דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסוד הסיני להרזיה 

מאת    [ 29/12/2008 ]

מילים במאמר: 692   [ נצפה 3385 פעמים ]

מאת: אפרת קרני-ניר

הדיקור הסיני, הידוע כטיפול יעיל במגוון רחב של מצבים רפואיים ונפשיים, הוא גם פתרון יעיל ובריא להרזיה ושמירה על משקל גוף תקין. הדיקור הסיני לצורך הרזיה נפוץ מאד כיום בסין ונקרא בסינית "Lu Se", שמשמעו "ירוק" - שם המרמז על היות הדיקור דרך טבעית לירידה במישקל, ללא שימוש בתרופות, ניתוחים או דיאטות קיצוניות, וללא תופעות לוואי.

אנשים רבים שלהם עודף משקל מוכנים לעשות צעדים קיצוניים כדי להיפטר מהקילוגרמים העודפים - דיאטת כרוב, דיאטה ללא פחמימות, תרופות משלשלות, ועוד עשרות מוצרים ודרכים קיצוניות להרזיה, המתפרסמים חדשות לבקרים. בטווח הקצר מביאים פתרונות אלה לירידה במשקל, בשל צריכת הקלוריות המועטה, אך סיכויי שמירה על המשקל והמשך הדיאטה בטווח הארוך הינם קלושים. הגוף והנפש, בשלב מסוים, "מתמרדים" כנגד המשטר הטוטאליטרי שהונהג, וכהכנה לקראת תקופת הצנע הבאה הצפויה, ידרשו כמות גדולה של מזון עתיר פחמימות, סוכרים ושומנים. מזון זה יביא לתחושת מלאות ושובע אך גם להאטה במטבוליזם, לאגירת רקמות שומן, ולעליה ברמות אינסולין, הגורמת לירידה ברמות הסוכר בדם ולרצון עז לצרוך מזונות מתוקים. כך, מוצאים עצמם רבים כבולים במעגל קסמים של חוסר איזון פיזי, מיואשים ומתוסכלים מהנסיונות החוזרים והכושלים לשמור על משקל תקין וגוף בריא.

הדיקור הסיני מאפשר לשבור את מעגל הדיאטות המזיק והמתסכל. בעזרת השפעה משולבת, הן באספקט הפיזיולוגי, והן באספקט הפסיכולוגי, הוא מאפשר הפחתה של כמות המזון שאנו צורכים, ובמקביל הגברת רמות האנרגיה שאנו מוציאים. הדיקור משפר את תיפקודי מערכת העיכול, מאזן את התיאבון, משפר את המטאבוליזם ומסלק את התאוה למזונות עתירי סוכר ושומנים. ברמה המנטאלית, הדיקור "מרכך" רגשות המעורבים בתהליך ההשמנה, ומרגיע את הנפש. מטופלים רבים חווים במהרה, מלבד ירידה במשקל, גם תחושת איזון רבה יותר בגוף, והרגשה כללית טובה במישור הפיזי והרגשי.

הרפואה הסינית אינה מנסה לפתור את הבעיה, אלא למצוא את הסיבה לבעיה, ולהיפטר ממנה. ישנם סינדרומים רבים שיכולים לגרום לכל מחלה בכלל, ולהשמנה בפרט. האיבחון ברפואה סינית מתייחס לכל אדם כאינדיבידואל, ושני אנשים הסובלים מהשמנת יתר, לא יקבלו בהכרח אותו טיפול. האבחנה הסינית מתבססת על תישאול אודות כל מערכות הגוף, על תמונת הדופק ובחינת הלשון. על סמך אבחנה זו ניתן לקבוע את הטיפול המתאים ביותר לכל מטופל.

נועם (שם בדוי), גבר בשנות הארבעים לחייו, סובל מהשמנת יתר, ובנוסף מעייפות, חוסר אנרגיה, תחושת כבדות בגוף, תאבון נמוך או לחילופין תאווה למתוק, נפיחות או תחושת חוסר נוחות בבטן ונפיחות באיזור הרגליים. בטרמינולוגיה סינית, יאובחן נועם כסובל מחסר אנרגיית צ'י הטחול עם תקיעות של לחות. קומבינציית המחטים שנבחר לדיקור ופורמולת הצמחים שהוא יקבל יחזקו את הטחול ויסלקו את הלחות. הטיפול בסיבת הסימפטומים יגרום להם במהרה להיעלם, ונועם יתחיל לרזות. בנוסף על האבחנה הבסיסית, תוסיף המטפלת תמיד דיקור במחטים באיזורים של ריבוי שומן בגוף, שיפעלו לפירוק מקומי של רקמות השומן.

במקרה אחר, מאיה (שם בדוי) אישה כבת שלושים, סובלת מהשמנה ובנוסף מתחושת חוסר נוחות בחזה, בבטן העליונה ובאיזור הצלעות, בעיות שינה, ריבוי חלומות, מתח ולחץ נפשיים, מחזור לא סדיר וכאבים לפני המחזור. האבחנה הסינית לגבי מאיה היא תקיעות אנרגיית צ'י הכבד, ואסטרטגית הטיפול תהיה לפזר את התקיעות, להרגיע את הנפש ולגרום לירידה במשקל, לירידה ברמות המתח, לשינה איכותית יותר, ואיזון המחזור החודשי.

סינדרומים נפוצים נוספים שיכולים להוביל להשמנה נובעים מחסר אנרגיית יאנג הכליות והטחול. מצב זה מתאפיין בעייפות, תחושת קור בגוף בכלל ובגב תחתון בפרט, חולשה בברכיים, שלשול בשעות הבוקר המוקדמות, ולעתים גם אימפוטנציה אצל גברים וחוסר פוריות אצל נשים. מצב אחר - חסר אנרגיית יין הכליות והכבד, מתאפיין בכאבי ראש, סחרחורות, ראיה מטושטשת, כאב גב תחתון, חולשת ברכיים, תחושת חום בכפות הידיים והרגליים, וחום נמוך לעת ערב. האסטרטגיה הטיפולית תהיה לטפל תמיד בשורש הבעיה, ובמקביל לתת טיפול מקומי לירידה במישקל.

אימרה סינית עתיקה אומרת: "Once you are fat, all 100 deseases will occur"
("אצל אדם שמן, יקרו כל 100 המחלות"). מחלות הקשורות להשמנה, כגון חוסר פוריות, סכרת, יתר לחץ דם, רמות כולסטרול וטריגליצרידים גבוהות בדם, אבנים בכיס מרה, שבץ מוחי, התקף לב, אוסטאוארטריטיס, קוצר נשימה, כאבי גב וברכיים, כאשר הן מופיעות לאורך זמן, עלולות לגרום זו לזו, וליצור סיכון גדל והולך למוות מוקדם. הירידה במשקל, אם כן, אינה רק עניין אסתטי, אלא בעלת חשיבות בריאותית ראשונה במעלה. גופינו הוא ביתנו. נולדנו לתוכו, גדלנו בו ואנו ממשיכים להתקיים במחיצתו. על פי הרפואה הסינית, הגוף מתקיים על אנרגיה (צ'י), אותה אנו יכולים להזין דרך מזון בריא, ופעילות גופנית, אך במקרים בהם הופר האיזון המערכתי - פיזית או מנטאלית - נוכל להשיב אותו באמצעות הדיקור, והכלים רבי העוצמה הנוספים של רפואה עתיקה זו.

אפרת קרני-ניר
מטפלת ברפואה סינית
דיקור, צמחי מרפא, שיאצו וטווינה
www.chinamed.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב