דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכם שלום בית 

מאת    [ 14/12/2008 ]

מילים במאמר: 455   [ נצפה 3439 פעמים ]

ישנם סוגים שונים של הסכמי שלום בית, בהתאם למחלוקות ולאופיים של בני הזוג העורכים אותו. ניתן להגדיר תקופת נסיון לשלום הבית כבר בהסכם עצמו וניתן אף לשלב אותו במסגרת הסכם שלום בית-גירושין, אשר מחד קובע את תנאי הנסיון המשותף להשכין שלום בית ומאידך קובע את הסדרי הגירושין למקרה ששלום הבית לא יעלה יפה.

המטרה העיקרית של הסכם לשלום בית היא ניטרול האינטרסים של כל צד לפתוח בהליכים משפטיים לגירושין במסגרת "מרוץ הסמכויות", מתוך חשש כי בן הזוג השני יעשה זאת לפניהם. ההסכם כדאי במצבים בהם לא קיים נתק מוחלט בין בני הזוג וישנו רצון אמיתי של שניהם לנסות ולפתור את המשבר אליו נקלעו. בשקילת מהלך של הסכם שלום בית, כדאי לכל אחד מן הצדדים לבחון האם הוא מאמין בהצלחתו, האם ישנם יסודות איתנים להמשך קיום החיים הזוגיים והאם הוא רוצה בו.

הסכם שלום בית הוא תהליך הדורש מאמץ מצד שני בני הזוג. במסגרת יצירת הסכם שלום בית מגדירים בני הזוג את נקודות המחלוקת העיקריות, את הדרכים לפתרונן ואת התנאים בהם צריך לעמוד כל אחד מבני הזוג על מנת למלא את חלקו בדרך לפיתרון המחלוקות. הנושאים סביבם נסוב הסכם שלום בית הם רבים ומגוונים ומשתנים מזוג לזוג, בהתאם למקור הבעיות. לרוב יכלול הסכם שלום בית התייחסות לשעות השהות בבית של כל אחד מבני הזוג, לזמן המשותף ולמפגשים עם בני משפחת בן הזוג, לדרך ההתנהלות הכספית, לחיי המין, לנושאים שונים הקשורים בילדים, לאופי קבלת ההחלטות המשפחתית ולנושאים נוספים. יש פעמים בהם משמש הסכם שלום בית ככלי שרת בידיו של בן הזוג שדוקא אינו מעוניין בו, על-ידי כך שבמסגרת ההסכם הוא פועל לקבלת וויתורים מצד בן הזוג השני, אשר ישמשו אותו לאחר מכן בתביעת הגירושין. לכן חשוב לוודא, כאשר ניגשים לתהליך שלום בית, כי כוונת בן הזוג טהורה ולהימנע מלהסכים בו על צעדים אשר עלולים לשבש את האיזון במקרה של גירושין.

הסכם שלום בית יכול להיערך על ידי בני הזוג לבדם ויכול שיעשה בסיוע איש מקצוע, כגון- עורך-דין, פסיכולוג או יועץ נישואין. לאחר עריכת ההסכם הוא מוגש לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה ומקבל תוקף של פסק דין לכל דבר וענין. עם זאת, לא ניתן לאכוף הסכמי שלום בית באמצעות שימוש בהוצאה לפועל. באם התהליך ליצירת שלום בית נכשל ובני הזוג מגיעים לכדי הליכי גירושין, יכול כל אחד מהצדדים המרגיש שנפגע בעקבות ההסכם ושההסכם היה לא יותר ממלכודת עבורו, לבקש מבית המשפט את ביטולו. עם זאת, ביטול הסכם שלום בית לא יתקבל ללא הוכחות מתאימות, המצביעות על כוונותיו הזדוניות של בן הזוג ועל כך שמלכתחילה לא היה מעוניין ביצירת שלום בית, אלא רק בהשגת יתרון בתהליך הגירושין.

לסיכום, במידה ומתקיימים התנאים הדרושים, מוטב לנסות ולהגיע לכדי הסכם שלום בית טרם פניה להליכי גירושין. החשש מחוסר תום לב של בן הזוג השני יכול להיפתר באמצעות הסכם שלום בית המשולב בהסכם גירושין. כך יכולים הצדדים להתפנות להסדרת מערכת יחסים, תוך הפגת החששות וידיעת התוצאות של כישלון ההסכם מראש.
נכתב ע"י seoisrael עבור עזריאלנט לישראל - משרד עורכי דין המתמחה בנושא גירושין, הסכם שלום בית ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב