דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוכניות לעתיד- איך סוגרים פער בין מכירות צפויות לרצויות? שלוש דרכים: 

מאת    [ 27/12/2008 ]

מילים במאמר: 354   [ נצפה 2401 פעמים ]

? צמיחה אינטנסיבית- מגדילים את המכירות עם המוצרים הקיימים- חדירת שוק (מוצר קיים ושוק קיים)- למכור יותר ממוצר למי שכבר קונה אותו, למכור את המוצר למי שקונה מוצר זהה אבל של יצרן מתחרה, למכור למי שבכלל לא משתמש במוצר שיתחילו להשתמש בו.
? צמיחה אינטגרטיבית- פירמה או רוכשת או מקימה עסקים קרובים בשרשרת הערך. (שרשרת הערך- מוצר נוצר כתוצאה מהוספת ערך מחומר גלם בסיסי, דרך שרשרת פעולות ועד מוצר מוגמר). צמיחה אינטגרטיבית פנימה- רכישת עסקים הנמצאים קרוב יותר לצרכן הסופי לפי שרשרת הערך. צמיחה אינטגרטיבית אנכית לאחור- רכישת עסקים הנמצאים קרוב יותר לספקים. אינטגרטיבית רוכבת- רכישת המתחרים.
? צמיחה של גיוון- רכישת עסקים שאינם קשורים לתחום העיסוק המרכזי. (מטעמי סיכון- לא לשים את כל הביצים בסל אחד)= קונגלומירציה- תהליך של הקמת קונגלומרטים מורכבים מעסקים שאינם קרובים זה לזה בתחומי עיסוק (קונגלומרט= תאגיד). יש הבדל בין לקנות מניות ולקנות מפעלים/ עסקים!
סגירת פאר יכולה להתבצע ע"י אחד הדרכים האלו או יותר.
? Swat- ניתוח של הסביבה הפנימית והחיצונית ביחד.
? ניסוח של מטרות ויעדים- מטרות- רווח מקסימאלי, מינימום סיכון, צמיחה מקסימאלית, חדשנות, הגדלת נתח שוק. יעדים (מטרות מקומטות)- במקום רווח מקסימאלי אנו נצפה לרווח במספרים או באחוזים. מטרות צריכות להיות מסודרות באופן היררכי (מהכי חשובה לפחות חשובה). היעדים צריכים להיות ריאליסטים.
? ניסוח אסטרטגי- חלוקת "פורטר" 3 סוגים: א. מנהיגות בתחום העלות הכוללת- להוריד את העלויות הקימות למינימום. ב. דיפרנציאציה/ בידול- עליונות בביצועים בתחומים כמו איכות שרות, טכנולוגיה וכו'. ג. פוקוס/ מיקוד- התמקדות בפלח צר של השוק. לפי פורטר, החברה בוחרת לה אחד משלושת האסטרטגיות ופועלות לפיה (ולא לפי שלושתם ביחד!).
? ניסוח הפרוגראמה.
? יישום.
? משוב ובקרה.

הסביבה השיווקית
קיימים מיקרו סביבה (שחקנים (לקוחות, ספקים)) ומאקרו סביבה (כוחות- דמוגרפית, טכנולוגית, חוקית, תרבותית וכו') חברה לא יכולה לגעת בכוחות לעומת שחקנים.

1. סביבה דמוגרפית
נתון חשוב בתכנון שיווקי- בנוי ממספר משתנים:
1. שינוי מבנה הגילים- האוכלוסייה מזדקנת- תוחלת חיים עלתה וילודה ירדה- אנשי השיווק יתמקדו במוצרים ושירותים למבוגרים.
2. מבנה משפחה משתנה- ריבוי משפחות חד הוריות (מספר בני משפחה קטן)- דירות קטנות יותר, מוצרי צריכה באריזות יותר קטנות.
3. תנודות גיאוגרפיות- תנועות אוכלוסין לאזורים מסוימים, מהכפר לעיר ולערים בערים הגדולות ממרכז העיר לפרברים.
4. השכלה מתרחבת- יותר אנשים מושכלים- קונים יותר ספרים, מחשבים.
ivtextivtext חברת התוכן הגדולה בישראל, החברה מספקת שרותי תרגום, קופירייטינגקידום אתרים ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב