מהו מורה טוב?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מהו מורה טוב? 

מאת    [ 26/12/2008 ]
מילים במאמר: 1110   [ נצפה 22104 פעמים ]

 
 
בס"ד



    • 

    האם ניתן להיות מורה טוב?


    • 

    היש כלים מתודות, דרכים להיות מורה טוב?


    • 

    האם מורה טוב נולד איכותי?


    • 

    האם ניתן להגדיר איכותו של מורה?


    • 

    האם מורים טובים זהים בדרכי ההוראה שלהם?


    • 

    האם לכל מורה יש אפיון אחר?


    • 

    האם ניתן להמשיג מורים טובים? האם זה מדיד?


    • 

    הניתן למפות סדר עדיפויות למורה טוב?


מורה טוב הוא מנהיג,מוביל, משפיע, מעורר מוטיבציה בתלמידיו. כל מורה טוב משתמש בכלים אחרים כדי להיות מנהיג, אך ברור לנו שאם ננסה להגדיר כל התנהגות של מורה טוב מורה שהוא מנהיג נוכל להגדיר הליכותיו, מידותיו והתנהגותו על פי כללים ברורים ובהירים, נוכל למפות הצלחתו על פי מושגי יסוד ברורים הגורמים להצלחה.

ננסה לבנות מערך מסודר של כותרות ומשפטי מפתח שיוכלו לאפיין מורה מנהיג.


מורה טוב כדמות חינוכית



    • 

    בעל ידע מקצועי בתחום ההוראה שלו


    • 

    רחב אופקים ובעל השכלה כללית.


    • 

    מידותיו טובות


    • 

    נותן דוגמה אישית בהליכותיו ובהתנהגותו.


    • 

    הוגן


    • 

    ישר


    • 

    אמין


מורה טוב ניחן בתכונות אופי


    • 

    רגוע


    • 

    שקט


    • 

    נינוח


    • 

    פתוח


    • 

    איכפתי


    • 

    קשוב


    • 

    חייכן

"כל אחד צריך לראות טוב לב בפניך,בעיניך ובחיוכך-מתוך "לב האושר"


 


איכותו של מורה טוב



    • 

    יידען


    • 

    מקצוען בידע ובתכונות


    • 

    משלב אינטיליגנציה רגשית ושכלית


 

האדמור מפיאסצנא

לא די ללמד הנער...שחובה עליו לשמוע לקול המחנך..

העיקר להכניס בליבו דעה, שהוא הנער עיקר המחנך...שיגדל לעץ החיים.

כבוד ויחס


    • 

    כבוד אמיתי לכל ילד


    • 

    יחס אישי לכל תלמיד ולכל הכיתה.


    • 

    מקרין אהבה וטוב לב


    • 

    מפרגן,מעודד ומחמיא


"יהי כבוד חברך חביב עליך כשלך-אבות ד"-


האינטלקטואליות

 


    • 

    מורה טוב מפעיל החשיבה של כל תלמיד.


    • 

    כל אחד ברמתו


    • 

    פיתוח מצויינות


    • 

    עידוד החלשים

"חנוך לנער על פי דרכו"-קהלת


מורה טוב בעל מוסר גבוה



    • 

    בעבודה


    • 

    בחינוך


    • 

    בגישה


    • 

    במטרות


    • 

    בתהליך


    • 

    בהערכה

מעל ומעבר...



    • 

    יצירתי


    • 

    יוזם


    • 

    פתוח


    • 

    מחדיר אמונה ולהט


חיי חברה



    • 

    מטפח חיי חברה בכיתה ולכל תלמיד.


    • 

    מגביר אהבת עמיתים


    • 

    מחזק ערכי העזרה לזולת


    • 

    מחנך לנתינה.

ואהבת לרעך כמוך



מנהיגות נוער


מפתח מנהיגות נוער המשפיעה :


    • 

    במגוון תחומים


    • 

    בהוראת עמיתים


    • 

    באהבת אדם


    • 

    בסיוע לחבר


    • 

    ביושר ובביקור חולים

נוער משפיע על נוער


תחושת "שליחות"


    • 

    מפגין שליחות בעמלו החינוכי.


    • 

    מתאמץ


    • 

    רגוע ומקרין שלווה


    • 

    ערוך לחידושים


    • 

    מזמן חוויות של הצלחה

ללמד איך ללמוד

 

מורה מקרין


    • 

    מוטיבציה


    • 

    רצון


    • 

    זקיפות קומה


    • 

    דימוי עצמי


    • 

    בטחון עצמי

ייחודיות מתוך אחדות



    • 

    פיתוח כישורי תלמיד


    • 

    הקניית אחריות להצלחה קולקטיבית


    • 

    אחוד הכיתה לקהילה איכותית לומדת


המראה



    • 

    חיוך


    • 

    טוב לב


    • 

    ניקיון


    • 

    לבוש הולם


    • 

    נחמדות


    • 

    תשובות כהלכה


דאגה לפרטים



    • 

    לא מזלזל


    • 

    דואג לרווחת התלמידים

חימום/מיזוג

ריהוט

ניקיון

כיבוד


אהבה



    • 

    אוהב אדם


    • 

    אוהב כל תלמיד


    • 

    אוהב עמל חינוכי


    • 

    אוהב להיות מורה

קוד הניצחון בהוראה הוא אהבת ילדים


מאמין



    • 

    בבורא עולם


    • 

    בעצמו


    • 

    ביכולותיו


    • 

    בתלמידיו

"מוכרח המורה להגיע לחדור לנשמתו הגנוזה והנעלמה של כל תלמיד ,להוציאה,להצמיחה ולגדלה על דרכו של כל אחד" -האדמור מפיאסצנא


הקשבה



    • 

    לכל תלמיד ותלמיד


    • 

    בסבלנות ובסובלנות


    • 

    להורים


    • 

    לאורחים


    • 

    לחברי הצוות


למידה עצמית


    • 

    מפתחת מוטיבציה


    • 

    מכינה לחיים


    • 

    מגבירה רצון עז לנסות


    • 

    הופכת האדם חכם


    • 

    מטפחת שאלת שאלות


למידה בחברותא



    • 

    הדרך הטובה ביותר להקניית חכמה


    • 

    מגבירה הוראת עמיתים


    • 

    מסייעת לחברים


    • 

    מעודדת שאילת שאלות-מוקד לחכמה


    • 

    למידה המשלבת הליכה,תנועה דיבור ושירה-הכל מוסיף חמצן למוח


רק חג פסח נקרא חג החינוך כי יש בו שאילת שאלות -המתכון להצלחה ולחכמה.


חוויות של הצלחה


    • 

     


    • 

    הלמידה תלויה בהצלחה


    • 

    המוקד הוא חוויה של הצלחה


    • 

    הצלחה גוררת הצלחה

לדימוי עצמי גבוה

לביטחון עצמי

למוטיבציה

לרצון להתקדם




יוזם ומחדש



    • 

    תהליכי שינוי מתמידים


    • 

    יוזמות


    • 

    יצירתיות


    • 

    כל אחד על פי כישוריו


    • 

    עידוד ילדים ביזמות ויצירתיות

אין בית מדרש ללא חידוש-מסכת חגיגה



למידה מתוך שמחה


    • 

     


    • 

    השמחה מוסיפה רצון


    • 

    מקרינה שלווה ובטחון


    • 

    מוסיפה מוטיבציה


    • 

    גורמת לאושר


    • 

    מוסיפה התלהבות ללמידה

האדם השמח מאדימות פניו מעודף חמצן.


לימוד בישיבה -דגם למצוינות


    • 

     


    • 

    לימוד בחברותא


    • 

    תהליך שאילת שאלות


    • 

    הליכה


    • 

    תנועה


    • 

    דיבור רהוט


    • 

    מוסיקה


    • 

    התנועה והמוסיקה מוסיפים חמצן המגביר השמחה והחכמה במוח.


חנוך לנער על פי דרכו


    • 

     


    • 

    לכל ילד אופי משלו


    • 

    פיתוח ועזרה לחלשים


    • 

    היעד העיקרי הוא פיתוח מצוינות


    • 

    עידוד ,עידוד ועידוד.


פיתוח היצירתיות

    • 

     


    • 

    בעלי פרס נובל


    • 

    כולם יצירתיים


    • 

    בגיל 5 80% יצירתיים


    • 

    בגיל 7 2% יצירתיים


מדוע היצירתיות במגמת ירידה? במי הדבר תלוי? האם בנו המורים?


אופטימיות


    • 

     


    • 

    רואה כל בעיה כאתגר


    • 

    הכישלון הוא רגעי


    • 

    השמחה קיימת אצל האופטימי


    • 

    חיוך


    • 

    אהבה


    • 

    הומור

האופטימי מאריך חיים ומצליח יותר


מורה שהוא מנהיג

...מוביל

...משפיע

...נותן דוגמא אישית

...משתף

...מקשיב

...דואג שכל התלמידים יהיו מאושרים


כל התכונות שהעלינו במאמר- להיות מורה טוב ואיכותי ניתן ללמוד. כל מורה צריך ללמוד להיות מורה טוב מורה שהוא מנהיג המוביל והמשפיע על חינוך ילדינו.


- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב