דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אפקט אסטרטגיית השנאה 

מאת    [ 14/12/2008 ]

מילים במאמר: 738   [ נצפה 2400 פעמים ]

מאז נבחרה הגב' ציפי לבני כמועמדת מפלגת "קדימה" לראשות הממשלה, והמשא ומתן הקואליציוני הכושל (ובעיניי רשלני), קרה משהו לגב' לבני. או שמא נאמר, שאולי לא הכרנו אותה מספיק בטרם המליכו אותה מובילי דעת הקהל - התקשורת בעידן ימינו. במיוחד הגב' לבני לא שקטה לאחר פרסומי הסקרים, בהם מוביל הליכוד בראשות נתניהו באחוזים ניכרים. מאז היא אינה נחה לרגע. הבעיה היא שכנראה מרוב לחץ ומצוקה וכנראה גם מ"עצות אחיתופל" של יועציה, הספיקה היא לעשות טעויות קשות ואף מכריעות מבחינתה. זה החל מכישלונה האישי במשא ומתן הקואליציוני - כאשר לו הייתה מנצלת נכון את המומנטום והצ'אנס שניתן לה להקים קואליציה ולהגיע לכס ראש ממשלה, ובמידה והייתה מחכימה לסגור את הקצוות ולעגל פינות עם בנות בריתה ובמיוחד עם סיעת שס - הייתה כובשת את כס ראש ממשלה. לבסוף לקחה הימור לפרק את החבילה כולה וללכת לבחירות כלליות. החלטה שגויה מבחינתה, שהרי היא לא תהיה כנראה ראש ממשלה בישראל לאחר ה- 10 בפברואר 2009.
כאילו שלא היה די בכך, החליטה הגב' לבני ללכת בכמה צעדים קדימה, כאשר היא פתחה במתקפה חזיתית נגד המפלגות הדתיות והחרדיות, וכך בנאום שנשאה (יום ה', 20.11.08) בפני מועצת קדימה בפתח תקווה, אמרה בזה"ל: "קדימה תייצג את ישראל ותקבע את הזהות שלה כמדינה יהודית, בלי למכור את המדינה לחרדים בדרך. זה עניין לאומי ולא רק דתי...".
גם קודם לכן סברתי כי הישועה לא תצא מבית מדרשה של הגב' לבני. זאת מהיכרותי אותה בכנסת. במעשיה היא חתמה בחותמת של ברזל את סיכוייה לשבת על כס ראש ממשלה. אך גדלה טעותה האחרונה מהראשונה, כאשר מעלה היא בפיה כשהיא סוגרת דלתות לציבור גדול וחשוב במדינת ישראל, זאת בהתחשב בנתון נוסף, שלא הייתה כזאת שמפלגת שלטון תאמר דברים חמורים ורווי שנאה ועליונות על ציבור גדול וחשוב במדינה, באופן מוצהר וללא גמגום. פשוט כמשנה סדורה וברורה. והתמיהה עליה היא מה דוחף אותה בהצהרות כאלה, להיחרת בזיכרונם של החרדים כממשיכת הדרך של מפלגת שינוי ז"ל , הזכורה לשמצה!
ולגב' לבני, אומר: לא בזאת תצמח לך הישועה. אל תצפי כי תיבני על חורבות השנאה לציבור החרדי והדתי במדינה - ציבור חשוב וערכי, הרואה אותך בדברייך אלה בחמלה וברחמנות. במיוחד כמי שמתיימרת כאחת ממנהיגי המדינה, מה שהיה ראוי להיות מנהיגה לכולם. בלבי רק רחמנות למצב שכזה , גם אם המדובר הוא בגחמה רגעית וברגעים של חולשה (פוליטית) - שהרי שם נמדדת מנהיגותו וערכו הייחודי והסגולי של מנהיג באשר הוא.
לא לשינוי כזה פיללתי, בוודאי לא מ"נקיית כפיים ואשת ערכים"...
לא צריך להיות גאון כדי להגיע למסקנה פשוטה. כי כל השמצה כלפי הצד שכנגד, זה חוזר חלילה כבומרנג אל מי ששלח אותו. תיאוריה זו נלמדת בפקולטה לתקשורת באוניברסיטאות - כמציאות קיימת בדפוסי ההתנהגות. כמו בפוליטיקה, כך בכלכלה (בפרסומות משמיצות וכד'). גם בחיים. יועציה של הגב' לבני מוליכים אותה לפי פחת. חבל שהיא נופלת קרבן והולכת כתמימה כצאן לטבח. היא שמתהדרת בניקיון כפיים ו"בפוליטיקה אחרת", מוכיחה כי אכן היא פועלת כך, אך בצורה הפוכה לחלוטין. בדרך זו הגב' לבני אכן דפקה את המסמר האחרון בסיכוייה להגיע לכס ראש ממשלה.
איך נפלו גיבורים!
עוד טעות של מנהיג: הפריימריז בליכוד מאחורינו. כותרות רבות ומרעישות הדהדו מעלינו, ובמיוחד האסון הגדול של התחזקות "הפייגלינים מה שהזעיק את היו"ר מר בינימין נתניהו בכבודו ובעצמו.
אני מבין את חששותיו של מר נתניהו מהנבחרת שנבחרה. אתם יהיה קשה לו לקדם מהמלכים מדיניים שהיה חפץ, ושהוא מבין שכראש ממשלה יצטרך לקדם. אך בחשבון פשוט יש לו חלק בבחירת ה"פייגלינים" לרשימה ואל לו לבא בתלונות אלא רק על עצמו ועל יועציו (אם הציעו לו זאת). שהרי במו ידיו יצר מר נתניהו את התוצאה ואת הרשימה כפי שהוצגה בסופה. שהרי כל בר דעת יודע זאת, כי אם אתה רוצה לחזק את שונאך, או רוצה להציב אותו בקדמת המפה - התייחס אליו! - בעצם מלחמתו של מר נתניהו בפייגלין ובחבורתו - הוא רומם אותו, ויחד עמו גם את מאנשיו. התייחסות שונה ואחראית שקולה ומאוזנת יותר, הייתה מביאה לתוצאה אחרת. בתקווה כי כראש ממשלה מר נתניהו יגלה אחראיות ושיקול דעת ייתר, שהרי החיפזון הוא מהשטן, אך חיפזון של מנהיג היושב על הגה השלטון כל אחד מבין את המשמעות.
המנהיג - המאחד
טעותם של ציפי וביבי כאחד הינו, שהם עומדים בראש מפלגה וכמנהיגי ציבור. ככאלה אל להם לשלול שום אזרח מאזרחי המדינה באשר הוא. בוודאי כאשר המדובר הוא בשינויים מטעמי אמונות ודעות. כל אחד יכול לחשוב, לפעול, לחיות בשונה מזולתו, זכותך לחלוק עליו, אך לא לשלול אותו, את זכויותיו, ועליו לקבל הכל באופן שוויוני ככל אזרח במדינה.
על המנהיג להיות לצד הכישורים הרבים שעליו להצטיין בהם, בראש ובראשונה אנושי - המאחד ולא המפלג, דואג לכולם ללא צבע דת או מין, וכן עליו להיות קשוב לרחשי לב הציבור באופן תמידי. רק כך יצליח בתפקידו הרם, וישפיע להוריד את תוכניותיו ומפעליו לאזרח באשר הוא.
שם: יצחק גאגולה - משרד עורכי דין
דוא"ל: ig-law@nana10.co.il



כתובת: רחוב הבנים 6 (קניון סימול(בניין רסידו סי), קומה 7, סיטי, אשדוד.
פלאפון:050-5230114 פקס': 08-9560558



אודות הכותב: הכותב הינו עו"ד וח"כ לשעבר. מכהן כסגן נשיא הקונגרס העולמי של יהדות גרוזיה. לצד היותו רב ואיש ציבור, הנו כותב מאמרים ומרצה בנושאי אקטואליה, חינוך ומשפט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב