דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך תדעו שהעיצוב באמת עובד? 

מאת    [ 19/12/2008 ]

מילים במאמר: 482   [ נצפה 2412 פעמים ]



עיצוב שעובד דומה לקסם. קשה למתבונן במוצר מעוצב (בין אם זה בית יפה או אתר ברשת, לוגו או שמלה) לדעת מה בדיוק מושך אותו להתעניין באותו מוצר. המתבונן לא עסוק בכלל בשאלה, למה אני נמשך להמשיך להתבונן במוצר ולמה אני מרגיש צורך או רצון לייצר איתו אינטראקציה - להכנס אליו, אם זה בית ; לגלוש בין הדפים וללמוד עוד, אם זה אתר ; להאמין לו אם זה לוגו או לרכוש אותו אם זו שמלה. לפעמים, גם האנשים שיצרו בעצמם את המוצר המעוצב לא יודעים בוודאות גמורה מה בדיוק נעשה בו שגרם לעיצוב שלו לעבוד. חלקם מכנים את זה כישרון, חלק אחר - שילוב של עבודה, כישרון ומזל (או 'השראה'), וחלק מספקים הסברים מדעיים כביכול, כמו שילובי צבעים, צורות ומסרים בלתי מילוליים. בין אם הסברים אלה מתקבלים על הדעת או לא, קשה להתווכח עם עיצוב שעובד, עם מוצר שמוכר ועם אינטראקציה שנוצרת בין שירות או מוצר לבין לקוחות ואנשים, בזכות אותו עיצוב, שהשאיר רושם ראשוני חיובי.

הדבר הראשון שרואה מישהו שנכנס לאתר הוא המראה הכללי של האתר. חלק מהאנשים יחפשו כותרות, חלק אחר - תוכן, ואחרים יחפשו מייד מחירים או אפשרות ליצור קשר, אבל כולם כאחד יתרשמו התרשמות ראשונית מהאתר, עוד לפני שישהו בו דקה. רושם ראשוני הוא בעל חשיבות מכרעת. מסופר על ג'ון ברנשטיין, איש העסקים המצליח שהביא שחקנים וכשרונות רבים מאירופה להוליווד שבארה"ב, שייחס את הצלחתו לכרטיס הביקור המעוצב אותו חילק בתחילת דרכו. הוא רכש נייר איכותי מאוד, התייעץ עם מעצבים שבקיאים במלאכתם על כל קו, אות ונקודה בעיצוב הכרטיס ושאל לדעתם לגבי המסרים והשדרים שהכרטיס מעביר. רק לאחר שהיה בידו כרטיס ביקור שעוצב על פי עצות המומחים הוא התחיל לחלק אותו והשאר, כמו שאומרים, היסטוריה. אפשר כמובן להתווכח עם המניעים להצלחתו, אבל עם ההצלחה עצמה קשה להתווכח. וללמוד אפשר וגם מומלץ מהצלחות של אנשים אחרים, לא מכשלונות.

אפשר וגם כדאי לפרוט את השאלה מה זה עיצוב מוצלח, אלא שהדיון מסובך ואולי מוטב להשאיר אותו לעוסקים ולמומחים בנושא. רק אציין שעיצוב מוצלח, כמו בחורה יפה, הוא משהו שמעיד על עצמו ברגע שרואים אותו, גם אם לא יודעים להסביר למה.

עסק שרוצה להתקיים ברשת ומכיר בחשיבות הרושם הראשוני, צריך להיעזר באנשים שיודעים את עבודתם ומנוסים ביצירת הקסם שנקרא עיצוב שעובד.

חלק ממה שגורם לעיצוב לעבוד הוא היכולת להעביר - במספר קווים, בבחירה נכונה של צבעים, תמונה וצורות - כמעט עולם שלם. או לפחות אוסף ברור של תכונות מוגדרות. תכונות אלה צריכות לעמוד בהתאמה לעסק שעבורו נעשה העיצוב: אם העסק קשור לכספים, הרי שהתכונות הדרושות לעסק שכזה הן יעילות ורצינות, ולכן אלה גם התכונות שצריכות לעבור בעיצוב. אם זו חברה שמארגנת חתונות ובריתות, הרי שהתכונות שמשוייכות לעסק כזה הן שמחה, צבעוניות, קשר למסורת כלשהי. יש עוד הרבה דוגמאות, ואפשר לחשוב על כל תחום ולהבין די מהר אילו תכונות אמור להעביר עיצוב שנעשה עבור אותו תחום. אלא שבין לדעת מה צריך העיצוב להעביר ולמסור, לבין היכולת לעשות את זה... טוב, את הפער הזה כדאי להשאיר לבעלי הידע, הכישרון, הנסיון והחשיבה היצירתית.

הכותבת עובדת בחברת ק.ג. עיצוב Kedesign, חברה המתמחה בעיצוב אתרים, הקמת אתרים לרשת, פיתוח אתרים, ומספקת שירותי עיצוב שונים: מייל מעוצב, אתר, עיצוב לוגו, באנרים, ניירת משרדית ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב