זוכרים את הירחון שהיה מוניטין? מוניטין הוקם בשנת 1978 ופעל בארץ שנים בודדות. עם יציאתו היתה לו הצלחה גדולה. הדפסה ע"ג נייר כרומו שלא היתה ברורה מאליו, מראה אסתטי ומזמין היו בו הרבה תמונות גם על חשבון טקסט. פורסמו גם תמונות פרובוטיביות וכתבות שערוריו שהעלו את מחזור המכירות. לקראת סוף שנות ה 80 המוניטין שלו ירד הוא נמכר ופעל עד 1993 כמוניטין פנטהאוז.
כאשר אנחנו כעסק פרטי רוצים לבנות מוניטין כדאי ראשית לבדוק מסביבנו ובעולם הגדול כיצד אנשים בנו מוניטין. במאמר הזה אני פחות אתן תשובות יותר אעלה שאלות למחשבה. למשל נקח מותג ידוע אופרה ווינפרי. העסק שלה הוא השם שלה והפוך. מהיכן ההצלחה הגדולה שלה, האם בגלל שמשדרת אמינות, האם בגלל שמשדרת אכפתיות למרואיינים שלה האם בשל פעולות הצדקה שנוהג לעשות ולסקר בארה"ב ובעולם. האם יש בה משהו כובש או אולי משהו מרגיז. אולי בגלל שהראיונות שלה מבוססים על מציצנות גרידא?
יש הרבה פרמטרים שבונים מוניטין, מוניטין הנו דבר שנבנה לאחר תקופה. קשה לבנות מוניטין טוב אך קל לתהרוס אותו בזמן קצר, לפעמים כתבה אחת בכלי התקשורת (נכונה או לא) יכולה להרוס מוניטין שנבנה בשניים של עמל.
חשבו במעגל הקרוב לכם על מישהו שנחשב בעל מוניטין טוב למשל הספר שלכם ,טכנאי המחשבים, הגנן, הגננת , הרופא שלכם.
מהם הפרמטרים שעל פיהם אתם קובעים את המוניטין?
המרכיבים העיקרים בד"כ
אמינות מקצועיות זמינות
נתינה ולפעמים גם ללא שכר
מחירים לשירות / מוצר.
בעולם המודרני מוניטין טוב נותן לגיטימציה לדרוש מחירים גבוהים יותר על מה שאני עושה. מוניטין הוא נזיל וסחיר וניתן למכור אותו, כך עושים בעלי רשתות שמוכרים זכיינות וכך עושים עסקים קטנים אפילו שכונתיים שמציינים כי מחיר המכירה של העסק שלהם כולל מוניטין שלX שנים.
בעסק מהבית המוניטין שלכם הוא השם שלכם.רוצים להעמיק בעניין? היו אמיצים. הזמינו אדם שבנה את המוניטין שלו בהצלחה ובקשו לדבר איתו. בקשו ממנו לספר לכם כיצד פיתח את המוניטין ומה היו הקשיים בדרך. אל תחששו, אנשים אוהבים לספר על ההצלחות שלהם ואוהבים אנשים שמתעניינים בהצלחתם התעניינו בדרך שהם עברו ותלמדו דברים חדשים.
כאשר אנחנו כעסק פרטי רוצים לבנות מוניטין כדאי ראשית לבדוק מסביבנו ובעולם הגדול כיצד אנשים בנו מוניטין. במאמר הזה אני פחות אתן תשובות יותר אעלה שאלות למחשבה. למשל נקח מותג ידוע אופרה ווינפרי. העסק שלה הוא השם שלה והפוך. מהיכן ההצלחה הגדולה שלה, האם בגלל שמשדרת אמינות, האם בגלל שמשדרת אכפתיות למרואיינים שלה האם בשל פעולות הצדקה שנוהג לעשות ולסקר בארה"ב ובעולם. האם יש בה משהו כובש או אולי משהו מרגיז. אולי בגלל שהראיונות שלה מבוססים על מציצנות גרידא?
יש הרבה פרמטרים שבונים מוניטין, מוניטין הנו דבר שנבנה לאחר תקופה. קשה לבנות מוניטין טוב אך קל לתהרוס אותו בזמן קצר, לפעמים כתבה אחת בכלי התקשורת (נכונה או לא) יכולה להרוס מוניטין שנבנה בשניים של עמל.
חשבו במעגל הקרוב לכם על מישהו שנחשב בעל מוניטין טוב למשל הספר שלכם ,טכנאי המחשבים, הגנן, הגננת , הרופא שלכם.
מהם הפרמטרים שעל פיהם אתם קובעים את המוניטין?
המרכיבים העיקרים בד"כ
אמינות מקצועיות זמינות
נתינה ולפעמים גם ללא שכר
מחירים לשירות / מוצר.
בעולם המודרני מוניטין טוב נותן לגיטימציה לדרוש מחירים גבוהים יותר על מה שאני עושה. מוניטין הוא נזיל וסחיר וניתן למכור אותו, כך עושים בעלי רשתות שמוכרים זכיינות וכך עושים עסקים קטנים אפילו שכונתיים שמציינים כי מחיר המכירה של העסק שלהם כולל מוניטין שלX שנים.
בעסק מהבית המוניטין שלכם הוא השם שלכם.רוצים להעמיק בעניין? היו אמיצים. הזמינו אדם שבנה את המוניטין שלו בהצלחה ובקשו לדבר איתו. בקשו ממנו לספר לכם כיצד פיתח את המוניטין ומה היו הקשיים בדרך. אל תחששו, אנשים אוהבים לספר על ההצלחות שלהם ואוהבים אנשים שמתעניינים בהצלחתם התעניינו בדרך שהם עברו ותלמדו דברים חדשים.