דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנון קריירה בזמן שינוי 

מאת    [ 15/12/2008 ]

מילים במאמר: 710   [ נצפה 1870 פעמים ]

תכנון קריירה בזמן שינוי
דורית קיי MA פיתוח אישי , יעוץ ארגוני.
האם גם אתם חוויתם מצב שבו זה עתה הודיעו לכם על שינוי ארגוני במחלקה בה אתם עובדים ופתאום אינכם מצויים באותה משרה שעד עתה עסקתם בה - לעיתים לאחר הודעה שכזו, אנו מתמלאים שיתוק ואיננו יכולים לחשוב מעשית מהם הצעדים שעלינו לנקוט.במצב כזה מומלץ מאד לקבל את ההודעה ,לא לעשות מעשה נמהר כגון לעזוב מיידית את העבודה,אלא לקבל החלטה אסטרטגית שאתם הולכים להפוך את האיום הזה שנחת עליכם לפתע כהזדמנות.
מהם הצעדים המומלצים בתכנון עתידי של התחום המקצועי?
הבנת המצב החדש.
יש לאסוף מידע ונתונים על מהות השינוי שניחת מבלי כרגע להתעמק באיך אני מתמודד עם המצב החדש.
לגיטימציה לפרידה ולתחושת האבל.
מצב פתע שנחת עלינו במקום העבודה עלול לגרום לתקיעות ואי יכולת לגייס משאבים פנימיים לתרגום לעשייה.מומלץ להכיר ולהחליט מראש על תקופת האבל על תפקיד ,סטאטוס ולעיתים גם שכר,הם חלק בלתי נפרד מהחיים. רצוי מראש לאפשר רחמים עצמים בין שעתיים ליומיים,ואז לגייס פר ואקטיביות.
הגדרת תוצאה עתידית רצויה
לאחר שבהחלטה מראש אפשרתם לעצמכם להיפרד רגשית מהמקום בו אתם מצויים, מומלץ לפנות זמן ולחשוב על העיסוק הבא שלכם , או התחנה הבאה. מה מרגש אתכם,האם סביבת עבודה טכנולוגית,אנושית או משולבת.האם מדליק אתכם להיות בתפקיד ניהולי,האם מה שיביא לדי ביטוי הטוב ביותר את כישוריכם הוא עבודת שיווק ומכירות,או תפקידי אסטרטגיה ופיתוח אישי. מומלץ מאד לערוך רשימת חזקות מקצועיות ושל תכונות,לצד תחומי עניין שמרגשים אתכם. בכך תוכלו לקבל מדד נוסף,האם עליכם לחפש משרה בתחום שבו עסקתם עד כה,או אולי זהו המקום להתחלה חדשה.
אנשי קשר
רבים מהתפקידים שארגונים זקוקים להם אינם מפורסמים באמצעי המדיה השונים,אלא הם תוצאה של קשרים אישים,בבחינת חבר מביא חבר. על כן ,מומלץ לכם לערוך רשימה של אנשי קשר ממעגל ראשון-משפחה,וכך להרחיב את מעגלי הקשר. ציינו ליד שם של איש הקשר את מקצועו ופרטי התקשרות חשובים של טלפונים ומילים.

ניהול עצמי אפקטיבי
אנשים שמורגלים לעבוד כשכירים,מורגלים לסדר יום ברור שאינו מעמיד אותם באתגר יום יומי,של ניהול סדר יום. על מנת לערוך את כל תהליך חיפוש העבודה נכון, יש להקפיד על בניית סדר יום קבוע. חיפוש עבודה הוא בבחינת עבודה בפני עצמה.על כן, יש להקדיש לכך לפחות 3 שעות מדי יום. מה שיאפשר לכם לנהל את עצמכם באופן אפקטיבי ,הוא תכנון מראש.


תכנון
אם תבדקו את נקודות ההצלחה שלכם בקריירה המקצועית שלכם,קרוב לודאי שתמצאו שההצלחה שלכם לא הייתה מקרית, היה משהו בהתנהלות שלכם ,גם אם אינו מודע שהביא אתכם למקום זה. כשתקדישו לכך מחשבה עמוקה יותר, תוכלו לראות שאלמנטים של תכנון היו שם,אך אולי לא הגדרתם זאת כך.העובדה שקבלתם העלאה בדרגה ,אינה רק תוצאה מקרית של בעל תפקיד שעזב, אלא היא גם עשויה להיות תוצאה של המקצועיות שהפגנתם ויכולות נוספות שבאות לדי ביטוי. על כן, לצד התכוננות רגשית חיובית,חשוב לתרגם זאת לפעולות יום יומיות שיקרבו אתכם לתוצאה הרצויה עבורכם.
הוקרה עצמית
תהליך הניהול העצמי בתקופה של אי ודאות מאלץ לגייס משאבים רבים להתכוננות לעתיד מחד, ומאידך לעמוד בלחצי הסביבה או באמירות כגון: האם עיינת כבר במודעות,שלחת קורות חיים וכו'. מצאו זמן להוקיר את עצמכם על כך שאתם מסוגלים לגייס כוחות להניע את עצמכם קדימה למרות הרעשים הסביבתיים.
רענון קורות חיים
בטרם אתם שולחים קורות החיים שלכם לארגונים או חברות השמה, עברו על פורמט קורות החיים,בדקו מה דורש עדכון,שמות ממליצים וכו'.
קווים מנחים
על מנת להפוך את קורות החיים שלך לאטרקטיביים , חשוב ליצור מיקוד למשרה המבוקשת.
להלן קווים מנחים לכתיבת קורות החיים
יצירת עניין
כשאתם כותבים את קורות החיים כתבו אותו מנקודת מבט של יצירת עניין אצל המעסיק הפוטנציאלי,כך שתזכו לזימון טלפוני ולפגישה.
מיקוד
רצוי שקורות החיים לא יעלו על היקף של עמוד -שניים. יש לתאר את העיסוק האחרון באופן ברור לכל קורא. כדאי לכלול פרויקטים דומים גם אם הם אינם מאותו תחום בכותרת אחת שתדגיש את התפקיד של הכותב בפרויקט ומה מקומו.
פורמט
רצוי להשתמש בגופן בגודל 12, ריווח רגיל בין השורות ורווח כפול במעבר מנושא לנושא.ניסיון מקצועי והשכלה יש להתחיל מההווה ,לעבר. כדאי לציין תחומי עניין ייחודיים כגון ניסיון טכנולוגי מסוים או ידע בשפות.
ממליצים
רצוי לא לכתוב שמות ממליצים , אלא להוסיף שורה בטופס קורות החיים כגון: שמות ממליצים יימסרו על פי הצורך.

מכתב מלווה
נהוג לצרף מכתב קצר בן פסקה של כ12 שורות שבה יצוין מהי המשרה המבוקשת,ותאור קצר של מידת התאמת הפונה למשרה המבוקשת.
גורם מקצועי
לעתים על אף שנקטנו בצעדים המומלצים ובינו לנו תוכנית,איננו מצליחים להגיע לתוצאה רצויה בזמן נתון. מומלץ לשקול להסתייע בגורם מקצועי בנושא קורות חיים למשל או במציאה המדויק של נקודת התקיעות ובניית דפוסים התנהגות מקדמי תוצאה רצויה ובניית תוכנית עבודה הולמת.

דורית קיי (MA)יועצת אירגונית מתמחה בפיתוח אישיבתחום הקיירה,ותקשורת בינאישית ויעוץ ארגוני .
http://www.doritcoaching.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב