דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המשחקייה במרכז וראייטי - עכשיו לכל המשפחה 

מאת    [ 21/12/2008 ]

מילים במאמר: 516   [ נצפה 2597 פעמים ]

מרכז המשחקים [ממל"ה] במרכז וראייטי ירושלים מרחיב את היקף פעילותו. עד כה  רק ילדי המשפחה שהוגדרו כבעלי צרכים מיוחדים יכלו להשתמש במתקנים. מעתה יוכלו כל ילדי המשפחה לבוא וליהנות. משחקיית ממל"ה היא מרכז מתקני משחק טכנולוגיים שפותחו על ידי עמותת מילב"ת לשימושם של ילדים, מגיל שלש ומעלה, עם קשיים התפתחותיים, מוטוריים וקוגנטיביים שונים. המיוחד במתקנים הללו שהם מתאימים גם לילדים עם צרכים מיוחדים וגם לילדים רגילים. לכן הוחלט במרכז וראייטי לפתוח את המשחקייה לכל ילדי המשפחה. השימוש במתקני המשחקייה הוא חפשי וללא כל תשלום אך מותנה בתיאום מראש עם צוות המרכז.

 מרכזת המשחקייה מיה ליבנד, שהיא מרפאה בעיסוק במקצועה, מציינת כי עד כה נוספו למשתמשי המשחקייה עשרות משפחות ירושלמיות,  המגיעות יחד עם כל ילדי המשפחה לבילוי משותף במקום.  

תרומת המשחקייה למשפחה 

הבילוי המשפחתי, שאינו מפריד בין ילדי המשפחה הרגילים לבין הילד בעל הצרכים המיוחדים תורם לגיבוש המשפחתי, ומעניק לילד תחושת שייכות ושוויון במשפחתו. בנוסף יש בבילוי המשפחתי המשותף הקלה להורים. הם יכולים למצוא במקום מסגרת אחת לכל הילדים בלי לפזר אותם במקומות שונים. הביקור במשחקייה יכול להיות חווייתי חד פעמי או להפוך לבילוי קבוע. התמדה לאורך זמן במשחקייה, מאפשרת לילד להתקדם ולצבור חוויות חדשות, בהתאם לרמת התפתחותו. בכל שימוש והפעלה של מתקני המשחק השונים מזומנות לילד חווית חדשות, בין אם מדובר בילד שאובחן כבעל פיגור שכלי עמוק או עם לקויות מוטוריות ובין אם מדובר בילד רגיל. 

המשחקייה של מרכז וראייטי ירושלים [ממל"ה] מעוצבת כמגרש משחקים צבעוני בחלל רחב ידיים ומוגן וכוללת משחקי מכוניות עם שלט רחוק, אורגן צלילים , משחקי טלוויזיה, משחקי פנסים, משחקי כדור ועוד. כל המשחקים ניתנים להתאמה על פי יכולתו והעדפותיו של כל ילד. 

 לכל ילד מגיעה הזדמנות לשחק 

לדברי הצוות, אין זה מחזה נדיר לראות ילדים בעלי צרכים מיוחדים וילדים רגילים משחקים ונהנים ביחד, הרי זה מה שמייחד את המשחקייה. אותו משחק יכול לשמש את כל הילדים, בכל הרמות. מכוניות עם שלט הן משחק אהוב על כל ילד. עם כפתורים גדולים מספיק, יכול גם ילד עם בעיות מוטוריות ליהנות מהן. כך גם לגבי אורגן הצלילים, משחקי המחשב, הפנסים ושלל המשחקים הנוספים מהם כולם יכולים ליהנות, ללמוד, לשחק ולחוות חוויות הצלחה בתוך חלל רחב, נעים ובטוח. 

"אנחנו מאמינים כי כל ילד רוצה לחוות חוויות הצלחה ולכל ילד מגיעה הזדמנות לשחק ולהיות חלק מסביבה אקטיבית ומשחקת. מי שרוצה לבוא, מוזמן בשמחה. אנחנו מחכים לראותכם." - מסכמת מיה ליבנד רכזת המשחקייה.

 את המשחקים הייחודיים מפתחים כאמור מתנדבי עמותת מילב"ת- עמותה המתמחה בשיפור איכות חייהם של ילדים ומבוגרים בעלי צרכים מיוחדים וקשישים, באמצעות טכנולוגיה מסייעת.  

שעות הפעילות במשחקייה הן בימים א'-ה' מהבוקר עד הערב, ובתיאום מראש. בטלפון  5391906 - 02  או בדוא"ל var6@variety.org.il 

על הפעילות במשחקיה ועל החוויות שהיא מעניקה כותבת הדסה  ליבסקינד  בת  שירות הלאומי  המתנדבת במרכז :  

 משחקייה מיוחדת

 ..."אם גם אתם לא יודעים מה היא משחקיית ממל"ה, אל תרגישו שונים.המשחקייה המיוחדת הזאת נמצאת במרכז וראייטי ירושלים, ובתוכה ישנם שלל משחקים טכנולוגיים מקסימים..... אז למה לא ידענו על המקום הזה עד עכשיו?! גם אני לא הכרתי את המשחקייה עד שהתחלתי להתנדב בה במסגרת השירות הלאומי....  ...מדי יום אני רואה כאן ילדים שרצים פנימה בשמחה, מבלים עם מדריכים והורים, מגלים דברים חדשים וכמובן שמתקשים להיפרד כשצריך לצאת. זו חוויה מרגשת. אנחנו במשחקייה פותחים לכם דלת. את ההנאה והלימוד, חיזוק הקשרים במשפחה על ידי משחק חווייתי, תצטרכו לגלות בעצמכם...."  


    • הכותב מתנדב גם הוא במרכז וראייטי ירושלים

מרכז וראייטי ירושלים הוקם בשנת 1994 כדי לשמש בית חם לילדים בעלי צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם. מרכז וראייטי ירושלים הוקם כדי לקדם את זכותו של כל ילד למירב ההזדמנויות למיצוי כישרונותיו ויכולותיו ולקידום השתלבותו בחברה.מרכז וראייטי ירושלים משתייך לארגון וראייטי העולמי, ופועל בשיתוף עם וראייטי ישראל. מרכז וראייטי ירושלים מאגד תחת קורת גג אחת מכלול מסגרות טיפוליות ותמיכתיות, בהן משתתפים מאות ילדים בעלי צרכים מיוחדים.
אתר אינטרנט
http://www.variety-jerusalem.org.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב