דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לחבר בין שמיים וארץ - דו-שיח בין הרוחני לגשמי 

מאת    [ 21/12/2008 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 2506 פעמים ]

הניסיון לחבר בין מה שאנו קוראים "העולם המיסטי/רוחני" לבין "העולם הגשמי יומיומי" שאנו מכירים הוא לחם חוקם של מרבית אם לא כל העוסקים בתחום הנקרא "העידן החדש". כל קוטביות, בין אם היא רוחנית, המקושרת לעולמות עליונים ומדברת כל יום עם מלאכים ובין אם היא ארצית, מוערכת במיליונים של דולרים ומשיגה לעצמה כל דבר, בעצם היותה קוטבית, היא אינה מאוזנת ונידונה לחד ממדיות שסופה צר.

כל תחומי הטיפול וההתעסקות שלי, לרבות הכלים והמיומנויות, מטרתם אחת היא: לחבר את החיים ב"כאן ועכשיו", עם המשפחה והילדים, העבודה והחברים, עם העולם (האחר) שרואה את הדברים ללא תפיסת זמן ומרחב מוגדרים. בעצם היותו כזה, מסוגל מימד זה, להעניק לנו פריזמה רחבה יותר ונקודת מבט שאינה כבולה לפרמטרים פיזיים, ובכך להרחיב את היריעה של חיינו, להעניק לנו את אותו ערך מוסף שכה חסר כאשר מסתמכים אך ורק על חמשת חושינו.

לשם המחשה, דמיינו את עצמכם נוסעים במכוניתכם. עד כה התרגלתם לראות את הכביש עד העיקול הקרוב, עד היכן שיש אור, עד הרמזור או סתם עד קצה הראייה הפיזית שלכם.
עכשיו, תארו לעצמכם איך היתה נראית הנסיעה, אם היתה לכם האופציה להביט מלמעלה על הכביש, קצת כמו ממבט ממעוף הציפור או מגובהו של מטוס?
נכון שהייתם רואים הרבה יותר? ולכל הכיוונים? החישובים שלכם לגבי לאן לנסוע ואיזו פנייה לקחת לא היו מסתמכים יותר רק על מצב התנועה עד הצומת הבאה ואפילו לא מתחזיות גלגל"צ. חישוביכם היו נעשים בעלי אופי עם ראייה ארוכת טווח המביאים בחשבון מצבי תנועה, פקקים, תאונות, ומזג אויר על פני שטח רחב יותר.

זוהי בעצם אנלוגיה אשר מסבירה בצורה טובה את השימושים היעילים והתועלת המרובה שכלים כמו תקשור, קריאה בקלפים ומסרים מן המימד הגבוה יותר מעניקים לנו- אנשי מימד האמצע, אשר בחרו לחיות את חייהם בין שמיים וארץ ובכך אפשרו לעצמם את הטוב משני העולמות. העולם המיידי, על כל תענוגותיו, גווניו והישגיו והעולם הבלתי נתפס ע"י חושינו, על כל נפלאותיו, שמימיותו ותבונתו.

במילים אחרות, המימד המיסטי, מאפשר לנו לראות ולבחון את חיינו בזמנים קריטיים כגון צמתים מרכזיים, החלטות לא קלות, בחירות סבוכות או שאלות עמוקות שמעסיקות את כולנו כגון: "מה אהיה כשאהיה גדול/ה", "מהו היעוד שלי" "למה אני פה", "האם זה נכון להגשים את החלום עכשיו או כדאי לחכות קצת" "האם לתת צ'אנס לזוגיות קשה אך מאתגרת או לחפש זוגיות קלה ונוחה" ועוד ועוד... ישנן כל כך הרבה שאלות בחיים, שאנו רגילים שהמענה עליהן ניתן ע"י עבודה קשה, לאחר הרבה שנים ובעיקר כשכבר אין לנו חשק, רצון או כח לשנות דבר. אך מה אם היינו יודעים את התשובות לשאלות הללו מבעוד מועד ובאמת היינו מגשימים את יעודינו כאן על פני האדמה. היינו בוחרים לנו את הזוגיות אשר תתמוך בהתפתחות שלנו בצורה הכי טובה והיינו הופכים את החלום למציאות ומתחילים לחלום חלום חדש?...

מי מאיתנו שישכיל לחבר, למזג ולהכיל בתוך חיו/ה את שני המימדים הללו, בצורה הרמונית המעשירה האחד את השני, יזכה לחיים בעלי עושר רוחני ופיזי גדול. אותו ניצוץ אלוהי שכולם מדברים עליו אשר קיים בכל אחד ואחת מאיתנו יפעם בו או בה בצורה הכי מוחשית שיש והאחדות שאנו כה שואפים אליה עם האחר, עם היקום, עם ההוויה שלנו ועם החיים יהיה קרוב ומושג מאי פעם.

דרך צלחה לכם ולכן בכל אשר תבחרו.
אודליה כהן-גרין - 'חיבורים' www.hiborim.co.il

אודליה כהן-גרין עוסקת במודעות ורוחניות על גווניהם השונים והמרתקים. מציאת יעוד, הגשמת חלומות, הארה פנימית ומימוש העצמי דרך נתיב של חקירה פנימית עמוקה לעבר חיים בעלי אושר והגשמה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב