דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כואב? אולי לסינים יש פתרון 

מאת    [ 29/12/2008 ]

מילים במאמר: 508   [ נצפה 2414 פעמים ]

כואב? אולי לסינים יש פתרון

מעשנים סובלים יותר מכאבי ראש, שכן למוח מגיע פחות חמצן.

יגאל אדר M.A. בחינוך ומנהל , מורה ומטפל בשיאצו וטווינה, מנחה קבוצות.
"מקום חלומי בגליל" www.halomi.net yigala62@walla.com 0502796868


מי מאתנו לא חווה כאב ראש נורא ולא מוסבר שגרם ליום הלימודים או העבודה להפוך לסבל מתמשך. חוסר שתייה בתקופת המחזור, עישון, פחד מכישלון ואפילו מחשבות מציקות וחלומות עלולים לגרום לכאבי ראש. מאמר זה פותח חלון לתפיסה הסינית, המציעה התבוננות רחבה יותר על אורח חיינו ועל האמצעים להפוך אותם כואבים פחות ללא שימוש בתרופות. ולמי שמוכן להתנסות מוצע גם טיפול קצר.
ספר הדרכה לשיטת טווינה היא הכירופרקטיקה הסינית שכתבתי וערכתי יצא בימים אלה. הספר מחולק למספר פרקים, כולם עוסקים בבעיות או ליקויים בריאותיים שכיחים ביותר, שפוקדים כל אחד מאיתנו : טיפול בכאב ראש/פנים, טיפול בגב תחתון, שחרור גב, שחרור כתפיים וצוואר, טיפול בטן ועוד. לבעיית כאבי ראש ברפואה הקונבנציונאלית מוצע פתרון מהיר אך לא ממצה מכיוון שהפתרון מקומי והכאב חוזר.
ע"פ התפיסה הסינית אין להתעסק בענפי העץ המהווים סימפטומים אלא בשורש הדברים. כאבי ראש נובעים מסיבות רבות ומשתנות בין אנשים בעלי סוגי אישיות שונים ולכן אציין רק מספר דוגמאות לנושא רחב זה. אחת הסיבות הקלאסיות לכאבי ראש נובעת מהלחץ, ההכרח להישגיות הפחד מכישלון והאינטנסיביות האופייניים לעידן בו אנו חיים. מומנט רגשי וסביבתי יומיומי כזה מספיק לשם יצירת כאבי ראש.
סיבה קלאסית נוספת היא מתח ושינויים בשרירי הצוואר והכתפיים. השינויים יכולים לנבוע מטראומה של תנועה פתאומית לא נכונה, מכה או חשיפה לרוח קרה שקיצרו את השרירים וגרמו לשני שורשי העצבים היוצאים מחוליות הצוואר להימתח ולגרום לכאב באזור הראש. גם שינה בתנוחה שאינה טובה לגוף, המקצרת את השרירים סביב עמוד השדרה, עלולה להקרין על אזור הצוואר ולגרום לכאבי ראש.
אצל רוב הנשים מופיע בתקופת המחזור כאב ראש. הטחול שאחראי על ניקוי הדם עובד בזמן המחזור בצורה מואצת, מתחמם ונוטה להתייבש. רוב הנשים אינן מודעות לכך ואינן דואגות לשתות כמות מרובה בזמן המחזור. במקרים אלו הטחול מתייבש, מתכווץ וגורם לכאבי ראש. גם העישון מהווה גורם ברור לכאבי ראש. הניקוטין כולא את תאי החמצן בדם וכל נשימה של אדם מעשן מנצלת פחות מ- 50% אחוז מהחמצן, המוח מקבל פחות חמצן ומפתח כמובן כאבי ראש.
דיסהרמוניה של איברים שונים עלולה גם היא להוביל לכאבי ראש. קיבה עצבנית, עצירות לחץ דם נמוך או גבוה כולן דוגמאות לחוסר איזון באיברים שעל פי התפיסה הסינית אינו קשור רק לתפקודים הפיזיולוגיים של האיברים. עודף מחשבות ותקיעות מחשבתית קשורים למשל לקיבה ולטחול, עודף ריגושים קשור לעבודה מואצת של הלב וטמפרמנט חם. עודף חלומות, ריגושים ומחשבות עלול לסחרר אותנו ולהביא בקלות כאבי ראש. על הדרך למנוע את כאבי הראש לא ניתן להסביר על רגל אחת, אך בהזדמנות זו נרצה להציע דרך להקל על הכאב.
השם טווינה מקורו בסינית, והוא מעביר את אופייה הנמרץ של שיטת טיפול זו, בהנחת ידיים. "טווי" פירושו דחיפה ו"נה" פירוש אחיזה. הטווינה פועלת על השרירים והמפרקים, ואף ברמה עמוקה יותר משפיעה על זרימת אנרגיית החיים, הצ'י. לפני כאלף שנים, נכנסה הטווינה ליפן, ושם עברה טרנספורמציה והפכה לשיטת הטיפול המוכרת כיום כשיאצו. בשיאצו, משתמשים בכמה שיטות, המפעילות לחץ סביל, איטי וקבוע. לעומת זאת, בטווינה משתמשים בטכניקות נמרצות וחודרות, כמו דחיפה, לחיצה ולישה. הטווינה מטפלת בבעיות שבמערב היו דורשות התערבות של פיזיותרפיסט, כירופרקט או אוסטיאופת.



יגאל אדר M.A.בחינוך ומנהל, מנחה קבוצות, מורה ומטפל בשיאצו טווינה ויוגה,סדנאות לזוגיות, מגשר.
"מקום חלומי בגליל" מצפה מנות.
yigala62@walla.com
http://www.halomi.net
0502796868



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב