דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיפוש פטנט 

מאת    [ 25/12/2008 ]

מילים במאמר: 606   [ נצפה 2443 פעמים ]

חיפוש פטנטים
אחד התנאים לקבלת פטנט בארץ או במדינות אחרות הוא שההמצאה תהיה חדשה. על מנת לוודא ככל האפשר שהמצאה אכן חדשה, מומלץ לממציא לערוך חיפוש או סריקת פטנטים ראשונית באתרים השונים באינטרנט על מנת לוודא שההמצאה אכן חדשה. כמו כן, יוכל הממציא לבדוק פטנטים מתחרים. יש לציין שחיפוש כוללני לוידוא חדשנות צריך לכלול פטנטים, מוצרים, מאמרים מדעיים, ידיעות, פרסומים באינטרנט ועוד. במצב קיצוני, פטנט יכול להיות מאויים אפילו על ידי טכנולוגיה עתידית שהוצגה באופן מפורט מספיק בסרט של ג'יימס בונד.

טיפים לחיפוש ראשוני באתרים חופשיים באינטרנט, באופן עצמאי וללא כל תשלום

משרד הפטנטים האמריקני: http://www.uspto.gov/patft/index.html
באתר משרד הפטנטים האמריקאי מאוכסנת כמות עצומה של פטנטים שניתנו בארה"ב משנת 1790. עד שנת 1976 הפטנטים הוכנסו כתמונות סרוקות של דפי הפטנט, ולכן עד שנה זו ניתן לחפש פטנטים על פי מספר פטנט או על פי סיווגו בלבד. משנת 1976 ואילך נסרקו הפטנטים על ידי מזהה אופטי או הוכנסו כקובץ מחשב, ולכן משנה זו והלאה ניתן לחפש פטנטים על פי מילות מפתח אשר מופיעות בתוך הטקסט עצמו. משנת 2001, מתפרסמות באתר גם בקשות פטנט שהוגשו בארה"ב. הבקשות מתפרסמות 18 חודשים לאחר הגשתן. ניתן לערוך באתר האמריקאי חיפוש בולאני פשוט או מתקדם על פי מילות מפתח (לרבות שם הממציא, שם החברה, חיפוש על פי ארץ בכורה וכו'). ניתן גם לבצע חיפוש חכם, לדוגמה על מנת להגדיל את סיכויינו למצוא פטנט בו נמצאת מילה מסוימת, נוסיף את הסימן "$" בסוף המילה ונקבל את כל הפטנטים עם הסיומות האפשריות של אותה מילה ספציפית, לדוגמה: הכנסת מילת המפתח protect$, "תציג" את כל הפטנטים שבהם מופיעות בתוך הטקסט המילים protecting, protection, protected, protector וכו'. אם נכתוב סימן שאלה באמצע המילה נקבל את כל האותיות האפשריות שיכולות להיות באמצע המילה. למשל אם נכניס את מילת המפתח c??l, נקבל את כל הפטנטים שבהם מופיעות בטקסט המילים call, cool, coil. על מנת לראות את השרטוטים המופיעים בפטנטים, ניתן להיכנס ל Images. לשם כך יש להוריד דרך האתר את התוכנה AlternaTiff
משרד הפטנטים הבריטי: http://gb.espacenet.com
באתר זה ניתן לבצע חיפוש על פי מילים המופיעות בכותרת(title) או מילים המופיעות בתקציר של הפטנט (abstract), וגם על פי פרטים נוספים כמו שם הממציא, שם החברה שבבעלותה הפטנט ועוד. החיפוש באתר זה מאפשר כניסה לפטנטים אירופאים כמו גם פטנטים מארצות אחרות כמו יפן, קוראה, ארה"ב, סין ועוד. לפעמים ניתן לראות רק את התקציר של ההמצאה שכן הפטנט רשום בשפה זרה, ולעיתים אפילו לא את זה, אלא רק את שם הפטנט. ניתן למצוא באתר פטנטים החל משנת 1978 ועד היום.
ספריית הארגון העולמי לקניין רוחני: http://ipdl.wipo.int
אתר זה מאפשר לערוך חיפוש בבקשות PCT בינלאומיות שפורסמו. ניתן להיכנס לחיפוש בקשות כאורח guest. החיפוש דומה בעיקרון לחיפוש באתר האמריקאי, וניתן לעיין בבקשות הפטנט. יש לשים לב, הפרסום כולל גם את דו"ח חיפוש הפטנטים שנערך על ידי רשות הפטנטים הרלוונטית. דו"ח זה יכול לתת אינדיקציות נוספות לגבי אפשרויות רישום הפטנט.

אם רוצים לערוך חיפוש המתייחס לפטנטים שנרשמו בישראל, יש לעשות חיפוש ידני בספריית רשם הפטנטים בירושלים.

ניתן לערוך חיפוש מעמיק יותר במאגרי מידע ממוחשבים אליהם ניתן להיכנס בתשלום. בחלק מהמאגרים, האינפורמציה המגיעה ממשרדי הפטנטים עוברת ניתוח מקצועי של עורכים לפני ההזנה. דוגמה למאגר מקיף כזה הוא www.derwent.com. במאגרים כאלה ניתן לערוך חיפושים מתקדמים לרבות חיתוכים ואיחודים על פי מילות מפתח, סיווגי פטנטים, שמות ממציאים, שמות בעלי פטנטים וכו'.
מידענים ועורכי פטנטים, בדרך כלל, מנויים על מאגרי פטנטים בתשלום וניתן לעשות דרכם חיפוש מקצועי בתשלום.

לאחר ביצוע החיפוש וקבלת תוצאות החיפוש שהתקבלו מאתרי הפטנטים החופשיים ו/או ממאגרים שבתשלום, ניתן לפנות אל עורך פטנטים ולבקש את חוות דעתו באם הפטנטים או בקשות הפטנט או הפרסומים השונים שנמצאו, מאיימים על החדשנות של ההמצאה החדשה. וכן, האם ישנה חדשנות באמצאה החדשה.

נוסיף עוד, סיבה נוספת לערוך חיפוש פטנטים מקיף היא במקרים בהם יזם עומד לצאת לשוק עם מוצר חדש. כדאי לו לאותו יזם לבדוק שאינו מפר פטנטים של אחרים.


ד"ר מרגנית (מגי) גולדרייך - עורכת פטנטים רשומה בישראל

מוסמכת תואר שלישי (.D.Sc) בהנדסה כימית (חומרים פעילי שטח, פולימרים, מיקרוסקופיה) בטכניון בחיפה
מוסמכת תואר שני (.M.Sc) בהנדסה כימית (ביורפואה - שחרור מבוקר של תרופות) באוניברסיטת בן גוריון
בוגרת תואר ראשון (.B.Sc) בהנדסה כימית (מסלול ביוטכנולוגיה) באוניברסיטת בן גוריון
בעלת ניסיון רב במחקר בסיסי ויישומי במסגרת הטכניון ואוניברסיטת בן גוריון, תוך שיתוף פעולה עם חברות תעשייתיות שונות בארץ ובעולם
בעלת ניסיון עשיר בעריכת בקשות פטנט בתחומים שונים ובהגשת בקשות פטנט בארץ ובחו"ל, ייצוג מול רשם הפטנטים וסימני המסחר, וכתיבת חוות דעת
דוברת וכותבת עברית ואנגלית
חברה באגודת עורכי הפטנטים בישראל
מעבירה הרצאות וסמינרים בפורומים שונים
http://www.gold-patent.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב