דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על איזה בוקר אתם חולמים ? 

מאת    [ 21/12/2008 ]

מילים במאמר: 585   [ נצפה 2709 פעמים ]


על איזה בוקר אתם חולמים ?
הכנתי לכם תוכנית מקיפה לבוקר מסוג אחר.
בוקר טוב באמת, שפועל על כל החושים ומבטיח יום נהדר.

יגאל אדר M.A. בחינוך ומנהל , מורה ומטפל בשיאצו וטווינה, מנחה קבוצות.

מי שקל לו לקום בבוקר-שיקום! אם לומר זאת בעדינות היא לא בדיוק החלק הכי נעים של היום.להיאבק עם השעון המעורר,לריב עם הילדים שיתלבשו כבר,לחפש בפאניקה את המפתחות לאוטו,לגלות שנגמר החלב,לראות איך הזמן רץ בלי שהספקנו ללגום מהקפה...כל כך קל לקום על צד שמאל. מחר, אנחנו מבטיחים לעצמנו, מחר נקום לבוקר של יום חדש.מחר נזכור לכוון את השעון המעורר,נחייך בחיבה אל בן הזוג ונגיע בזמן לעבודה. יש לי דרך חדשה בשבילכם: מחר אתם באמת הולכים לקום אחרת בטכניקות מתחום הרפואה המשלימה, בטכניקות שונות כגון : מדיטציה, טנטרה יוגה, דמיון מודרך ורייקי עצמי.

מדיטציה
אפשר להישאר בפיג'מה או ללבוש בגדים נוחים.שבו על המיטה בישיבה מזרחית,השעינו כרית גדולה על הקיר והישענו עלייה בנוחות.עכשיו התחילו במדיטציה:התרכזו בנשימה.שאפו עמוק אויר בספירה של 4,ונשפו אותו לאט בספירה של 8.חזרו על הפעולה כמה פעמים.לחמצן יש השפעה מרגיעה על גלי המוח.בצורה זו של נשימה קיבולת החמצן הטרי גדלה משאיפה לנשיפה,וכך גם ההשפעה המרגיעה.בעודכם מתרכזים בנשימה,מקדו את תשומת ליבכם באזור העין השלישית- בין הגבות.אחרי כמה רגעים תחושו ותראו צבעים שונים,שמרחפים סביבכם וממלאים אתכם.התמכרו לתחושה ודמיינו כיצד הצבעים אופפים אתכם.צרו בדמיון בועה גדולה,רצוי בצבע ירוק (זה הצבע המרגיע ביותר),ורחפו בתוכה.הישארו במצב זה כ- 10 דקות.

טנטרה יוגה
שבו גב אל גב בישיבה מזרחית על שטיח או על כרית גדולה ונוחה.הקשיבו לנשימה של בן/בת הזוג והרגישו את החום שעובר אליכם מהגוף הצמוד אליכם. לאט-לאט תוכלו להבחין איך הנשימות שלכם ושל בני הזוג מתחילות להשלים זו את זו וליצור תנועה מעגלית:כשבני הזוג נושפים,שואפים- ולהפך.אחרי כמה דקות של נשימות התחילו לנוע בצורת "וישרים" מצד לצד,כאשר הגבות צמודים ומתחככים קלות זה בזה.בשלב הראשון התמקדו בחיכוך של הגב העליון ואזור השכמות:שם ממוקמת צ'אקרת הלב,אחראית לתחום הרגשי.עבודה עליה תסייע לשחרר חרדות,פחדים וקונפליקטים הקיימים בזוגיות.כעת עברו להתמקד החיכוך של אזור הגב התחתון והמותניים.לגב התחתון יש השפעה על צ'אקרת המין,שמזרימה כוח ואנרגיה.אם טרם התעייפתם או חזרתם למיטה (לפעילות זוגית מסורתית יותר),הישארו בתנוחת הישיבה.הישענו גל גבו של בן הזוג,כשהוא נע קדימה ומתכופף לרצפה.כך גם תעניקו לגב שלכם מתיחה מלאה,וזה לזה תעניקו חוויה של תמיכה,המגבירה את תחושת הקרבה.

דמיון מודרך
הרעיון מאחורי התרגיל הוא שכאשר אנו יודעים מראש איך נתנהג במצב מסוים,אנחנו מגבירים את יכולת השליטה שלנו ומשפרים את הביטחון העצמי. ההתמודדות עם האירועים נעשית קלה יותר ומפחידה פחות. שבו ישיבה נוחה על כיסא.בעיניים עצומות שאפו ונשפו עמוק כמה פעמים.דמיינו את המצבים שבהם אתם עתידים להיתקל במהלך היום (פגישות,טלפונים).העבירו בראש את כל הפרטים הרלוונטיים:מה תלבשו בפגישה,איך תפתחו את שיחת הטלפון וכו'.במקביל דמיינו גם את הצד השני:את המראה,את שפת הגוף,התגובות(גם אם מעולם לא נפגשתם איתו).כעת העלו בדמיון שתי אפשרויות של תסריטים:התסריט הטוב והתסריט הרע.מה תאמרו את תיתקלו בסירוב,איך תגיבו אם תשמעו אמירה שלא נוחה לכם,ולהפך:דמיינו את תחושת הסיפוק שלאחר פגישה מוצלחת או קבלת מחמאות על עבודה טובה שביצעתם.

רייקי עצמי
ברפואה הסינית הבטן היא מרכז האנרגיה של הגוף:בכליות מתאכסן הצ'י,אנרגיית החיים,ובמרכז הלב ממוקמת צ'אקרת הלב,האחראית לתחום הרגשי.ההתמקדות בשני אזורים אלה תמלא אותנו בכוח,בחיות ובמרץ.שכבו על שטיח כשכפות הרגליים מונחות על הרצפה.נשמו עמוק כמה פעמים.שפשפו את כפות הידיים כך שייווצר חום.הניחו את כפות הידיים על הבטן:כף יד אחת מתחת לטבור,וכף יד שנייה מעל אזור הטבור.שאפו עמוק אויר ונשפו אותו במשך כשלוש דקות. בכל נשיפה שחררו יחד עם האוויר גם את כל החרדות,הקונפליקטים והדברים שמטרידים אתכם.כעת הניחו כף יד אחת על מרכז הבטן,מעל הטבור,ואת כף היד השנייה במרכז החזה.תוך כדי נשימה התרכזו כל פעם בכף יד אחרת.כשאתם מתרכזים בכף היד התחתונה,דמיינו איך אתם ממלאים את הכליות באנרגיות של חיים,כוח,רצון ועשייה.כשאתם מתמקדים בכף היד שעל החזה,דמיינו שאתם מכניסים אל הלב שמחה,אהבה עצמית,הערכה עצמית,ותחושת יכולת.
יגאל אדר M.A.בחינוך ומנהל, מנחה קבוצות, מורה ומטפל בשיאצו טווינה ויוגה,סדנאות לזוגיות, מגשר.מנהל אקדמי ב"מרכז אלטרנטיבי"מרכז תקוונו,רח' אחד העם,נהרייה.

yigala62@walla.com
co.il .יגאלאדר.www
0502796868



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב