דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוקרים פרטיים 

מאת    [ 14/12/2008 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 3567 פעמים ]

חברות ומשרדי חקירה פועלים בישראל תחת חוק "חוקרים פרטיים ושירותי שמירה" והם מחוייבים ברישון ממשרד המשפטים, הניתן להם לאחר בחינות ההסמכה. כמו-כן פועלת בישראל לשכת החוקרים הפרטיים, האמונה על הרמה המקצועית של החוקרים ומשרדי החקירות, קידום המעמד המקצועי שלהם וייצוגם בפני הרשויות. על-מנת לקבל רשיון חוקר פרטי ממשרד המשפטים, על המועמד לצבור תקופת התמחות של שלוש שנים במשרד חקירות מוכר ולהיות בוגר השכלה תיכונית לפחות.

כאשר מתעורר חשד כי אחד מבני הזוג בוגד ובעקבותיו עולה הרצון לשכור את שירותיהם של חוקרים פרטיים על-מנת לאמת את החשד, קל מאוד לשגות בבחירת החוקר הפרטי ולהתחיל שרשרת של טעויות, אשר במקרה הרע עלולה אף להסתיים במאסר. לפניכם מספר טיפים חשובים אשר נועדו למנוע מכם את הטעויות הנפוצות בבחירת חוקרים פרטיים:
1.חוקר פרטי או משרד חקירות - ישנם חוקרים פרטיים הפועלים לבד וישנם כאלו המאוגדים במסגרת חברת חקירות. מאחר וחברות חקירות חייבות להחזיק ברישיון לניהול משרד חקירות, עליהן לעמוד בכמה תנאים נוספים, שאינם חלים על לחוקר פרטי הפועל לבד. מעבר לכך, כמות החוקרים ומגוון האמצעים העומדים לרשותם של משרדי חקירות גדולים, יכולים לספק חקירה איכותית יותר מאשר חוקרים פרטיים הפועלים לבדם.
2.רשיון בתוקף - בכל מקרה של עבודה מול חוקרים פרטיים יש לבדוק, טרם ההתקשרות, האם יש לחוקר הפרטי רשיון חוקר בתוקף, האם הוא רשום בפנקס החוקרים הפרטיים והאם הוא חבר בלשכת החוקרים הפרטיים. כמו-כן כדאי לבדוק את נסיונו של החוקר, כמה זמן הוא פועל בתחום והאם הוא מצוי בחקירות מהסוג הנידון.
3.בדיקה באתר משרד המשפטים - גם אם החוקר מציג רשיון ממשרד המשפטים, חשוב לבדוק שרשיונו לא נשלל ושלא נאסר עליו לעסוק בחקירות פרטיות. ישנן מגוון סיבות לשלילת רשיון של חוקרים פרטיים, אולם רובן נוגעות לפעולות לא חוקיות שביצע החוקר.
4.המלצות - מומלץ לבחור חוקרים פרטיים על סמך המלצות ממכרים וחברים. גם אם אינכם רוצים לשתף איש בתהליך, מוטב כי תתייעצו עם עורך דין המתמחה בענייני משפחה ומכיר, קרוב לודאי, מספר חוקרים פרטיים טובים.
5.אמצעי החקירה - ישנם מגוון רחב של אמצעי חקירה אשר יכולים לשמש אתכם וחשוב לבחור אותם בקפידה. חשוב להיזהר מדרכי חקירה אשר אינן קבילות בבית משפט או שמהוות עבירה על חוק הגנת הפרטיות. יש לסכם עם החוקר מהם האמצעים בהם ישתמש במהלך החקירה ולהקפיד כי יהיו כשרים ויוכלו לשמש כראיה בבית המשפט.
6.מחיר - חוקרים פרטיים גובים לרוב תשלום על-פי שעות עבודה ומחירה של שעת עבודה נע סביב כמה עשרות דולרים בודדים. כמו-כן נגבים מהלקוח לרוב תשלומים לכיסוי הוצאות שונות הכרוכות בחקירה, כגון- נסיעות, תוכנות שונות וכד'. אל תחששו להתמקח על המחיר או להשוות בין מחיריהם של כמה חוקרים פרטיים, על-מנת למצוא את הטוב והמשתלם ביותר.

בכל מקרה שימו לב כי החוקר יביא בפניכם את המידע, לרבות הקלטות, צילומים או כל חומר אחר, אך ימנע מלהמליץ על נקיטת צעדים כלשהם. חשוב להקפיד להיוועץ בעורך-דין לפני כל פניה לחוקר פרטי, להביא בפניו את החומר שנאסף ולהחליט ביחד עימו בדבר הצעדים הבאים.

נכתב ע"י seoisrael עבור משרד עורכי דין עזריאלנט לישראל - משרד עורכי דין המתמחה בנושא חוקרים פרטיים, משרד חקירות ,עורך דין ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב