דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול זוגי 

מאת    [ 14/12/2008 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 3225 פעמים ]

מטרתו של הטיפול הזוגי היא איתור הקשיים בזוגיות, התחקות אחר מקורם ולבסוף גיבוש פתרון מוסכם לכל הקשיים, תוך ליווי בני הזוג בדרך להגשמת הפיתרון. לעתים הטיפול אינו משנה את המצב ולעתים הוא אף מחמיר אותו, שכן במהלך הטיפול עשויות לעלות נקודות אשר לא עלו לפני-כן. עם זאת, במקרים רבים הטיפול עולה יפה והזוג מצליח להימנע מגירושין ולהמשיך את חייו הזוגיים.

הטיפול אינו הפיתרון לכל בעיה בין בני הזוג. ישנם נושאים המתאימים יותר לטיפול זוגי וכאלו שאינם יכולים להיות מיושבים במסגרת כזאת. הטיפול הזוגי מתאים במיוחד לבני זוג אשר קיימות אצלם בעיות שונות בתקשורת. בעיות אלה עשויות להיות מריבות תכופות ומאבקי כוח, בעיות בתקשורת המינית (הימנעות מיחסי מין, קשיי אינטימיות או חוסר סיפוק של אחד מבני הזוג), אובדן האמון של אחד מבני הזוג בבן הזוג השני וקשיי תקשורת נוספים הכוללים ביטויים שונים. כמובן שתנאי הכרחי לטיפול הוא רצון כן ואמיתי של שני בני הזוג לנסות טיפול, לשפר את מערכת היחסים שלהם ולשפר את התקשורת הזוגית שלהם. הטיפול אינו מתאים כאשר אחד מבני הזוג אינו מעונין בו וניגש אליו כתוצאה מלחץ של בן הזוג השני, של המשפחה המורחבת או מחשש מגירושין. כמו-כן הטיפול אינו יעיל כאשר מקור הבעיה הוא אובייקטיבי וקשור למחלה או מום מסוים אשר לקה בו אחד מבני הזוג או כאשר אחד מבני הזוג אינו יציב נפשית, מגלה נטיות אלימות או מכור לסמים או לאלכוהול.

טיפול זוגי כולל שיטות רבות, בהתאם לסוג הבעיה ולאופים של בני הזוג. השיטה העיקרית והנפוצה ביותר של טיפול זוגי היא באמצעות מפגשים משותפים אצל פסיכולוג המתמחה בטיפול זוגי או אצל יועץ נישואין, כאשר במידת הצורך מקיים המטפל גם מפגשים אינדיבידואלים. ישנן מספר שיטות טיפול זוגי נפוצות נוספות ולהלן העיקריות שבהן:
- טיפול אינדיבידואלי - הטיפול האינדיבידואלי יכול להתבצע עם אחד מבני הזוג, בעוד בן הזוג השני פוגש את המטפל בתדירות נמוכה יותר ותורם את הזווית האישית שלו על השינויים החלים בעקבות הטיפול. כמו כן יכול טיפול זוגי אינדיבידואלי להיערך כאשר כל אחד מבני הזוג נפגש עם אותו מטפל או עם מטפלים שונים, בנפרד.
- טיפול ארבע-כיווני ("קוורטט") - בשיטת טיפול זו נפגש כל אחד מבני הזוג עם מטפל אחר וכן נערכות פגישות משותפות של שני בני הזוג ושני המטפלים. במפגשים המשותפים מתקיים דיאלוג בין בני הזוג, כאשר המטפלים של כל אחד מהם רותמים את היכרותם עם בני הזוג ואת יכולותיהם הטיפוליות למען הצלחת הדיאלוג וגישור על הפערים.
- טיפול קבוצתי - ישנה חשיבות גבוהה בפסיכולוגיה ובפסיכותרפיה לדינמיקה הקבוצתית וליכולת של כל אחד מחברי הקבוצה לקבל טיפול באמצעות חשיפה עצמית ודרך ספיגה, הזדהות, הבעת תמיכה ואמפטיה לשאר חברי הקבוצה. שיטה זו חדרה גם לתחום של טיפול זוגי ובו היא נערכת בקבוצה של מספר זוגות, כאשר המנחה מכוון את הקבוצה באופן הרצוי.
חלק מן המטפלים יבחרו לערב מספר שיטות טיפול ולהשתמש במגוון גישות טיפוליות על מנת להביא להצלחת הטיפול. זאת בהתאם לאופיים ולבעיותיהם של בני הזוג.

כאשר שוקלים אלטרנטיבה של טיפול זוגי לפתרון הבעיות בזוגיות, יש לבחון היטב האם זהו הפיתרון המתאים. בני-זוג אשר מגיעים מתוך רצון אמיתי לפתור את בעיותיהם ולהשיב את חייהם הזוגיים למסלולם, ימצאו פיתרון הולם בקיום טיפול זוגי, בעוד בני זוג שמערכת היחסים ביניהם מתמצה במגורים משותפים בלבד ואינם מקיימים דיאלוג ביניהם מזה זמן רב, עלולים למצוא כי טיפול זוגי יחדד את חילוקי הדעות ויגיע למבוי סתום.
נכתב ע"י seoisrael עבור משרד עורכי דין עזריאלנט לישראל - משרד עורכי דין המתמחה בנושא טיפול זוגי, יועץ נישואין ,ועוד



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב