בשלבי ההקמה וסידור הסחורה בויטרינות ובמידת הצורך ליווי בזמן התערוכה, לוגיסטיקה שימוש בגורמים מקומיים לרבות בעלי מקצוע, אנשי יחסי ציבור.

כמובן שללא מחקר שוק כללי, הצעה לגבי השווקים בהם כדאי להתחיל בפרויקט, בדיקת עלויות נדרשות לביצוע התערוכה בחלופות שונות והצגת מודל ספציפי לכל חלופה. לא ניתן יהיה להעריך נכון את הפוטנציאל הכלכלי לכל חברה וחברה.



כתב: גיא בוכהלטר הבעלים של בוכהלטר תקשורת שיווקית, חברה המתמחה בצילום תכשיטים עיצוב גראפי ובניית תדמית לחברות תכשיטים.
http://www.buchalter.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב