דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי אנגלית: העולם נפתח בפניך 

מאת    [ 17/12/2008 ]

מילים במאמר: 422   [ נצפה 2834 פעמים ]

כאשר מנהיגים מקצוות הפוכים של הגלובוס נפגשים על מנת לדון בענייני כלכלה, תרבות או בטחון, השפה בה ידברו תהיה אנגלית. תאגידי החדשות הגדולים ידווחו על הפגישה באנגלית ומיליוני קוראים ברחבי כדור הארץ אשר אנגלית היא לא שפת אמם יצרכו את המידע דווקא בשפה הזו.

לימוד אנגלית - למה זה כדאי?

אנגלית היא השפה הרשמית בחמישים ושלוש מדינות בעולם ביניהן אוסטרליה, ארצות הברית, קנדה ואנגליה, כולן שחקניות חשובות בזירה הבינלאומית, בעלות כלכלות חזקות ומפותחות. אנגלית היא השפה המדוברת ביותר בכדור הארץ ונחשבת לשפה בינלאומית כפי שצרפתית הייתה בעבר ולטינית הייתה לפניה.

במשך תקופה ארוכה במאה העשרים אנגלית הייתה שפה דומיננטית, אך המהפיכה האמיתית הגיעה עם המצאת האינטרנט. אנגלית היא השפה בה התנהל מאז ומעולם העולם הוירטואלי, ורשת האינטרנט הגיעה למקומות נידחים בעולם השלישי שאף ענף אחר של הציוויליזציה המערבית לא הצליח להגיע אליהם. מכאן, השפה קיבלה השפעה אף יותר גדולה ממה שהייתה לה בעבר.

אנגלית היא השפה המשותפת לכל תחומי המדעים המדוייקים וכמו כן לעולם הפיננסי. תחום התקשורת דוברת האנגלית גם הוא הדומיננטי ביותר בעולם - עד לא מזמן אף ערוצי הכבלים בישראל שידרו תוכן שלא פחות משמונים אחוזים ממנו היה באנגלית.

לימודי אנגלית הפכו לפופולאריים בכל העולם בשל כוחה של השפה כמקשרת בין עמים ותרבויות שונות.

גישות ושיטות בלימודי אנגלית

הקושי שבלימוד כל שפה נעוץ כמובן בנקודת ההתחלה של הלומד - עד כמה שפת האם דומה לשפת היעד? עבור דוברי עברית מהווה לימוד השפה האנגלית אתגר גם בשל השוני באלף-בית וגם עקב מבנה משפטים ורקע תרבותי שונה ממנו באה השפה. בשפה האנגלית ניכרות השפעות רבות של שפות אירופיות אחרות כגון צרפתית וגרמנית ויחד כל זה מציג עירבוביה גדולה של חוקים ויוצאי דופן. כמון כן, בשונה מעברית, אנגלית אינה שפה פונטית, מה שמקשה על איות נכון עבור מי שאנגלית היא אינה שפת אם עבורו.

ישנן מגוון שיטות ללמוד אנגלית וסביבה דוברת אנגלית תאיץ את תהליך הלימוד פי כמה. גם צפייה בתוכניות טלויזיה וסרטים באנגלית וקריאת כמה שיותר ספרים, מאמרים ואתרי אינטרנט יסייעו בלמידת והבנת השפה.

בניגוד לציפיות, לא כל תרגום לעברית מפריע לתהליך הלימוד. מחקרים מראים כי במדינות אירופה בהן יש דיבוב לשפה המקומית של תוכניות טלויזיה וסרטים, רמת האנגלית נמוכה בהרבה מאשר במדינות כגון ישראל, בהן משתמשים לרוב בכתוביות. כתוביות מאפשרות צבירת אוצר מילים תוך כדי צפיה, האוזן שומעת את המילה באנגלית אך העין מודעת לתרגום העברי.

לסיכום, אנגלית היא ללא ספק שפה הכרחית במאה העשרים ואחת ועל מנת להיפתח לתרבויות ומדינות נוספות על פני הגלובוס יש לשלוט בה לפחות ברמה בסיסית. לימודי שפה זרה אף פעם אינם קלים, אך במקרה של אנגלית התועלת עולה פי כמה וכמה על כל השקעה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב