דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השטינקרים מיוטיוב 

מאת    [ 17/12/2008 ]

מילים במאמר: 615   [ נצפה 2055 פעמים ]


המקצוע השני הכי עתיק בעולם


הקוסמים קיימים כבר 5,000 שנה, מתקופת הפרעונים ועד היום. במהלך השנים עבר המקצוע גלגולים שונים, כשהשינוי העיקרי התפתח דווקא במאה השנים האחרונות, כאשר העיסוק בקסמים התנתק מהמסתורין השמור לכישוף ולשאמאניזם וזכה לעמוד בזכות עצמו, כבידור להמונים.

הצלחת 'ידעונים מודרניים' דוגמת אורי גלר וחבריו המנטליסטים, אשר עלו על גל הרייטינג וגלשו ממנו ישירות לחשבון הבנק שלהם, נובעת עדיין מאותו צורך אנושי קדום - לגעת באלוהי.

האשליה שתוכל 'לראות את זה', 'לחוות את זה' בחושים שלך, את ה'בלתי נתפס', ה'בלתי מושג' וה'בלתי מובן', האשליה הזאת סחירה וזוכה להצלחה רבה. יש לה קונים רבים במציאות המורכבת שלנו, בדומה למגוון המוצרים שמציעים דתות שונות והמיסטיקה לסוגיה.

האינטרנט הביא לשינויים רבים, וודאי עוד יביא. אחד המוזרים שבהם הוא ערטול הסוד.


"אני יודע איך עושים את זה!" הם קופצים מולי במופעים ובשיעורים. כולם כבר יודעים, הכול.


כולם כבר רופאים, פסיכולוגים, מאמנים, ואפילו קוסמים. אשליית הידע הנגיש מטמטמת את ההמונים בדיוק כמו שהטלוויזיה עשתה זאת בתחילת דרכה.


פעם רזי הקוסמות היו עניין של מסורת, ידע שעובר מאב לבן, בסודי סודות, בחדרי חדרים. היום, כדי לדעת צריך רק מקלדת ומחשב מחובר לרשת. אפילו הנחיות לבנייה של פצצת אטום אפשר למצוא שם באינטרנט. אולי לא שמתם לב כי אתם רחוקים מהתחום, אבל הרשת מוצפת בלימוד קסמים ואפשר למצוא שם סרטוני הסבר לקסמים, חלקם עם למעלה מתשעה מיליון צפיות, וזה הרבה! זה המון יחסית לסרטונים אחרים שמונחים שם בהישג לחיצת מקלדת.


תחום הקסמים עבר ברשת ועבד נהדר כבר מתחילתה, אבל עכשיו הוא באמת בשיאו. כל ילדון שמכיר קסם וחצי ויש לו מצלמת רשת, מעלה הסבר של קסם, כאילו הוא זה שהמציא את הגלגל לפחות. כל מיני 'שטינקרים' מדגימים ומעתיקים את הקסמים של הקוסמים המקצועיים ומגלים לעולם איך הם עושים את זה, לפרטי פרטים, כולל סודות עתיקים של קוסמים שנחשפים לכל דכפין. מסתבר שזה ממש ניגודי, עולם הקסמים שואף מיסודו לשמור ולהסתיר את הסוד/ידע לעצמו ואילו האינטרנט דוהר בכיוון ההפוך, להפיץ את ה(מ)ידע.


השטינקרים מיוטיוב

הילדים האלה ביוטיוב, חלקם מופיעים ללא פנים, רק ידיים מוצגות למצלמה, הם רק רוצים 'להראות', לחשוף את האסור, להציף את הסוד, 'לרוץ לספר לחבר'ה'. ממש אקסהיביציוניזם מסוג חדש, 'תראו תראו, זה הסוד.'

אתר יוטיוב מהווה, בין השאר, גן עדן למציצנים. אפשר למצוא שם תיעוד של ניתוחים רפואיים, ובאותה נשימה סרטונים משפחתיים, קליפים של יצירות מוסיקליות וגם שפע סקס מכל הסוגים. בקיצור, ביוטיוב מוצג כל מה שקיים במציאות, והכול מקוטלג בתגיות ברורות.

מהיכן נובע הצורך העז הזה בחשיפה? אולי מהסיבה הפשוטה שכל הילדים היום רוצים להתפרסם כאן ועכשיו ולא משנה איך ובמה, בין אם זה בהצטרפות למשחק ריאליטי מטופש שיגרום להם להתפרסם בן לילה, ובין אם באמצעות חשיפת סודות עתיקים של קוסמים שתוביל למיליוני צפיות במשהו שהם 'עשו'.

הפורנוגרפיה של הסודות כטריגר להתחדשות

מילא אם החשיפה הזו היתה משרתת צורך אמיתי למיגור האשליה מהעולם, ובשיטתיות, על ידי חשיפת כל מעשי הרמייה. זה יתחיל בחשיפת תחבולותיהם של קוסמים 'חסרי כוחות' ומשם יעבור לפוליטיקאים מושחתים וכך ייחשפו ויוקעו כל השטיקים והטריקים הכי מלוכלכים. אלא שזו אינה התמונה בתחום הקסמים. במציאות אנשים לא באמת רוצים לפצח את הסוד, הם מעדיפים את הפנטזיה. למעט אותם אנשים שזה באמת מענין אותם, שאזי הם מחפשים והיום גם מוצאים את כל הסודות, הכי כמוסים.

במצב שנוצר אין הבדל מהותי בין פורנוגרפיה לחשיפת קסמים. את שני אלה מתחזקת המציצנות, שני התחומים 'אסורים' לחשיפה (בפורנו לפעמים האיסור חוקתי), שניהם עוסקים במקצועות העתיקים ביותר בעולם ובשניהם הצורך ממכר ולא יודע שובע. לא ייאמן כמה סרטונים עולים בכל יום לרשת ומציגים את הסודות שכל כך שמרתי עליהם במשך שנים.

למזלי, להבדיל מהפורנוגרפיה, אני כן יכול להמציא את עצמי, או קסמים חדשים, בכל יום מחדש. בסופו של דבר אני עושה זאת, כדי להתפרנס, וכמוני עמיתיי למקצוע.
במחשבה שנייה, זה הדבר הטוב ביותר שקורה לעולם הקוסמים במאה האחרונה - ניעור חזק שמביא עמו יצירה וניחוחות חדשים וטריים. ויש גם בונוס: דור חדש שנחשף למקצוע ומעשיר אותו בכישרונות חדשים.



קליוסטרו, מרגישים שזה קוסם



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב