דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השפעתו השלילית של הטלפון הסלולארי בקרב ילדים 

מאת    [ 21/12/2008 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 5104 פעמים ]

הורים רבים רוכשים לילדיהם טלפון סלולרי, לצורך יצירת קשר רצוף וזמין בעת הצורך .על-פי נתונים רשמיים, יותר משישה מליון מכשירים נמצאים בשימוש בארץ, כאשר ל-60% מבני הנוער בגילאים- 12-16 יש טלפון סלולרי. ולא נשכח שבין הגילאים 8-9 השיעור הוא 45%. ובגילאים 5-7 השיעור כבר עומד על 10%.והחיזוק למימדים מדהימים אלו של התופעה , בכך שבמדינה מוכת טרור ופיגועים זה מקנה שקט נפשי להורים בעיקר.

אך ללא השגחת ההורים, ילדינו מדברים במכשירים למשך שעות ארוכות ביום, דבר שהוכח מדעית כי מכשירים אלו פולטים קרינה היישר לגופנו.במחקר שנערך ע"י ד"ר דני וולף- רופא ילדים ומומחה לנזקי קרינה, מוכח כי הקרינה הנפלטת ממכשירים סלולריים של הדור השלישי רבה יותר,כי הם חסרי אנטנות, וככל שמעבירים יותר מגה בייטים בשנייה, כך עולה עוצמת הקרינה.

לטענת הורים רבים שמסתמכים על חוות דעת של פורום החברות הסלולריות , הניזונות מוועדת מומחים בלתי תלויה שהוקמה בלונדון (וועדת סטיורט), שקבעה כי בשלב זה אין שום וודאות שקרינה גם החורגת מהתקן היא נטולת סיכון בריאותי. ההורים רוכשים את המכשירים מפני שהם מספקים בנוסף למתנה רצויה ומועדפת, גם אמצעי בידור, משחקים וגלישה לאינטרנט.

אך מאידך, אנו מודעים שהיו אירועים ותקיפות של ילדים, ע"י נרקומנים או ילדים יותר מבוגרים, שהסתיימו בפציעה או בנטילת המכשיר בכוח.

הורים רוכשים את המכשיר, בכדי לרצות או להגשים את רצון ילדיהם, כמתנת יום מולדת, בר/בת מצווה, לעיתים זה גם גורם סיפוק להורים עצמם.עפ"י מאמרה של אורנה יפת- ידיעות אחרונות, כיום ניתן לראות ילדים גם בני 5 עם נייד ביד. זה קורה כי ההורים מודאגים יותר , אך גם מהסיבה הפשוטה שהילדים רוצים, ואנחנו ההורים רוצים לרצות אותם. ומסקר אחר שנערך ע"י שלומי דונר- הצעירים הם צרכנים ישירים, לא תלויים בהורים,(למעט בקטע של התשלום), ומשפיעים על החלטות הבית כולו. הם עצמאיים, שואפים להיות מעודכנים, מחוברים למוזיקה, ולמוצרים ממותגים.הם תמיד מחפשים ריגוש ודרכים לביטוי עצמי ומעריכים זמינות ומיידיות.

אך לדעת רבים, מורים ופסיכולוגים כמוכן, ילדינו משתמשים במכשיר בעת השיעורים, מפריעים לאחרים ומה עוד לריכוז שלהם. המרכז למחקר גרעיני נחל שורק, פרסם מחקר שקובע כי ילדים פגיעים יותר ממבוגרים, מפני שהתאים בגופם מתחלקים מהר יותר, ועל פני תקופת חיים ארוכה יותר, והשפעת הקרינה ממכשיר הסלולר הינה לרבות על זמן התגובה, הזיכרון והפעילות החשמלית.

במחקר שערך פרופסור קורנשטיין- יחד עם חוקרים נוספים, הוכח כי חשיפה ארוכת טווח לקרינה סלולארית, עלולה לגרום פגמים בחלוקת החומר התורשתי בזמן חלוקת התאים.

אי לכך, תפקידנו כהורים - מחנכים, וחובתנו להסביר לילדנו את חומרת הקרינה והשלכותיה על בריאותם לעתיד, ואינני טוען להפסקה טוטלית ומוחלטת במכשיר הסלולארי בקרב ילדים, אך ניתן להגביל את השימוש בו. וזאת עפ"י המלצות המשרד לאיכות הסביבה, שיש לשלוף את האנטנה בעת הדיבור, ולקצר את משך השיחה, בכדי להקטין את מידת החשיפה לקרינה ממנו.
פרח שרוף : מנהל גף מחשוב ומערכות מידע, מורה ומרצה מחשבים ואבטחת מידע, תואר שני בניהול חינוך ומדעי התנהגות ומרצה בנושאי התמכרויות , אלימות ופשיעה.
http://www.bonjor.net
http://www.carmelcity.org.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב