דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צוואת - ''שכיב - מרע'' 

מאת    [ 23/12/2008 ]

מילים במאמר: 974   [ נצפה 3280 פעמים ]

אברהם פכטר - עו"ד

הצוואה הפוליטית של אולמרט מזכירה אדם שיודע שימיו ספורים (בשלטון ובפוליטיקה) והוא מתחשבן ומסנדל את כל יריביו - אויביו ומתחריו.

התנהלותו בסוף הקדנציה תביא נזקים ישירים עקיפים ובחלקם בלתי הפיכים.

יש למנוע את "ההשתוללות" הזו, כי אין לו מנדט לגיטימי מוסרי וציבורי למהלכים שהוא עושה ויוזם. איפה בג"צ - כשבאמת צריכים אותו.


* מאת: עו"ד אברהם פכטר


במקום למלא "טופס טיולים" ולהחזיר ציוד, אולמרט מטייל בעולם (ע"ח המדינה), מפזר הבטחות, פותח דיוני סרק, ממליץ על מהלכים, מציע הסכמים, פריצות דרך, ובעיקר מצפצף על כולם.

בהתחשב בעובדה שנשארו עד הבחירות כ-50 יום (עם שבתות וחגים), אולמרט מלא תזזית והצעות כרימון. מבחינה ציבורית, נשאלת השאלה, איך קורה שראש ממשלה כושל, נחקר, מתפטר שמפלגתו למעשה מתנערת ממנו, ממשיך בתפקידו בצורה כה אנרגטית.

מ"מ ראש הממשלה יו"ר קדימה ציפי לבני, גם סגנה שאול מופז, לא מסכימים עם מהלכיו, לבני מתנגדת פומבית להצהרותיו המדיניות על נסיגות, פריצת דרך עם סוריה ואפילו לחלק ממהלכיו הכלכליים, שלא להזכיר את האופוזיציה.

מורשת אולמרט

האמת - אין לאולמרט מורשת, לא עבר, לא הישגים ומה שכן יש לו (12 חקירות משטרה + טיוטת כתב אישום), הוא לא רוצה שיזכרו לו את עברו הבעייתי הזה.

מוזר, עד כמה מצער הדבר כשבאים לסכם את הקדנציה של אולמרט ומתברר שבדף החיוב אין הרבה מה לכתוב, להדגיש ולציין ולעומת זאת, בדף השלילה, דף אחד לא מספיק.

המטרות האחרונות של אולמרט

כדי לסיים את הקדנציה, עם טעם טוב פוליטי, מנסה אולמרט בכל מחיר (והדגש הוא על כל מחיר) להראות, להתחיל, מהלך מדיני כלשהו שיש בו מן החיוב, מן המעשה הנועז, כדי להצביע על סיום חיובי מינימאלי, להבדיל "מכל מחיר" בעניינו של גלעד שליט.

הרי לא מתקבל על הדעת שבמהלך כל שירותו הפוליטי, בליכוד ובקדימה, הוא לא ראה, לא הבין, לא השכיל ללמוד את מה שנראה כ"מקסם שווא" של פוליטיקה אחרת, בנוסח הצהרותיו על נסיגה לקוי 67 (עם תיקונים קלים), על חלוקת ירושלים, על הסכם עם סוריה, שפירושו ירידה מוחלטת מרמת הגולן, תמורת ניירות עם חותמות אדומות, שלא מתאימות לשימוש בשירותים.

מה החיפזון, מה הבהלה - בעוד 50 יום, תקום ממשלה חדשה עם מנהיגות חדשה, אשר עליה מוטלת החובה לטפל בנושאי ביטחון מדינה, גבולות והסכמים עם אויבינו.

והשאלה היא - "מי שמך" - בערוב ימיך הפוליטיים להשאיר לנו צוואת "שכיב מרע", כדי לתת לאויבינו הששים להשמידנו, בסיס וראיות לטיעונים נגדינו, נגד עמדותינו הפוליטיות והביטחוניות.

מי הסמיך אותך - על דעת עצמך, לנהל שיחות גלויות וחשאיות, בעלות השלכות בינלאומיות, לאומיות וביטחוניות שהממשלה החדשה תצטרך להתמודד איתן.

אמנם - היועץ המשפטי לממשלה, אישר כי יש לממשלת מעבר הזכות הלגיטימית לנהל מו"מ עם מדינות - מבחינת החוק היבש, אבל עם מ"מ ראש הממשלה ורוב הממשלה מתנגדים למהלכים אלה, הזכות הלגיטימית נסוגה מפני הזכויות הציבוריות והמוסריות של מדינת ישראל ואזרחיה.

לא יתכן, שראש ממשלת ישראל - ב-50-60 ימים אחרונים לשלטונו הכושל והרעוע עד כה, ינהל "מכירת חיסול", של נכסי המדינה, יהמר על גבולותיה וביטחונה ומצפונו לא יציק לו.

התנהלותו של אולמרט מזכירה לי את הסרט הישן, בו אומרים לגיבור אחרי בדיקות בבית חולים, כי נשארו לך 6 חודשים לחיות.

מה עושה גיבור הסרט - חשבון נפש על חיו, עברו ומשפחתו, הישגיו וחלומותיו ומחליט להגשים חלומות ילדות, לראות מקומות, לעשות מעשים טובים לפני היעלמותו, ולחסל חשבונות עם יריביו ושונאיו.

לאולמרט קרה אותו דבר. במאמר קודם ציינתי שלדעתי עבר עליו משבר, מלווה בחרדות על שמו ותפקודו בהיסטוריה. מבחינה קלינית הייתי מגדיר זאת "כאירוע מוחי פוליטי" שהביא אותו להצהרות מדיניות חסרות סיכוי ושחר.

אז מה בכל זאת מריץ אותו, כפי שאמרתי ניסיון נואש ופתטי להשאיר אחריו שובל חיובי כלשהו, הישג ולו מינימלי חיובי מדיני, רק שלא יגידו אולמרט התפטר בשל שחיתות שלו, חבריו, מפלגתו ומקורביו.

חבל, חבל מאד שמאמצים אלו שלא צלחו עד עכשיו, עם ראשי ממשלה קודמים, ובמהלך הקדנציה שלו, יביא למדינת ישראל נזק ישיר ועקיף שקשה לתאר.

הניסיון לקשור את פתרון הסכסוך עם סוריה דרך המתווך התורכי, תוך מתן הבטחות והצעות, ללא סמכות, ללא אישור ממשלתי או אישור העם, עם זה בבחירות ועם במשאל-עם, הוא חמור, חסר אחריות, לא מוסרי, לא לגיטימי וגובל בשערורייה.

להערכתי - הנזקים שיגרום אולמרט בטיוליו בעולם, ע"ח הציבור ובניגוד לדעתו, עולים ויעלו על הכישלונות שהתלוו בקדנציה השלטונית הקצרה שלו.

יצא מכך - שרצה לברך את עצמו - אבל למעשה יצא מקלל עצמו ומשאיר אחריו שובל ארוך של נקודות שליליות וחורים שחורים, שההיסטוריה תצטרך לטפל בהם בעתיד.

נקודות למחשבה:

1. איפה שרי הממשלה, שרי קדימה, חברי הכנסת שלא מונעים מאולמרט, על אף מגבלות משפטיות של ממשלת מעבר, את המשך טיוליו והצהרותיו הפוליטיות המזיקות לישראל.

2. למה ביבי לא שש אלי "עימות" עם לבני וברק. השיטה של שרון לא מתאימה לכולם, ולא פועלת לטובת מי שלא שרון.

3. המחשבים בפריימריס של קדימה עבדו נכון ויפה, חבל שלא כך המפלגה. איפה "הפוליטיקה האחרת" - איפה הדמויות החדשות המובילות והמבטיחות - האם אלה נחמן שי (מקום 15) או פרופ' בן ישראל, פרופ' בן ששון וד"ר אביטל, מפקד סיירת מטכ"ל בעברו שנדחקו מחוץ לרשימה הריאלית ע"ח עסקנים זוטרים ואפורים שנדחפו קדימה ברשימת המועמדים.

4. נמאס לשמוע מראשי המפלגות את הנוסחה: אצלנו רשימה מצוינת, אנשים איכותיים, אנחנו ננצח ונוביל, גם אם הסיכויים לכך קלושים.

5. הנשיא הסורי אסד, שלח מסר ברור לממשלת ישראל בעניין לבנון וחיזבאללה - לעניין הספקת נשק והתעצמותם הצבאית בנוסח: "השומר חיזבאללה הנוכי". כדאי להפנים זאת.

6. סקופ בלעדי - אולמרט יצא שוב לתורכיה כדי להיפגש עם שחקן הכדורגל בלילי, ולהחזיר אותו לבית"ר ירושלים - לזה יש לו סמכות.

7. אין לנו "פוליטיקה אחרת" וחבל. אין לנו הרבה ח"כים איכותיים, כפי שהבטיחו לנו, אבל יש לנו ארץ "נהדרת".




הכותב הוא עורך-דין, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז ומשנה ליועץ המשפטי של מועצת העתונות ופרשן משפטי בהווה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב