דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון ליצירת זוגיות - אל תביטי לאחור 

מאת    [ 25/12/2008 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 1478 פעמים ]

אימון ליצירת זוגיות - אל תביטי לאחור

מאת עירית לוי

לא משנה כמה תנסי להתעלם מהם, לעניינים לא סגורים מהעבר יש נטייה לבוא ולהיות נוכחים בהווה שלך או אפילו בעתיד שלך. כמה מילים על התנתקות והתנקות.

חודש אפריל הגיע והמציאות המרה מכה בפנייך. עברה שנה מאז שהוא עזב אותך, ולמרות זאת את עדיין לבד. נכון, לקח לך זמן להתגבר, אבל כבר כמה חודשים טובים את מצליחה לא לחשוב עליו יותר מדי ואפילו לצאת פה ושם לפגישות. אי אפשר לומר שאת לא מנסה. אז למה לא יוצא מזה כלום? למה אף אחד מהם לא ממש מוצא חן בעינייך?

את מבזבזת אנרגיות

כאשר קשר אינו סגור הוא גוזל ממך אנרגיות. המון אנרגיות. בחודשים הראשונים היית מוטרדת ממה יהיה אם תיפגשו במקרה ברחוב, איך תיראי, מה תגידי ומה הוא יחשוב. הרצת בראש תסריטים שונים ומשונים, שבסופם הוא תמיד קלט שעשה את טעות חייו וירד על ברכיו. לפעמים רקמת נקמות מתוקות והיו גם כמה ימים בהם הוא הופיע לך בחלומות.

עכשיו את מנסה למצוא בחור חדש. במצב הנוכחי את עשויה למצוא את עצמך מגיבה לבן זוגך הטרי כאילו הוא בן זוגך הקודם. לאו דווקא משום שהוא יעשה את אותם דברים או משום שהוא דומה לו, אלא מכיוון שאצלך נוצרה מערכת מסוימת של 'אמונות' לגבי בני זוג.

את סוחבת מטען שלילי

איך המנגנון הזה עובד? כמעט בכל סיטואציה שאנחנו חווים, אנחנו יוצרים מערכת של 'אמונות', לא בהכרח מודעות, ולוקחים אותן איתנו להתנסות הבאה. אם ההתנסות שלך היתה שלילית והיא נותרה לא סגורה, יש סיכוי שלקחת ממנה 'אמונות' שלא ישרתו אותך. יש אינסוף אמונות כאלה. אתן לך שתי דוגמאות.

למשל, יכול להיות שבעקבות הפרידה הכואבת קיבלת החלטה לא מודעת שאומרת: ''בן הזוג שלי תמיד יפגע בי''. את מסתובבת עם 'אמונה' שלא משנה מה תעשי, במוקדם או במאוחר החבר החדש שלך יקום וילך. במצב כזה, כמה תתני לעצמך להתקרב אליו? כמה תרשי לעצמך להרגיש ולאהוב אותו מכל הלב? רוב הסיכויים שקשר זוגי בו את נזהרת שלא להיפגע- לא יצליח להתקדם ולהעמיק.

את מגיבה לאקס שלך

הנה דוגמא נוספת. נניח שיצרת 'אמונה' לא מודעת כזאת: ''אם אעשה כל מה שירצה, אם לא ארגיז אותו, הוא לא ילך''. ואז, עם החבר החדש שלך, שהוא במקרה הבחור הכי סובלני והכי נחמד בעולם, את רואה מול העיניים את האקס שלך ומגיבה בעצם אליו: את לא מביעה את דעתך, ועסוקה רוב הזמן בלרצות אותו. סביר להניח שאם לא תבואי לידי ביטוי ביחסים, ואם לא תהיי באמת נוכחת בהם, הם לא יחזיקו מעמד.

את יכולה לשאת על גבך מטען של קשר לא סגור גם בתוך קשר מחייב וחתונה, לאורך חיים שלמים עם בן זוגך החדש. אני מכירה אדם שרק אחרי עשר שנות נישואים ושלושה ילדים נפל לו האסימון, שעדיין לא נתן את כל כולו ליחסים עם אשתו ושהוא עדיין שומר את עצמו לאקסית שלו. היום הוא החליט סוף סוף לסגור את היחסים ההם כמו שצריך כדי להתפנות וליהנות מחייו.

הקדישי זמן, מחשבה ותשומת לב על מנת לסגור את קשרייך הקודמים. בואי אל תוך היחסים החדשים שלך נקייה וחופשייה.

עירית לוי, מאמנת אישית עם ניסיון מעשי של 9 שנים בתחום האימון, עם תוצאות פורצות דרך של עשרות מאומנים, עם יכולת הבחנה בהירה וחדה, ויכולת גבוהה לתרגם תובנות לתרגול מעשי מדויק, ולכן גם יעיל, ועם אהבה גדולה למקצוע.

מתמחה באימון בתחום ההורות והמשפחה, ובאימון ליצירת זוגיות, אך מלווה תהליכי אימון הנוגעים גם בשאר תחומי החיים (לימודים, כסף, קריירה, מימוש עצמי ועוד).

התהליך שאני מציעה משלב שחרור פנימי עמוק מדפוסים כובלים - והגשמת יעדים במציאות החיצונית. אני מאמינה ששחרור פנימי כזה הוא המצע למימוש חלומות. http://www.LoveCoaching.co.il.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב