דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מנהל אמיתי ? ניהול אותנטי 

מאת    [ 19/03/2006 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 5188 פעמים ]

הספרות המקצועית גדושה בדוגמאות של אנשים ש"עשו את זה". הטרנד החדש גורס שכל מנהל ופוליטיקאי שהצליח מוציא ספר על פילוסופיית הניהול שלו. קשה שלא להתפתות לאמץ את העקרונות שיישם מישהו אחר, ועוד כל כך בהצלחה. הרי מי אנחנו שנתווכח עם ההצלחה של ג'ק וולש, שכוללת מהפכה בג'נרל אלקטריק, של מייקל דל שייסד את דל מחשבים, של ביל גייטס מייסד מייקרוסופט, או של ג'וליאני, ראש העיר הכריזמטי של ניו-יורק שכיהן בה בעת אסון התאומים? ומדוע ללכת רחוק, כאשר גם פוליטיקאים כאן אצלנו מרבים להוציא ספרים, ולראיה ניתן לראות את שרון, רבין ועוד רבים נוספים.

עם זאת, כאשר מנהל מנסה ליישם את העקרונות של מנהל אחר, הוא עלול למצוא עצמו מאבד מהאמינות שלו בעיני עובדיו וסביבתו העסקית. הסביבה עלולה לראות בכך משחק מעושה, ולהסיק מכך שהמנהל חסר אמינות.

אותנטיות מתייחסת לתכונות הפנימיות שנמצאות אצל מנהל באופן טבעי. מנהל צריך למצוא איזון בין האישיות האמיתית, האותנטית, שלו, לבין מידת ההפנמה של ידע חדש. ההפנמה והיישום של כישורים חדשים אינם רק שאלה של מידה, אלא גם תוצר של הנסיבות העסקיות ושל נקודות החוזק של המנהל.

היכולת למצוא את האיזון הזה, הוא בדיוק הדבר שמבדיל מנהלים גדולים משאר המנהלים. כאשר מנהל מגדיל את סט הכלים הניהוליים שלו ויודע מתי להשתמש בכל כלי, אין מדובר בהעמדת פנים, וההתנהלות נתפסת כאמינה ואמיתית.

לדוגמא, לא כל מנהל יבלע את המתחרים כמו ביל גייטס. עם זאת בהחלט יכול להיות שהארגון שלו ינהל את הידע הארגוני וינצל את האינטלקט של כל עובד, על פי שיטתו של גייטס. מבחינה אישיותית, ייתכן שהמנהל אינו כריזמטי כמו ג'וליאני, ומתן נאומים בפני הציבור ובפני עובדיו אינו הצד החזק שלו. אך ייתכן בהחלט שניהול צוות מומחים וקבלת החלטות משותפת יתאימו לו ולארגון שלו.

כמנהל, תוכל לעשות שלושה דברים כדי להשאר אוטנטי ולהתפתח באותו הזמן:
1. דאג להעשיר את עצמך. הידע שלך הוא הכלי המרכזי שלך בעולם הניהולי. הידע הניהולי מתחדש כל הזמן וחשוב מאוד להתמצא בידע החדש משימוש מושכל בכוח ועד אינטליגנציה רגשית, מבנה ארגוני, התנהגות ארגונית, מוטיבציה, פוליטיקה ארגונית, האצלת סמכויות ועוד.

2. קבל משוב בונה. אם יש לך אנשים בסביבתך העסקית שאתה סומך עליהם, תוכל לבקש מהם פידבק בונה על ההשפעה של ההתנהגות שלך על הסובבים אותך.

3. לבסוף, תוכל להשכיר את שירותיו של יועץ ארגוני, שיסייע לך בעיבוד האינפורמציה, ויספק לך משוב על אופן הניהול האישי שלך, בהתאם לכישוריך, ליכולות שלך ולצרכי הארגון.

ובכל שיטה שתיבחר, אל תשכח מי אתה ומהם הצרכים של הארגון שלך.
גלי שרון הינה יועצת ארגונית ומנהלת של חברת קי-לידר שירותי ייעוץ. גלי בעלת תואר שני בניהול, בהתמחות התנהגות ארגונית מאוניברסיטת תל אביב. היא בעלת ניסיון נרחב במגזר הפרטי והציבורי בפיתוח ארגוני, הטמעת אסטרטגיה ופיתוח מנהלים.
http://www.key-leader.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב