דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא עוד מאמר על איך לצאת מהמינוס 

מאת    [ 24/12/2008 ]

מילים במאמר: 548   [ נצפה 3103 פעמים ]


לא עוד מאמר על איך לצאת מהמינוס

לצאת מהמינוס, היא, ככל הנראה, אחת הדאגות המרכזיות של הישראלי הממוצע. בחיפוש אקראי במנוע חיפוש "גוגל", תמצאו 28,900 תוצאות לביטוי "לצאת מהמינוס". נכון, המספר הוא מזערי לעומת מספר התוצאות שתקבלו כאשר תחפשו לדוגמא "לצאת מהצבא" (99,200 תוצאות) או "לצאת מהארון" (111,000 תוצאות) בכלל.

אלפי מאמרים הופצו בנושא, מאות ספרים נכתבו על ידי מיטב המומחים, כולנו מודעים לכך שמינוס זה לא דבר טוב ובכל זאת, מדוע למעלה מחמישים אחוז מהמשפחות והבודדים בישראל החליטו לחיות ברמת חיים נמוכה יותר, קרי מוציאים יותר ממה שמכניסים הביתה ועל כן יש להם שותף בכיר שמשתתף אך ורק בהוצאות, שלוקח ביס מהצלחת של הילדים שלהם (לפעמים את הצלחת כולה), שהוא במקרה הטוב הבנק ובמקרה הפחות טוב, גורם מפוקפק בשוק מפוקפק לא פחות.

בטח אתם שואלים את עצמכם, או קי, מיכאל, אז מה יש לך לחדש?
נספר לכם סיפור קצר. כאשר שחקנית העל אליזבט טיילור נישאה בפעם השביעית (והלא אחרונה...) עם הסנטור ג'ון וורנר, עיתונאים שאלו את הבעל החדש והמתרגש: נו מה יש לך להגיד? ענה הסנטור: מה אני אגיד לכם..., אני מניח שהרבה מה לחדש אין לי, אבל אני אשתדל להיות מעניין... (יאמר לזכותו שהוא החזיק מעמד שש שנים, עד שהפסיק להיות "מעניין"...).

הבנתם? מה?, להתחיל לספר לכם איך תנקו את הבית לבד ואז תחסכו את העוזרת? אבל גם היא במינוס ולמה לגרום לעוד מובטל בישראל? להגיד לכם ללכת לסופרמרקט עם רשימה ולהשאיר את הילדים בבית? בטח שמעתם זאת עשרות פעמים רק בשבוע האחרון. לנסוע במהירות 80 קמ"ש כי זו המהירות בה מכוניתכם חוסכת הכי הרבה? גם ככה אתם תקועים בפקק כל בוקר בדרך לעבודה...

אה, בטח אתם מצפים שאני אדבר על הגדלת ההכנסות. כאילו לא שמעתם על כך... או קי, אני אחדש לכם, אני בטוח שעל חלוקת עיתונים בשעות הבוקר לא סיפרו לכם, ועל כך שאולי תשמרו על התינוק של השכנים פעמיים בשבוע כשהם הולכים לחוג יוגה ולקורס הכנה ללידה (שעוד מעט יתקצצו גם הם במסגרת התכנית לצאת מהמינוס...).

הכל נכון! תקציב המשפחה צריך להיות מאוזן. הגדלת ההכנסות, במידת האפשר, וצמצום בהוצאות הינם צעדים הכרחיים, בטח למי שחיי במינוס כרוני, אך גם לאותן המשפחות אשר המונח מינוס בבנק לא דפק (בינתיים) על דלתותיהן.

האיזון בין ההכנסות להוצאות, יקבע, לא רק האם כרטיס האשראי יכובד במסעדה והצ'ק שנתתם למתנ"ס לא יחזור, אלא גם ואולי בעיקר, האם אתם אנשים שחיים ברוגע, שמגשימים את יעדיכם הכלכליים והאישיים, או שמה, אנשים לחוצים, מוטרדים מהאוברדראפט שמלווה אתכם שנים רבות, אותו מינוס ש"נדבק" אליכם ולא נותן לכם להירדם בלילה...

מה לא חידשתי לכם כלום? רגע, הבטחתי בכלל לחדש משהו? השתדלתי להיות מעניין. האם אתם חושבים שיש דברים שלא נאמרו, המלצות שלא נכתבו באותן 28,900 תוצאות "איך לצאת מהמינוס"?

עכשיו תפקידכם לחדש, כן! להפסיק לחפש ולהתחיל ליישם, אם או בלי קשר למשבר הנוכחי.

איך מתחילים? פשוט מאוד, יש משפחות שיכולות להתמודד עם המשימה באופן עצמאי, שיחה משפחתית, בלי טלוויזיה ברקע ואחרי שהילדים הקטנים הלכו לישון (את הגדולים כדאי ואף חובה לשתפם), עוברים על כל מה שקניתם בשבוע האחרון, שבועיים, חודש, שלושה חודשים... מדרגים את הקניות, קובעים סדרי עדיפויות לעתיד, נכנסים למודעות אחרת, "מחליפים דיסקט".

תמיד נשאלת השאלה, אך למה לא עשיתם את זה עד היום? נכון, אבל עכשיו זה הזמן להסתכל קדימה. את הנסיעה לחו"ל בקיץ שעבר כבר לא תוכלו לבטל...

ו"פרסומת" אחרונה לסיום, איך לא? התייעצות עם יועץ אובייקטיבי, מומחה לכלכלת המשפחה שיכוון וידריך אתכם, עשויה להפוך לפריצת דרך כלכלית למשפחה, כי לפעמים צריך את ה"אח הגדול" כדי לזכות ברייטינג...
מיכאל סירולניק, יועץ ומאמן לכלכלת המשפחה, בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל העסקים.
בעל ניסיון רחב של למעלה מ - 20 שנה במגוון תפקידים בכירים בתחום ניהול כספים, בקרה תקציבית, מערכות שכר ומשאבי אנוש.

בוגר קורס ליועצים ומאמנים לכלכלת המשפחה בשיטת "אש-לידור", במסגרת המכללה ללימודי כלכלת המשפחה והמרכז להשכלה פיננסית מבית "מטריקס".

מייעץ למשפחות בנושאים פיננסים שונים, בנייה והטמעה של תכנית להבראת תקציב המשפחה, יציאה מהמינוס, בניית תקציב משפחתי,תכנון ומימוש יעדים כלכליים, מיפוי והיערכות לסיכונים.

http://www.familyec.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב