דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכתב גלוי לשר התקשורת 

מאת    [ 28/12/2008 ]

מילים במאמר: 356   [ נצפה 2159 פעמים ]

כבוד שר התקשורת מר אריאל אטיאס,
השיח הציבורי סביב "האח הגדול" וסביב תכניות הריאליטי למיניהן, חשף סוגיה תרבותית ותקשורתית חשובה מאין כמוה. למשרד התקשורת ולמועצת הכבלים והלווין יש אחריות לתכנים המשודרים ויש נגיעה לעמידה של ערוצי השידור בתנאי הזיכיון, ועל כן אני פונה אליכם מתוך דאגה אמיתית.
אגודת הסופרים העברים עוקבת בחרדה אחר התכנים המשודרים בערוצי הטלוויזיה השונים - ובאמצעותכם אני פונה לממשלת ישראל להקים ועדה לבדיקת דרכם של ערוצי השידור ורידוד התכנים והערכים הפוגע באושיות התרבות הישראלית.

אגודת הסופרים הישראלית רואה בדאגה את ההשתלטות של תכניות ריאליטי שטחיות על סדר היום הלאומי ועל נפשו של הדור הצעיר. לכולנו אחריות כבדה לעיצוב הזהות התרבותית שלנו ואנו פונים לראשי המפלגות ולמעצבי דעת הקהל להיאבק מחדש על פניה של החברה הישראלית: יש להעמיד במרכז סדרי העדיפויות רק שיקולים הקשורים בעיצובה של חברה, בעיצובו של הדור הצעיר.
ראוי ששרי ממשלת ישראל וכל איגודי היוצרים לא ירפו מן הנושא לרגע: אל נמעיט באחריות שלנו לנעשה, אל נמעיט בערך הצופים ובזכות שלהם לקבל יותר - ואל נעשה הנחות לערוצי השידור והתקשורת. יש לדרוש מכל ערוצי השידור להגביה את הרף, להוסיף יותר תרבות, יותר יצירות מעמיקות, דרמות מקוריות, תכניות תרבות שיתנו רב שיח על המתחולל בשדה היצירה ואמנות . אפשר לנתב את תשומת הלב הציבורית לתרבות ולמורשת: ונקודה שאסור לשכוח: לתת יותר זמן שידור לפריפריה, להפוך את הספרות והשירה לחלק מסדר היום הציבורי שלנו.
אנו פונים לשרי הממשלה ולמעצבי דעת הקהל: אל תתנו לזכיינים למכור לכם "סל תרבות" שעיקרו לחם ושעשועים, אל תסכימו יותר לתכניות אירוח שכל כולן אירוח של סלבריטאים לשעה, דוגמנים, שחקנים, קוסמים וכדורגלנים. מגיע לכולנו הרבה יותר מזה. דרשו מכל זכיין לשלב אנשי רוח, אמנים וסופרים, פתחו את הלבבות ליותר משדרים הנוגעים בשאלות של תוכן, של תרבות, אמונה וזהות.
יהיה זה לכבוד לכל ערוץ שידור אם נוכל לטעום פניני שירה עברית בין רצועות השידור השונות, פסוקי תנ"ך ופיוטים בין התכניות, וכמובן לאפשר לצופים להתענג על יותר דרמה עברית.
כבוד שר התקשורת מר אריאל אטיאס, אנו פונים אליך כמי שידוע במחויבותו לתכנים ערכיים ולחשיבותה של הרוח ושל היהדות. אנו פונים בחרדה למועצת הכבלים והלוויין וכל לכל חברי ההנהלה בערוצי השידור השונים. הוכיחו לנו שאתם "מעצבי תרבות". זוהי חובתנו כלפי ילדינו, כלפי הדור הבא.

בלפור חקק, יו"ר
אגודת הסופרים העברים
בלפור חקק
יו"ר אגודת הסופרים העברים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב