דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משק לשעת חירום ארצי ומטות מלח ברשויות המקומיות והאיזוריות 

מאת    [ 28/12/2008 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 3595 פעמים ]

מלח הוא התבלין המצוי ביותר במטבח, משמש לתיבול מזונות ולשימור חומרים שונים" (מילון א. אבן-שושן).עם תחילת התקיפה האווירית בעזה, תחת שם המבצע 'עופרת יצוקה', הורה סגן שר הביטחון מתן וילנאי, על פתיחת חדר המלחמה (חמ"ל) של מטה מל"ח במשרד הביטחון.

מה הוא אותו מערך שלא הופעל במלחמת לבנון השנייה וכיצד פועלת הטכנולוגיה לטובת שימור השירותיים החיוניים לאזרח הישראלי.

המטרה המרכזית של מערך מל"ח - משק לשעת חירום, הינה קיום/שימור האוכלוסייה ורווחתה; מניעת שיבושים ונזקים למשק האזרחי וקיום שיגרת חיים תקינה ככל שניתן לאוכלוסייה בעורף בזמן מלחמה ובעיתות חירום. עיקר הנטל של מערך זה מוטל על הרשות המקומית, אשר מתארגנת ומכינה עצמה ברגיעה, לקראת מצב חרום, בכ- 20 תחומים הנחלקים ל- 2 קבוצות:- תחומים מוניציפאליים - חינוך, מים וביוב, שיכון ובינוי, כח-אדם וכיו"ב. - תחומים ממלכתיים - דלק, מזון, חשמל, תיירות, בריאות וכיו"ב. לצורך בצוע המטלות בשע"ח, מכינה כל רשות מקומית תיק תכנון לשע"ח לכל אחד מהתחומים הנ"ל, על פי הקונטרסים המחייבים ובהתאמה למבנה ולאופי הישוב.

תיבול טכנולוגי

מענה טכנולוגי מהיר, מתוכנן ויעיל בשעת חירום הינו קריטי. חברת קומפיוצ'ר פיתחה ומתחזקת את המערך הטכנולוגי שמנוהל מרמת החמ"ל של מל"ח במשרד הביטחון (על פתיחתו הורה סגן שר הביטחון מתן וילנאי מיד עם תחילת הקרבות בעזה ובהתאם למסקנות ועדת וינוגרד ממלחמת לבנון השנייה) ועד למטות מל"ח פיקודיים ומחלקות המל"ח ברשויות מדינת ישראל בכלל וביישבוי קו העימות (בצפון, במרכז ובדרום) בפרט.היעד המרכזי של מערכת המידע המפעילה את מערך משרד הביטחון לניהול משק בשעת חירום, הינו תיק תכנון ממוחשב המספק לראש הרשות המקומית ולאחראים על הביטחון כלי לניהול כל ההתארגנויות המחויבות להכנת הרשות לקראת מצב חרום.קבוצת התוכנות אשר פותחו על ידי חברת 'קומפיוצ'ר מחשבים בע"מ', מחליפה את תיקי התכנון הידניים הקיימים, תוך התבססות על הקונטרסים - מחד ועל הפעילויות בשטח - מאידך.

תיק התכנון הממוחשב מאפשר:

-       גישה מידית למידע חיוני,

-       עדכון מהיר ואמין של נתונים,

-       איחזור נתונים בעזרת הצלבת מידע, דוחות ומענה לשאילתות בחתכים שונים תוך שליפה ועבוד נתונים ממאגרי המידע השונים,-       קישור ממוחשב למשרדי ממשלה ולרשויות מל"ח.

-       הצגת הנתונים על גבי מפה ממוחשבת המסייעת בקבלת החלטות תוך ראיה כוללת ואובייקטיבית של השטח, נתוניו וממצאיו.  המערכת, פרט להיותה מערכת הניהול של מטה מל"ח ארצי, מותקנת כיום ברשויות מקומיות, כולל - תל אביב, ירושלים, חיפה מועצות מקומיות ואזוריות ובפועל מאפשרת שליטה ובקרה להפעלת השירותים החיוניים עבור למעלה מ- 70% מתושבי המדינה

על ציר הזמן מאז הקמת מערך מל"ח ועד לקחי מלחמת לבנון השנייה, הופכת המערכת בהדרגה ובהתמדה למערכת לניהול שוטף של תחום הביטחון ברשות המקומית עם קישור שוטף לרשויות הממלכתיות הייעודיות.

חברת קומפיוצ'ר מחשבים בע"מ מפתחת ומתחזקת מערכות ניהול ובקרה משולבות טכנולוגיות מתקדמות: מוקד עירוני, תיקי שטח, וגם ניהול משק לשעת חירום ברשויות המקומיות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב